RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

DRU maakt koelkasten sexy.

icon
In bleed25 augustus, 2010

 

DRU behoort tot een grote industriële groep, en ondanks haar Belgische roots, vonden de producten hun weg over heel  Europa en de wereld. Vanwaar deze discretie en vanwaar de geringe aandacht voor België ? “U laat het uitschijnen alsof er kwaad opzet achterzit”, lacht Christophe Marynissen, sinds enkele jaren gedelegeerd bestuurder van DRU International, “maar toch is het  inderdaad zo dat onze marketing koelers zeer gegeerd zijn in de grotere economische entiteiten als Duitsland,  Spanje, Italië,  Nederland  en ga zo maar door. En als de vraag blijft aantrekken in deze markten, dan moet je alle zeilen bijzetten om hieraan te voldoen”.

 

We wandelen met Evelien Aernaudts, Sales Manager, door de showroom van DRU en altmeteen wordt alles duidelijk: er staan impuls-koelers met branding van zowat alle grote internationale en lokale merken, en dit uitgedost in verschillende talen en uitvoeringen. De showroom is eigenlijk een verzameling van alle mogelijke merken en producten die in Europa verkocht  worden.  “We zijn echt kind aan huis bij vrijwel alle marketing en sales afdelingen”, vertelt Evelien,  “onze  display koelers dragen bij tot de activering van de consument op de winkelvloer, het is een schakel in het hele verhaal. Maar vergis u niet: de koelers voldoen aan alle wettelijke vereisten en hebben alle relevante keuringscertificaten”.

 

DRU heeft in al deze jaren voornamelijk stijl, design en creativiteit gebracht in de anders vrije saaie wereld van “de koelkast”. Gekoelde displays van DRU zijn duidelijk niet louter functioneel – het koel houden van waren – maar spelen een actieve rol in de  commerciële en promotionele sfeer waarin een merk zich aan de consument wenst te presenteren. DRU gekoelde displays brengen de campagne en boodschap tot in elke hoek van een verkooppunt, met behoud van kwaliteit  én integriteit van het product.

 

“Kwaliteit nemen we bij DRU zeer ernstig”, gaat Christophe Marynissen verder, “Het is trouwens een bewuste keuze van DRU om de productie zoveel mogelijk in België/Europa te houden:  kwaliteit, korte aanvoerlijnen en snelle doorloop van idee tot productie zijn sterke troeven die klanten ten volle weten te waarderen, en ook uitspelen in hun voordeel.”  DRU is gevestigd  te Grobbendonk (Herentals Industrie) en beschikt hier over goed uitgeruste productie- en stockagefaciliteiten die samen meer dan 7.000m² omvatten.

 

altHet kwam plots in ons op dat dit zo’n product is dat je wel kent, maar waarvan je je nooit afvraagt wie het maakt. En dan vind je zoiets in België. “We zitten in een niche”, geeft Evelien Aernaudts toe, “maar dat is  geen hangmat.  DRU moet zich permanent bewijzen en door service, betrouwbaarheid en design haar leidende plaats in de niche blijven opeisen”. Christophe Marynissen treedt dit bij: “We leveren evenveel inspanningen op het gebied van ecologie, energiebehoud en verantwoord ondernemen als  in design, vormgeving en perfecte werking.  Koeling zal nooit de planeet redden, maar we kunnen de impact verkleinen en toch kwaliteit en (voedsel)veiligheid blijven garanderen. En dit alles in de juiste look.”  Evelien Aernaudts hamert ook op kwaliteit en duurzaamheid als bewuste keuze:  “Wij maken geen wegwerp-koelers!”

 

Tot slot willen we nog graag weten wat de nabije toekomstplannen zijn van DRU. “Op de beurs Intermopro te Düsseldorf  (Duitsland) in september  stellen we maar liefst 4 nieuwe modellen voor”, begint Evelien Aernaudts, “en in de maanden daarna, tot een stuk in 2011, lanceren we geregeld nieuwe toepassingen en applicaties”.  “We hebben ons  ook ten stelligste voorgenomen’, pikt Christophe Marynissen in, “om DRU definitief in België op de kaart te zetten.”

U zal  de naam DRU ongetwijfeld de komende maanden nog horen vallen.

 

Voor wie niet kan wachten, neem een kijkje op www.dru.be.    

Meer over... In bleed
Zie meer
  • icon
    In bleed5 april, 2018
    Waarom marktplaatsen vandaag én morgen de place to be zijn

    Marktplaatsen boomen wereldwijd, maar springen de Belgische bedrijven wel mee op de kar? Nog veel te weinig, zo vindt Mike Boon van Kinderenkoning en eWINGS. Wat de voordelen ervan zijn, dat vertelt hij binnenkort op het RetailDetail Congress. Koning Marktplaats In 2010 richtte Mike Boon Kinderenkoning op, een website die...

  • icon
    In bleed20 april, 2017
    Het afscheidsinterview van Barbara Torfs bij Schoenen Torfs

    Barbara Torfs, de drijvende kracht achter de marketing en e-commerce bij Schoenen Torfs, geeft haar carrière een andere wending en verlaat daarom het familiebedrijf. “Ik mag dan af en toe de knuppel in het hoenderhok gegooid hebben, ik kreeg altijd het vertrouwen”, vertelt ze. De kennis en ervaring die Barbara Torfs gedurende...

  • icon
    Algemeen20 maart, 2017
    “Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

    De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april. Ben je ermee akkoord dat winkels vandaag eerder marketingtools zijn dan...

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Food7 november, 2025
    Tabaksverbod voor grote winkels vernietigd
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN