Armani overschrijdt voor het eerst kaap van 2 miljard euro

Armani overschrijdt voor het eerst kaap van 2 miljard euro

Modegroep Giorgio Armani heeft vorig jaar voor het eerst de kaap van twee miljard euro omzet gerond. De Italiaanse groep doet daarmee liefst 16% beter dan in 2011. Wie sprak er ook alweer van crisis?

2,091 miljard euro omzet

De Italiaanse modegroep Giorgio Armani zag zijn omzet vorig jaar stijgen tot net geen 2,1 miljard euro (+16%). Nooit eerder verkocht het Italiaanse modehuis zoveel. De operationele winst steeg nog sneller: +20% tot 339 miljoen euro.

 

De grote sprong voorwaarts gebeurde (alweer) in Azië, met China op kop. In heel Azië groeide Giorgio Armani liefst 29% (tot 512 miljoen euro), in China alleen steeg de omzet liefst 39%. In de Verenigde Staten steeg de omzet zo'n 15% en zelfs in Europa - nog altijd het belangrijkste continent voor het Italiaanse modehuis - scoorde Armani opvallend sterk: een groei van 11%.

 

Honderd nieuwe winkels dit jaar

Daarmee groeit het modeconcern nu al voor het derde jaar op rij, en ook 2013 oogt veelbelovend, zo klinkt het in een gesprek met het Amerikaanse modevakblad WWD: "Het is uiteraard nog te vroeg om nu al voorspellingen te maken, maar ik verwacht dat de positieve trend dit jaar zal aanhouden."

 

De groep heeft in 2012 alles samen 158 miljoen euro geïnvesteerd in zijn wereldwijde distributienetwerk. Er kwamen onder meer 104 nieuwe winkels bij, wat het totaal intussen al op 2.203 winkels brengt.

 

Ook dit jaar staan 100 nieuwe winkelopeningen gepland, al wil de groep nog niet zeggen waar: "Volgens ons strategisch plan blijven we zowel in de mature markten als in de groeilanden investeren, in lijn met de trend van de voorgaande jaren", klinkt het in Milaan. Zouden alvast op het verlanglijstje staan: Parijs, Rome (een nieuwe flagshipstore aan de Via Condotti), Hongkong en Dubai.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Back to top