Bart Claes (JBC) is eerste Belgian Fashion Personality of the Year | RetailDetail

Bart Claes (JBC) is eerste Belgian Fashion Personality of the Year

Bart Claes (JBC) is eerste Belgian Fashion Personality of the Year

Op het Belgian Fashion Congress van RetailDetail is vandaag voor het eerst de Fashion Personality of the Year Award uitgereikt - dit jaar door Kiala. De allereerste prijs ging naar Bart Claes, CEO van JBC. Daarmee haalde de Belgische moderetailer het van de andere genomineerden Michel Delfosse (CEO van Bel&Bo) en Esfan Eghtessadi (oprichter van Essentiel).

Nieuwe award voor Belgische moderetailers

Op het eerste Belgian Fashion Congress, in het MAS in Antwerpen, werd vandaag een nieuwe retailaward in het leven geroepen om de uitblinkers in de Belgische moderetail te eren. De allereerste laureaat was Bart Claes, CEO van JBC, die door de 120 aanwezige topmanagers van de sector verkozen werd tot Belgian Fashion Personality of the Year.

 

Hij haalde het daarmee van de topman van Bel&Bo, Michel Delfosse, wiens winkelketen op de vorige RetailDetail Night al werd verkozen tot Beste Winkelketen van België 2012, en van Esfan Eghtessadi, die samen met zijn echtgenote Inge Onsea het brein is achter Antwerps modehuis Essentiel.

 

JBC: derde grootste moderetailer van België

Bart Claes staat met zijn zus Ann aan het roer van familiebedrijf JBC, dat werd opgericht door hun vader Jean-Baptiste Claes. Het is echter onder hun bewind dat de keten is uitgegroeid tot een nationale moderetailer met eigen collecties en - als alles volgens plan verloopt - 137 winkels tegen het einde van dit jaar.

 

In 2012 realiseerde de modeketen een omzetgroei van 13%. JBC is vandaag derde in de Belgische kledingmarkt, enkel achter door de internationale retailgiganten C&A en H&M.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.