Zweedse supermarkt levert direct in de koelkast | RetailDetail

Zweedse supermarkt levert direct in de koelkast

Zweedse supermarkt levert direct in de koelkast

ICA, de grootste Zweedse supermarktketen, test een nieuw e-commerceconcept waarbij verse voeding rechtstreeks in de koelkast van de consument wordt geleverd, ook als die niet thuis is.

Openen op afstand

Het project is een samenwerking tussen ICA, het postbedrijf PostNord en start-up Glue. Die laatste ontwikkelde de Glue Smart Lock, een intelligent digitaal slot dat door de bewoner vanop afstand geopend kan worden met de smartphone. Zo hoeft de consumen niet eens thuis te blijven om de deur open te maken voor de levering. Wanneer de koerier voor de deur staat, krijgt de klant een melding met de vraag om de deur te openen. De postbode pakt de boodschappen uit en plaatst ze in de koelkast. De klant krijgt daarna het bericht dat de producten geleverd zijn en dat de deur weer correct werd gesloten. 

 

ICA test het concept deze zomer bij een veertigtal gezinnen in Stockholm. De retailer verwacht dat de online voedingsverkoop dit jaar in Zweden met 38% zal groeien, tot 5,7 miljard Zweedse kronen. “Met deze ontwikkeling onderzoeken we de toekomst van het boodschappen doen”, verklaart CEO Anders Svensson. Hier kun je een filmpje zien dat het “In-Fridge” concept duidelijk uitlegt. 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.