Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Drukte vermijden

Volgens Coolblue wordt het weekend van Black Friday het weekend met de meeste online bestellingen ooit in België en Nederland, wat mogelijk een probleem vormt voor de bezorgers. Om ervoor te zorgen dat klanten hun pakjes toch op tijd krijgen, kiest Coolblue er voor om al een weekje eerder aan de slag te gaan met grote kortingen.

 

“We hebben de aanbiedingen al op voorraad liggen, dus waarom zouden we ze niet al vanaf vandaag verkopen? Dit is niet alleen leuk voor onze klanten, maar zo helpen we ook de druk op de pakketbezorging te spreiden”, zegt topman Pieter Zwart over het idee achter Blue Friday.

 

Een ander voordeel is dat Coolblue zo natuurlijk ook een deel van de concurrentie te snel af is. De consument kan zijn geld maar een keer uitgeven en met Blue Friday wil Coolblue niet verzeild geraken in de chaos rond Black Friday, die gepaard gaat met heel wat kortingen bij grote en kleine retailers. Benieuwd of deze Blue Friday het succes van Singles' Day - dat Coolblue in tegenstelling tot bol.com aan zich voorbij liet gaan - enigszins kan evenaren...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Directie Neckermann.com aangehouden op verdenking van witwaspraktijken

05/12/2017

De Nederlandse opsporingsdienst FIOD is gisteren ingevallen bij webwinkel Neckermann.com en moederbedrijf Readen. De directie is aangehouden, wellicht op verdenking van witwaspraktijken.

 

Back to top