Bart Claes (JBC) is eerste Belgian Fashion Personality of the Year | RetailDetail

Bart Claes (JBC) is eerste Belgian Fashion Personality of the Year

Bart Claes (JBC) is eerste Belgian Fashion Personality of the Year

Op het Belgian Fashion Congress van RetailDetail is vandaag voor het eerst de Fashion Personality of the Year Award uitgereikt - dit jaar door Kiala. De allereerste prijs ging naar Bart Claes, CEO van JBC. Daarmee haalde de Belgische moderetailer het van de andere genomineerden Michel Delfosse (CEO van Bel&Bo) en Esfan Eghtessadi (oprichter van Essentiel).

Nieuwe award voor Belgische moderetailers

Op het eerste Belgian Fashion Congress, in het MAS in Antwerpen, werd vandaag een nieuwe retailaward in het leven geroepen om de uitblinkers in de Belgische moderetail te eren. De allereerste laureaat was Bart Claes, CEO van JBC, die door de 120 aanwezige topmanagers van de sector verkozen werd tot Belgian Fashion Personality of the Year.

 

Hij haalde het daarmee van de topman van Bel&Bo, Michel Delfosse, wiens winkelketen op de vorige RetailDetail Night al werd verkozen tot Beste Winkelketen van België 2012, en van Esfan Eghtessadi, die samen met zijn echtgenote Inge Onsea het brein is achter Antwerps modehuis Essentiel.

 

JBC: derde grootste moderetailer van België

Bart Claes staat met zijn zus Ann aan het roer van familiebedrijf JBC, dat werd opgericht door hun vader Jean-Baptiste Claes. Het is echter onder hun bewind dat de keten is uitgegroeid tot een nationale moderetailer met eigen collecties en - als alles volgens plan verloopt - 137 winkels tegen het einde van dit jaar.

 

In 2012 realiseerde de modeketen een omzetgroei van 13%. JBC is vandaag derde in de Belgische kledingmarkt, enkel achter door de internationale retailgiganten C&A en H&M.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.