Bart Claes (JBC) is eerste Belgian Fashion Personality of the Year | RetailDetail

Bart Claes (JBC) is eerste Belgian Fashion Personality of the Year

Bart Claes (JBC) is eerste Belgian Fashion Personality of the Year

Op het Belgian Fashion Congress van RetailDetail is vandaag voor het eerst de Fashion Personality of the Year Award uitgereikt - dit jaar door Kiala. De allereerste prijs ging naar Bart Claes, CEO van JBC. Daarmee haalde de Belgische moderetailer het van de andere genomineerden Michel Delfosse (CEO van Bel&Bo) en Esfan Eghtessadi (oprichter van Essentiel).

Nieuwe award voor Belgische moderetailers

Op het eerste Belgian Fashion Congress, in het MAS in Antwerpen, werd vandaag een nieuwe retailaward in het leven geroepen om de uitblinkers in de Belgische moderetail te eren. De allereerste laureaat was Bart Claes, CEO van JBC, die door de 120 aanwezige topmanagers van de sector verkozen werd tot Belgian Fashion Personality of the Year.

 

Hij haalde het daarmee van de topman van Bel&Bo, Michel Delfosse, wiens winkelketen op de vorige RetailDetail Night al werd verkozen tot Beste Winkelketen van België 2012, en van Esfan Eghtessadi, die samen met zijn echtgenote Inge Onsea het brein is achter Antwerps modehuis Essentiel.

 

JBC: derde grootste moderetailer van België

Bart Claes staat met zijn zus Ann aan het roer van familiebedrijf JBC, dat werd opgericht door hun vader Jean-Baptiste Claes. Het is echter onder hun bewind dat de keten is uitgegroeid tot een nationale moderetailer met eigen collecties en - als alles volgens plan verloopt - 137 winkels tegen het einde van dit jaar.

 

In 2012 realiseerde de modeketen een omzetgroei van 13%. JBC is vandaag derde in de Belgische kledingmarkt, enkel achter door de internationale retailgiganten C&A en H&M.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top