Asos ziet verkoop met bijna de helft stijgen

Asos ziet verkoop met bijna de helft stijgen
De Britse online moderetailer Asos heeft er een prima kwartaal opzitten en zag zowel op zijn thuismarkt als internationaal de verkoop flink toenemen. Mede dankzij Primark, die sinds deze maand zijn waren via de e-tailer aanbiedt. De testfase verloopt zelfs zo vlot dat Asos het aantal Primark-referenties al wil verdubbelen.

45% meer verkocht

Asos verkocht het voorbije kwartaal (afgesloten eind mei) bijna de helft meer dan in dezelfde drie maanden een jaar eerder. De totale omzet klokte 45% hoger af op 194 miljoen pond (ca. 228,40 miljoen euro).

 

Het sterkst groeide Asos in de Verenigde Staten, waar de omzet er liefst 59% op vooruit ging. Daardoor klokte de internationale verkoop af op 129 miljoen pond (ca. 151,87 miljoen euro), 48% meer dan het jaar voordien. Maar ook op zijn Britse thuismarkt - waar veel modeketens zwarte sneeuw zien door de crisis - deed de online moderetailer er 39% bij tot 64,3 miljoen pond (ca. 75,35 miljoen euro).

 

"Met dank aan een grotere focus op onze thuismarkt, prijsverlagingen en meer digitale marketing", aldus CEO Nick Robertson. Opvallend: landen waar de groep een "in-country team" heeft uitgerold - zoals de Verenigde Staten, Frankrijk, Duitsland en Australië - zetten zeer sterke cijfers neer.

 

Testverkoop Primark succes

Sinds begin deze maand is Asos ook gestart met de verkoop van Primark-stukken. Met succes, zo blijkt, want in de marge van de kwartaalresultaten was te horen dat Asos het aantal Primark-referenties in zijn winkelaanbod gaat verdubbelen van ongeveer 70 naar 140.

 

Concrete verkoopcijfers wou Nick Robertson niet geven, maar hij noemde Primark wel "een knap product, zeer scherp geprijsd en onze klanten zijn er dol op. Als je dit allemaal bij elkaar optelt, kan je makkelijk afleiden dat Primark vlot verkoopt".

 

Al voegde hij er wel meteen aan toe dat de samenwerking met Primark nog altijd een "test gedurende een beperkte periode" is en dat het maar "een fractie van de circa 60.000 referenties op de Asos-site" betreft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top