H&M opent pop-upstore op Tomorrowland

H&M opent pop-upstore op Tomorrowland

Zomerfestivals worden meer en meer evenementen om te zien en op gezien te worden. Modeketen H&M speelt daar deze zomer handig op in door een modeblogster naar het internationaal vermaarde dancefestival Tomorrowland in Boom te sturen en er tegelijk een tijdelijke winkel op te trekken.

Polienne fotografeert hippe festivalgangers

Festivals en mode gaan steeds vaker hand in hand, en dat opent perspectieven voor marketeers. Ook modeketen H&M is het niet ontgaan: de keten sloot een deal met het razend populaire Tomorrowland, het dancefestival dat eind juli in Boom doorgaat (en al maanden uitverkocht is).

 

"Iedereen kijkt naar elkaar op de weide, dan wil je er goed uitzien", zegt Paulien Riemis van de modeblog Polienne in Het Laatste Nieuws. In opdracht van H&M gaat de blogster op zoek naar de mooiste outfits van festivalgangers, die ze zal fotograferen. Wie door de fashionista gespot wordt, kan een leuke prijs winnen.

 

Glazen winkel op Dreamville

Festivalgangers die zonder trendy kledij in hun rugzak aankomen, kunnen overigens terecht in een pop-upwinkel van twee verdiepingen, die H&M zal openen op de Dreamville-camping: "In een glazen huis zullen we allerlei festivalkledij verkopen", zegt Mathieu Colpaert van H&M. "Van topjes, shorts, petjes en armbanden tot poncho's tegen de regen. Ook mannen kunnen er terecht."

 

Ook kunnen consumenten er onder meer een oud T-shirt inruilen voor een exclusief shirt dat ze dan zelf kunnen customizen. "Het is de eerste keer dat we dit doen op een Belgisch festival. We kozen voor Tomorrowland omdat het zo'n populair en modebewust festival is", aldus nog Colpaert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top