H&M opent pop-upstore op Tomorrowland | RetailDetail

H&M opent pop-upstore op Tomorrowland

H&M opent pop-upstore op Tomorrowland

Zomerfestivals worden meer en meer evenementen om te zien en op gezien te worden. Modeketen H&M speelt daar deze zomer handig op in door een modeblogster naar het internationaal vermaarde dancefestival Tomorrowland in Boom te sturen en er tegelijk een tijdelijke winkel op te trekken.

Polienne fotografeert hippe festivalgangers

Festivals en mode gaan steeds vaker hand in hand, en dat opent perspectieven voor marketeers. Ook modeketen H&M is het niet ontgaan: de keten sloot een deal met het razend populaire Tomorrowland, het dancefestival dat eind juli in Boom doorgaat (en al maanden uitverkocht is).

 

"Iedereen kijkt naar elkaar op de weide, dan wil je er goed uitzien", zegt Paulien Riemis van de modeblog Polienne in Het Laatste Nieuws. In opdracht van H&M gaat de blogster op zoek naar de mooiste outfits van festivalgangers, die ze zal fotograferen. Wie door de fashionista gespot wordt, kan een leuke prijs winnen.

 

Glazen winkel op Dreamville

Festivalgangers die zonder trendy kledij in hun rugzak aankomen, kunnen overigens terecht in een pop-upwinkel van twee verdiepingen, die H&M zal openen op de Dreamville-camping: "In een glazen huis zullen we allerlei festivalkledij verkopen", zegt Mathieu Colpaert van H&M. "Van topjes, shorts, petjes en armbanden tot poncho's tegen de regen. Ook mannen kunnen er terecht."

 

Ook kunnen consumenten er onder meer een oud T-shirt inruilen voor een exclusief shirt dat ze dan zelf kunnen customizen. "Het is de eerste keer dat we dit doen op een Belgisch festival. We kozen voor Tomorrowland omdat het zo'n populair en modebewust festival is", aldus nog Colpaert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.