C&A sluit 21 Spaanse winkels

C&A sluit 21 Spaanse winkels

De Nederlandse kledingketen C&A gaat in augustus 21 van haar 120 Spaanse winkels sluiten omdat ze verlieslatend zijn. Het gaat om 14 verkooppunten onder het eigen logo en om 7 onder het enseigne van C&A Kids. Tegelijk investeert de onderneming 12 miljoen euro in het openen van nieuwe verkooppunten op strategische locaties en in het vernieuwen van bestaande rendabele vestigingen.

Snoeien en heropbouwen tegelijk

Bij het sluiten van de winkels kijkt C&A niet naar namen. Zo gaat onder meer het verkooppunt in het centrum van Valencia dicht. Nochtans is deze nog geen twee jaar open en werd er zowat 2 miljoen euro in geïnvesteerd.

 

Desalniettemin wil C&A ook het signaal geven dat het veel belang blijft hechten aan de Spaanse markt. Er worden immers niet alleen verkooppunten gesloten, maar ook nieuwe geopend. De eerste nieuwe winkel gaat nog deze maand van start langs de Gran Via, een van de belangrijkste winkelstraten in Madrid. In oktober volgt een winkelopening in het Parque Ferrol in Ferrol.

 

Prijzen aangepast aan crisis

Daarnaast zullen 22 winkels grondig worden vernieuwd. Dit past in de aanpak om de keten te restylen en een nieuw en jonger publiek aan te trekken.

 

Intussen heeft C&A trouwens ook zijn prijspeil aangepast aan de economische toestand in het noodlijdende Spanje. 90% van het aanbod kost niet meer dan 19 euro, voor 54% van het assortiment moet zelfs maar hoogstens 9 euro worden betaald.

 

C&A boekte in Spanje in 2012 een omzet van 440 miljoen euro. Dat was 1,5% minder dan het jaar voordien. De totale omzet van de groep wereldwijd kwam uit op 6,8 miljard euro. C&A heeft een verkoopnetwerk van meer dan 1.500 winkels in 20 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top