Burberry neemt sterke start in nieuw boekjaar | RetailDetail

Burberry neemt sterke start in nieuw boekjaar

Burberry neemt sterke start in nieuw boekjaar

De Britse keten Burberry heeft een sterk eerste kwartaal van het boekjaar 2013/2014 achter de rug. De omzet in de winkels lag eind juni 21% hoger dan in dezelfde periode van 2012. Vooral in China liepen de verkopen van de lente- en zomermode sterk.

Stijging dubbel zo groot als voorspeld

Burberry verkocht tussen begin april en eind juni voor 339 miljoen pond (net geen 400 miljoen euro), 21% meer dan de 280 miljoen pond uit dezelfde periode van 2012. Op vergelijkbare basis was er nog altijd een stijging met 13%: een pak meer dan de vergelijkbare groei van 8% uit het laatste kwartaal van vorig boekjaar en meer dan het dubbele van de 5,5% waarop de financiële analisten hadden gerekend.

 

De resultaten zijn dus veel beter dan verwacht, want in mei liet Burberry nog verstaan dat de winst over het eerste halfjaar onder het niveau van het vorig boekjaar zou liggen. Burberry slaagt er echter in om de welstellende Chinese consument te verleiden en de omzet nam daar dan ook met een tweecijferige groei toe.

 

Terughoudend over rest boekjaar

Voor het volledige boekjaar blijft Burberry wel voorzichtig. Voor het retailsegment gaat het bedrijfuit van een groei van ten hoogste 5%, maar voor het wholesalesegment zijn de vooruitzichten in de eerste zes maanden minder. Voor het halfjaar tot eind september gaat het concern uit van een daling met zowat 10%. Vorig jaar stond na de eerste zes maanden een bedrag van 253 miljoen pond in de tabellen.

 

Het bedrijf wil van de goede verkopen gebruik maken om zijn operationele marge gematigd te verhogen. In het vorige boekjaar tikte die af op 17,1%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.