Asos ziet verkoop met bijna de helft stijgen

Asos ziet verkoop met bijna de helft stijgen
De Britse online moderetailer Asos heeft er een prima kwartaal opzitten en zag zowel op zijn thuismarkt als internationaal de verkoop flink toenemen. Mede dankzij Primark, die sinds deze maand zijn waren via de e-tailer aanbiedt. De testfase verloopt zelfs zo vlot dat Asos het aantal Primark-referenties al wil verdubbelen.

45% meer verkocht

Asos verkocht het voorbije kwartaal (afgesloten eind mei) bijna de helft meer dan in dezelfde drie maanden een jaar eerder. De totale omzet klokte 45% hoger af op 194 miljoen pond (ca. 228,40 miljoen euro).

 

Het sterkst groeide Asos in de Verenigde Staten, waar de omzet er liefst 59% op vooruit ging. Daardoor klokte de internationale verkoop af op 129 miljoen pond (ca. 151,87 miljoen euro), 48% meer dan het jaar voordien. Maar ook op zijn Britse thuismarkt - waar veel modeketens zwarte sneeuw zien door de crisis - deed de online moderetailer er 39% bij tot 64,3 miljoen pond (ca. 75,35 miljoen euro).

 

"Met dank aan een grotere focus op onze thuismarkt, prijsverlagingen en meer digitale marketing", aldus CEO Nick Robertson. Opvallend: landen waar de groep een "in-country team" heeft uitgerold - zoals de Verenigde Staten, Frankrijk, Duitsland en Australië - zetten zeer sterke cijfers neer.

 

Testverkoop Primark succes

Sinds begin deze maand is Asos ook gestart met de verkoop van Primark-stukken. Met succes, zo blijkt, want in de marge van de kwartaalresultaten was te horen dat Asos het aantal Primark-referenties in zijn winkelaanbod gaat verdubbelen van ongeveer 70 naar 140.

 

Concrete verkoopcijfers wou Nick Robertson niet geven, maar hij noemde Primark wel "een knap product, zeer scherp geprijsd en onze klanten zijn er dol op. Als je dit allemaal bij elkaar optelt, kan je makkelijk afleiden dat Primark vlot verkoopt".

 

Al voegde hij er wel meteen aan toe dat de samenwerking met Primark nog altijd een "test gedurende een beperkte periode" is en dat het maar "een fractie van de circa 60.000 referenties op de Asos-site" betreft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Gucci start rechtszaak tegen Forever 21

09/08/2017

Modehuis Gucci heeft besloten om in de Verenigde Staten een rechtszaak te starten tegen modeketen Forever 21. Volgens Gucci heeft de keten immers een specifiek design van het modemerk gekopieerd.

Back to top