Essentiel opent tweede winkelhoekje in Londen | RetailDetail

Essentiel opent tweede winkelhoekje in Londen

Essentiel opent tweede winkelhoekje in Londen
Het Belgische modelabel Essentiel wil de Britse markt veroveren. Tot grote vreugde van het Britse modemagazine Vogue: "Hoewel u misschien nog niet zo bekend bent met de naam, raden wij u aan om snel wat te kopen voor iedereen dat doet", beveelt de webredactie haar lezers warm aan.

Britse Vogue is fan

"Essentiel is reeds aanwezig in de department store Fenwick op New Bond Street in Londen en binnenkort zullen we ook te vinden zijn bij Harvey Nichols met onze eigen corner!", stond begin juli te lezen op de webshop van het Antwerpse modelabel.

 

Nu meldt het Britse modeblad Vogue dat Essentiel, dat in België en Frankrijk al 26 boetieks heeft, aan de verovering van Groot-Brittannië begint. Nog niet meteen met een eigen boetiek, maar de collecties zullen in eerste instantie bij Anthropologie, Harvey Nichols, Atterley Road en Asos te koop worden aangeboden.

 

De Britse Vogue ziet het kleurrijke label van het echtpaar Inge Onsea en Esfan Eghtessadi, zoon van de Franse modeontwerpster Nicole Cadine, alvast graag komen. De liefde lijkt ook wederzijds: "We kregen altijd al een goede respons van Britse consumenten, vertelt Onsea aan Vogue. "Het was enkel een kwestie van de juiste mensen leren kennen op het juiste moment. De Britten staan bekend om hun mix van klassieke en edgy mode, en dat is precies wat ze kunnen verwachten van Essentiel."

 

Volgend jaar komt Essentiel, dat in 1999 werd opgericht, overigens met een beachwearcollectie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.