Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro | RetailDetail

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Groter assortiment

In 2018 verwacht Flinders een gelijkaardige groei en wil het een omzet halen van 20 miljoen euro. Daarom wordt er onder andere geïnvesteerd in de uitbreiding van het assortiment: “We voegen categorieën toe op het gebied van verf, raamdecoratie en vloeren. Ook willen we de klant verder ontzorgen door diensten aan te bieden zoals behangen, verven en het monteren van verlichting en raamdecoratie”, aldus CEO Geert-Jan Smits volgens Emerce.

 

Vooral in België en Duitsland ziet Flinders nog veel ruimte voor groei. Momenteel haalt het al 20% van zijn omzet in het buitenland, maar dat moet het komende jaar dus nog verder worden opgedreven. Om aan de vraag te kunnen voldoen, wordt daarom het distributiecentrum in Zaandam met een kwart uitgebreid en zal de klantendienst in Duitsland vanaf dit jaar ook in het weekend bereikbaar zijn.

 

Flinders ontving in april 2017 nog een investering van 3 miljoen euro vanwege RTL Ventures, de investeringstak van mediagroep RTL. Die kreeg in ruil een minderheidsbelang in het bedrijf. Die samenwerking heeft volgens Flinders alvast zijn vruchten afgeworpen, want het heeft naar eigen zeggen heel wat extra klanten getrokken dankzij tv-reclame.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

16/02/2018

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Teleurstellende groei voor Nestlé in 2017

15/02/2018

Nestlé heeft in 2017 een teleurstellende groei gekend (+0,4%), waarbij het niet voldeed aan de verwachtingen van analisten. 

Back to top