Zweedse supermarkt levert direct in de koelkast

Zweedse supermarkt levert direct in de koelkast

ICA, de grootste Zweedse supermarktketen, test een nieuw e-commerceconcept waarbij verse voeding rechtstreeks in de koelkast van de consument wordt geleverd, ook als die niet thuis is.

Openen op afstand

Het project is een samenwerking tussen ICA, het postbedrijf PostNord en start-up Glue. Die laatste ontwikkelde de Glue Smart Lock, een intelligent digitaal slot dat door de bewoner vanop afstand geopend kan worden met de smartphone. Zo hoeft de consumen niet eens thuis te blijven om de deur open te maken voor de levering. Wanneer de koerier voor de deur staat, krijgt de klant een melding met de vraag om de deur te openen. De postbode pakt de boodschappen uit en plaatst ze in de koelkast. De klant krijgt daarna het bericht dat de producten geleverd zijn en dat de deur weer correct werd gesloten. 

 

ICA test het concept deze zomer bij een veertigtal gezinnen in Stockholm. De retailer verwacht dat de online voedingsverkoop dit jaar in Zweden met 38% zal groeien, tot 5,7 miljard Zweedse kronen. “Met deze ontwikkeling onderzoeken we de toekomst van het boodschappen doen”, verklaart CEO Anders Svensson. Hier kun je een filmpje zien dat het “In-Fridge” concept duidelijk uitlegt. 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Back to top