Essentiel opent tweede winkelhoekje in Londen | RetailDetail

Essentiel opent tweede winkelhoekje in Londen

Essentiel opent tweede winkelhoekje in Londen
Het Belgische modelabel Essentiel wil de Britse markt veroveren. Tot grote vreugde van het Britse modemagazine Vogue: "Hoewel u misschien nog niet zo bekend bent met de naam, raden wij u aan om snel wat te kopen voor iedereen dat doet", beveelt de webredactie haar lezers warm aan.

Britse Vogue is fan

"Essentiel is reeds aanwezig in de department store Fenwick op New Bond Street in Londen en binnenkort zullen we ook te vinden zijn bij Harvey Nichols met onze eigen corner!", stond begin juli te lezen op de webshop van het Antwerpse modelabel.

 

Nu meldt het Britse modeblad Vogue dat Essentiel, dat in België en Frankrijk al 26 boetieks heeft, aan de verovering van Groot-Brittannië begint. Nog niet meteen met een eigen boetiek, maar de collecties zullen in eerste instantie bij Anthropologie, Harvey Nichols, Atterley Road en Asos te koop worden aangeboden.

 

De Britse Vogue ziet het kleurrijke label van het echtpaar Inge Onsea en Esfan Eghtessadi, zoon van de Franse modeontwerpster Nicole Cadine, alvast graag komen. De liefde lijkt ook wederzijds: "We kregen altijd al een goede respons van Britse consumenten, vertelt Onsea aan Vogue. "Het was enkel een kwestie van de juiste mensen leren kennen op het juiste moment. De Britten staan bekend om hun mix van klassieke en edgy mode, en dat is precies wat ze kunnen verwachten van Essentiel."

 

Volgend jaar komt Essentiel, dat in 1999 werd opgericht, overigens met een beachwearcollectie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.