Abercrombie & Fitch opent Brusselse flagshipstore op 8 december

Abercrombie & Fitch opent Brusselse flagshipstore op 8 december

Het had heel wat voeten in de aarde, maar volgende maand is het zo ver: op 8 december opent de hippe kledingketen Abercrombie & Fitch zijn flagshipstore in Brussel.

'Eindelijk', want de eerste geruchten doken al eind oktober vorig jaar op, en oorspronkelijk zou de winkel al in maart van dit jaar zijn deuren openen. De startdatum moest echter herhaaldelijk worden uitgesteld, onder meer wegens vergunningsproblemen.

Naakte torso's in historisch herenhuis

De flagshipstore van Abercrombie & Fitch, het trendy zusje van het al even hippe Hollister, krijgt onderdak in het laatnegentiende-eeuwse Wittouck de Medem-gebouw, een historisch herenhuis aan de Waterloolaan. De vestiging zal drie verdiepingen beslaan en alles samen 1.600 m² groot zijn. 

 

Zoals elke vestiging, waar ook ter wereld, zal ook de Brusselse Abercrombie & Fitch hoge ogen gooien met knappe mannelijke verkopers die met ontblote torso de rode loper uitrollen voor de klanten. Het Amerikaanse bedrijf huurde daarvoor modellenbureau Dominique Models in. Dat ging begin oktober op zoek naar 500 jongemannen die er "cool, outgoing en stylish" uitzien, bij voorkeur met een goed ontwikkelde sixpack.

Opsteker voor handelaars bovenstad

Niet alleen de adolescenten zien Abercrombie & Fitch graag komen, ook de handelaars rond de Naamsepoort zijn positief gestemd: "Het feit dat een merk als Abercrombie zich installeert in de bovenstad van Brussel is zeer positief voor ons. Zeker omdat het de eerste vestiging is van de keten in ons land', zegt Umberto Di Marco, voorzitter van de handelaars van de Guldenvliesgalerij.

 

De handelaars rekenen erop dat het specifieke publiek dat Abercrombie & Fitch zal aandoen, ook de andere winkels in de wijk zal ontdekken. Dat moet de bovenstad een extra stimulans geven in zijn strijd met de benedenstad, lees de Nieuwstraat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top