Bart Claes (JBC) is eerste Belgian Fashion Personality of the Year

Bart Claes (JBC) is eerste Belgian Fashion Personality of the Year

Op het Belgian Fashion Congress van RetailDetail is vandaag voor het eerst de Fashion Personality of the Year Award uitgereikt - dit jaar door Kiala. De allereerste prijs ging naar Bart Claes, CEO van JBC. Daarmee haalde de Belgische moderetailer het van de andere genomineerden Michel Delfosse (CEO van Bel&Bo) en Esfan Eghtessadi (oprichter van Essentiel).

Nieuwe award voor Belgische moderetailers

Op het eerste Belgian Fashion Congress, in het MAS in Antwerpen, werd vandaag een nieuwe retailaward in het leven geroepen om de uitblinkers in de Belgische moderetail te eren. De allereerste laureaat was Bart Claes, CEO van JBC, die door de 120 aanwezige topmanagers van de sector verkozen werd tot Belgian Fashion Personality of the Year.

 

Hij haalde het daarmee van de topman van Bel&Bo, Michel Delfosse, wiens winkelketen op de vorige RetailDetail Night al werd verkozen tot Beste Winkelketen van België 2012, en van Esfan Eghtessadi, die samen met zijn echtgenote Inge Onsea het brein is achter Antwerps modehuis Essentiel.

 

JBC: derde grootste moderetailer van België

Bart Claes staat met zijn zus Ann aan het roer van familiebedrijf JBC, dat werd opgericht door hun vader Jean-Baptiste Claes. Het is echter onder hun bewind dat de keten is uitgegroeid tot een nationale moderetailer met eigen collecties en - als alles volgens plan verloopt - 137 winkels tegen het einde van dit jaar.

 

In 2012 realiseerde de modeketen een omzetgroei van 13%. JBC is vandaag derde in de Belgische kledingmarkt, enkel achter door de internationale retailgiganten C&A en H&M.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Vzw Terre wil snel naar vijf Factory Shops

01/12/2017

De vzw Terre heeft deze week in Anderlecht een tweede Brusselse Factory Shop geopend, waar ze tweedehands kleding verkoopt die hzet verzamelt via containers over het hele land. De vzw wil nu snel uitbreiden in de hoofdstad.

Back to top