Abercrombie & Fitch opent Brusselse flagshipstore op 8 december

Abercrombie & Fitch opent Brusselse flagshipstore op 8 december

Het had heel wat voeten in de aarde, maar volgende maand is het zo ver: op 8 december opent de hippe kledingketen Abercrombie & Fitch zijn flagshipstore in Brussel.

'Eindelijk', want de eerste geruchten doken al eind oktober vorig jaar op, en oorspronkelijk zou de winkel al in maart van dit jaar zijn deuren openen. De startdatum moest echter herhaaldelijk worden uitgesteld, onder meer wegens vergunningsproblemen.

Naakte torso's in historisch herenhuis

De flagshipstore van Abercrombie & Fitch, het trendy zusje van het al even hippe Hollister, krijgt onderdak in het laatnegentiende-eeuwse Wittouck de Medem-gebouw, een historisch herenhuis aan de Waterloolaan. De vestiging zal drie verdiepingen beslaan en alles samen 1.600 m² groot zijn. 

 

Zoals elke vestiging, waar ook ter wereld, zal ook de Brusselse Abercrombie & Fitch hoge ogen gooien met knappe mannelijke verkopers die met ontblote torso de rode loper uitrollen voor de klanten. Het Amerikaanse bedrijf huurde daarvoor modellenbureau Dominique Models in. Dat ging begin oktober op zoek naar 500 jongemannen die er "cool, outgoing en stylish" uitzien, bij voorkeur met een goed ontwikkelde sixpack.

Opsteker voor handelaars bovenstad

Niet alleen de adolescenten zien Abercrombie & Fitch graag komen, ook de handelaars rond de Naamsepoort zijn positief gestemd: "Het feit dat een merk als Abercrombie zich installeert in de bovenstad van Brussel is zeer positief voor ons. Zeker omdat het de eerste vestiging is van de keten in ons land', zegt Umberto Di Marco, voorzitter van de handelaars van de Guldenvliesgalerij.

 

De handelaars rekenen erop dat het specifieke publiek dat Abercrombie & Fitch zal aandoen, ook de andere winkels in de wijk zal ontdekken. Dat moet de bovenstad een extra stimulans geven in zijn strijd met de benedenstad, lees de Nieuwstraat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Back to top