Bijna vier maanden nadat een grote cyberaanval de online activiteiten bij Marks & Spencer lamlegde, is de afhaaldienst voor modebestellingen weer operationeel. Daarmee lijken de meeste diensten van de Britse keten hersteld.
Retours weer aanvaard
Vijftien weken nadat Marks & Spencer noodgedwongen zijn click & collect-service moest stilleggen als gevolg van een cyberaanval, heeft de retailer goed nieuws voor zijn klanten: “Next-day click & collect is back”, meldt de website. Ook retours worden nu weer aanvaard in alle winkels in het Verenigd Koninkrijk.
De webshop van de retailer was 46 dagen lang volledig onbereikbaar als gevolg van een cyberaanval in april, een hack die tijdelijk ook een impact op de bevoorrading van de fysieke winkels. Het herstellen van de onlinediensten vergde flink wat tijd. Pas sinds 10 juni kunnen klanten weer online bestellingen plaatsen. M&S schat de totale schade op 300 miljoen pond (ruim 350 miljoen euro), waarvan een deel via de verzekeringen zou kunnen worden gerecupereerd.


