RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Narrowcasting op maat door ThisPlays2.

icon
In bleed1 september, 2010

Wat is ThisPlays2?
ThisPlays2 is actief in de sector van narrowcasting of digital signage.

ThisPlays2 is begin 2008 opgestart door 4 vennoten. Elk van ons is verantwoordelijk voor een eigen afdeling : concept, operationele opvolging, installaties en IT. We combineren op die manier een jarenlange ervaring in de sectoren van marketing, achtergrondmuziek, contentcreatie en technische installaties. Zo dekken we alle domeinen af van een succesvol narrowcasting project.

Dankzij die stevige achtergrond zijn we snel gegroeid. We hebben op korte tijd toch al een aantal grote namen als klant. We mogen onszelf inmiddels de “narrowcasting partner” van onder meer Passage Fitness First, Krëfel, Free Record Shop, Game Mania en Telenet noemen.

Waarom werd ThisPlays2 opgericht?
Bij de oprichting van ThisPlays2 merkten we dat bij narrowcasting-projecten vooral werd gefocust op de verkoop van schermen en de bijhorende hard- en software. Het was dan aan de marketingafdeling van het bedrijf om zelf wat filmpjes bijeen te zoeken en te zorgen voor updates.

Eenmaal de software geleverd en aan het webdesignbureau de opdracht was gegeven om wat (dure) content te maken, dacht men al te vaak dat het project afgelopen was.  Natuurlijk gaan we nu wat kort door de bocht, maar daar kwam het eigenlijk  wel op neer. Het gebeurde/gebeurt écht dat content “gauw ge-updated” werd om vier uur vrijdagnamiddag door wie er op dat moment nog tijd voor had.

De kwaliteit van de narrowcasting leed/lijdt daar dan ook onder. Gevolg was dat schermen verouderde clips weergaven, ofwel beelden van lage kwaliteit en dat schermen uiteindelijk zwart werden, omdat de operationele workload van een narrowcasting project aanvankelijk werd onderschat. Op dat moment  is narrowcasting een slapende investering.

Klinkt als een veelvoorkomende valkuil. Wat doen jullie om dat te vermijden?alt
We zorgen uiteraard eerst en vooral voor de volledige technische installatie, maar tegelijkertijd wordt er al aan de content gewerkt. We stellen samen met de klant een “contentplan” op en nemen de verantwoordelijkheid voor de dagdagelijkse opvolging van wat er wordt weergegeven op de schermen. Hierin zit een van de grote meerwaarden van ThisPlays2 voor zijn klanten.

Hoe gaan jullie dan te werk?
Wij onderzoeken samen met  de klant wat hun échte doelstellingen zijn. Het is heel belangrijk om te analyseren wat die concreet zijn: hogere verkoopcijfers, klanten informeren en interactie opwekken,  de sfeer optimaliseren en nog zoveel meer.

We bespreken éérst met de klant het concept en de concrete doelstellingen. Daartoe hebben we een uitgebreide checklist opgesteld, omdat op die manier voor de klant behoeften en mogelijkheden stap voor stap en systematisch duidelijk worden. Zo komen elementen aan bod waar misschien niet onmiddellijk aan gedacht werd. Enkel promoties en  “reclame” op schermen werkt niet.

Voor het bepalen van de inhoud –de content,  wat er zich op de schermen zal afspelen – werken we volgens een beproefde methodologie. Alle mogelijke types content (alle audiovisuele communicatie voor op de schermen) zijn Audio, Corporate Communication, Leisure, Internal Promotions en Publicity. Kortweg A.C.L.I.P.

Op basis van dit model stellen we met de klant een “contentplan” op en maken we duidelijke afspraken voor de totale duur van de overeenkomst. Op die manier is de klant zeker dat op al zijn locaties zijn schermen echt werken en resultaat opleveren zonder de operationele druk. Bovendien kunnen we onze diensten leveren aan een fractie van de kostprijs van een dedicated medewerker.

Zou het door het aantrekken van adverteerders eigenlijk niet kunnen dat een eigenaar geld verdient met zijn schermen?
Advertising bij narrowcasting staat nog in de kinderschoenen, maar we zien dat dit meer en meer mogelijk wordt. We zijn er al in geslaagd om interessante recurrente inkomsten te genereren voor onze klanten. We werken hiervoor samen met professionele partners uit de reclame- en marketingwereld. Het belangrijkste bij elk project is dat de locatie-eigenaar op de eerste plaats een eigen “TV kanaal” krijgt met bedrijfsinformatie, goede lifestyle content (reportages, nieuws, weer, e.d.) en commerciële promoties.

Pas daarna wordt er gekeken welke adverteerders eventueel zouden kunnen geïnteresseerd zijn om campagnes uit te werken, waarbij de schermen een facilitaire, maar belangrijke rol spelen. We merken echt interesse vanuit de reclamewereld om hier op een creatieve manier mee om te gaan.

Als retailers een eigen tv-kanaal hebben, aangepaste audiovisuele communicatie met de klanten, … Het lijkt toch allemaal een beetje ver-van-mijn-bed en futuristisch.
Het plaatsen van schermen in winkels helemaal niet zo futuristisch. De uitdaging bestaat erin om er gedisciplineerd en vakkundig mee om te gaan. Het moet vooral duidelijk zijn voor de eigenaar of de doelstellingen worden gehaald en wat de return-on-investment is.  Zeer binnenkort zullen  trouwens ook interactieve toepassingen, al dan niet gecombineerd met narrowcasting, aan belang winnen.

Narrowcasting is een krachtig middel om een boodschap over te brengen en tegelijkertijd een echte customer experience te creëren. Het een communicatiemiddel, voor mensen zoals u en ik.

 

 

Voor meer informatie: www.thisplays2.com
 

Meer over... In bleed
Zie meer
  • icon
    In bleed5 april, 2018
    Waarom marktplaatsen vandaag én morgen de place to be zijn

    Marktplaatsen boomen wereldwijd, maar springen de Belgische bedrijven wel mee op de kar? Nog veel te weinig, zo vindt Mike Boon van Kinderenkoning en eWINGS. Wat de voordelen ervan zijn, dat vertelt hij binnenkort op het RetailDetail Congress. Koning Marktplaats In 2010 richtte Mike Boon Kinderenkoning op, een website die...

  • icon
    In bleed20 april, 2017
    Het afscheidsinterview van Barbara Torfs bij Schoenen Torfs

    Barbara Torfs, de drijvende kracht achter de marketing en e-commerce bij Schoenen Torfs, geeft haar carrière een andere wending en verlaat daarom het familiebedrijf. “Ik mag dan af en toe de knuppel in het hoenderhok gegooid hebben, ik kreeg altijd het vertrouwen”, vertelt ze. De kennis en ervaring die Barbara Torfs gedurende...

  • icon
    Algemeen20 maart, 2017
    “Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

    De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april. Ben je ermee akkoord dat winkels vandaag eerder marketingtools zijn dan...

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Food7 november, 2025
    Tabaksverbod voor grote winkels vernietigd
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN