Essentiel opent tweede winkelhoekje in Londen | RetailDetail

Essentiel opent tweede winkelhoekje in Londen

Essentiel opent tweede winkelhoekje in Londen
Het Belgische modelabel Essentiel wil de Britse markt veroveren. Tot grote vreugde van het Britse modemagazine Vogue: "Hoewel u misschien nog niet zo bekend bent met de naam, raden wij u aan om snel wat te kopen voor iedereen dat doet", beveelt de webredactie haar lezers warm aan.

Britse Vogue is fan

"Essentiel is reeds aanwezig in de department store Fenwick op New Bond Street in Londen en binnenkort zullen we ook te vinden zijn bij Harvey Nichols met onze eigen corner!", stond begin juli te lezen op de webshop van het Antwerpse modelabel.

 

Nu meldt het Britse modeblad Vogue dat Essentiel, dat in België en Frankrijk al 26 boetieks heeft, aan de verovering van Groot-Brittannië begint. Nog niet meteen met een eigen boetiek, maar de collecties zullen in eerste instantie bij Anthropologie, Harvey Nichols, Atterley Road en Asos te koop worden aangeboden.

 

De Britse Vogue ziet het kleurrijke label van het echtpaar Inge Onsea en Esfan Eghtessadi, zoon van de Franse modeontwerpster Nicole Cadine, alvast graag komen. De liefde lijkt ook wederzijds: "We kregen altijd al een goede respons van Britse consumenten, vertelt Onsea aan Vogue. "Het was enkel een kwestie van de juiste mensen leren kennen op het juiste moment. De Britten staan bekend om hun mix van klassieke en edgy mode, en dat is precies wat ze kunnen verwachten van Essentiel."

 

Volgend jaar komt Essentiel, dat in 1999 werd opgericht, overigens met een beachwearcollectie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top