Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro | RetailDetail

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Groter assortiment

In 2018 verwacht Flinders een gelijkaardige groei en wil het een omzet halen van 20 miljoen euro. Daarom wordt er onder andere geïnvesteerd in de uitbreiding van het assortiment: “We voegen categorieën toe op het gebied van verf, raamdecoratie en vloeren. Ook willen we de klant verder ontzorgen door diensten aan te bieden zoals behangen, verven en het monteren van verlichting en raamdecoratie”, aldus CEO Geert-Jan Smits volgens Emerce.

 

Vooral in België en Duitsland ziet Flinders nog veel ruimte voor groei. Momenteel haalt het al 20% van zijn omzet in het buitenland, maar dat moet het komende jaar dus nog verder worden opgedreven. Om aan de vraag te kunnen voldoen, wordt daarom het distributiecentrum in Zaandam met een kwart uitgebreid en zal de klantendienst in Duitsland vanaf dit jaar ook in het weekend bereikbaar zijn.

 

Flinders ontving in april 2017 nog een investering van 3 miljoen euro vanwege RTL Ventures, de investeringstak van mediagroep RTL. Die kreeg in ruil een minderheidsbelang in het bedrijf. Die samenwerking heeft volgens Flinders alvast zijn vruchten afgeworpen, want het heeft naar eigen zeggen heel wat extra klanten getrokken dankzij tv-reclame.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Hema sluit 2017 af met recordomzet en kwartaalwinst

12/04/2018

Hema heeft, na jarenlange verliezen, in haar vierde kwartaal voor de tweede keer op rij winst geboekt. Ook over de jaaromzet is de warenhuisketen tevreden: het haalde een recordomzet van 1.235,5 miljoen euro, een stijging van 3,5%.