Essentiel opent tweede winkelhoekje in Londen

Essentiel opent tweede winkelhoekje in Londen
Het Belgische modelabel Essentiel wil de Britse markt veroveren. Tot grote vreugde van het Britse modemagazine Vogue: "Hoewel u misschien nog niet zo bekend bent met de naam, raden wij u aan om snel wat te kopen voor iedereen dat doet", beveelt de webredactie haar lezers warm aan.

Britse Vogue is fan

"Essentiel is reeds aanwezig in de department store Fenwick op New Bond Street in Londen en binnenkort zullen we ook te vinden zijn bij Harvey Nichols met onze eigen corner!", stond begin juli te lezen op de webshop van het Antwerpse modelabel.

 

Nu meldt het Britse modeblad Vogue dat Essentiel, dat in België en Frankrijk al 26 boetieks heeft, aan de verovering van Groot-Brittannië begint. Nog niet meteen met een eigen boetiek, maar de collecties zullen in eerste instantie bij Anthropologie, Harvey Nichols, Atterley Road en Asos te koop worden aangeboden.

 

De Britse Vogue ziet het kleurrijke label van het echtpaar Inge Onsea en Esfan Eghtessadi, zoon van de Franse modeontwerpster Nicole Cadine, alvast graag komen. De liefde lijkt ook wederzijds: "We kregen altijd al een goede respons van Britse consumenten, vertelt Onsea aan Vogue. "Het was enkel een kwestie van de juiste mensen leren kennen op het juiste moment. De Britten staan bekend om hun mix van klassieke en edgy mode, en dat is precies wat ze kunnen verwachten van Essentiel."

 

Volgend jaar komt Essentiel, dat in 1999 werd opgericht, overigens met een beachwearcollectie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan toch een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Back to top