H&M opent pop-upstore op Tomorrowland | RetailDetail

H&M opent pop-upstore op Tomorrowland

H&M opent pop-upstore op Tomorrowland

Zomerfestivals worden meer en meer evenementen om te zien en op gezien te worden. Modeketen H&M speelt daar deze zomer handig op in door een modeblogster naar het internationaal vermaarde dancefestival Tomorrowland in Boom te sturen en er tegelijk een tijdelijke winkel op te trekken.

Polienne fotografeert hippe festivalgangers

Festivals en mode gaan steeds vaker hand in hand, en dat opent perspectieven voor marketeers. Ook modeketen H&M is het niet ontgaan: de keten sloot een deal met het razend populaire Tomorrowland, het dancefestival dat eind juli in Boom doorgaat (en al maanden uitverkocht is).

 

"Iedereen kijkt naar elkaar op de weide, dan wil je er goed uitzien", zegt Paulien Riemis van de modeblog Polienne in Het Laatste Nieuws. In opdracht van H&M gaat de blogster op zoek naar de mooiste outfits van festivalgangers, die ze zal fotograferen. Wie door de fashionista gespot wordt, kan een leuke prijs winnen.

 

Glazen winkel op Dreamville

Festivalgangers die zonder trendy kledij in hun rugzak aankomen, kunnen overigens terecht in een pop-upwinkel van twee verdiepingen, die H&M zal openen op de Dreamville-camping: "In een glazen huis zullen we allerlei festivalkledij verkopen", zegt Mathieu Colpaert van H&M. "Van topjes, shorts, petjes en armbanden tot poncho's tegen de regen. Ook mannen kunnen er terecht."

 

Ook kunnen consumenten er onder meer een oud T-shirt inruilen voor een exclusief shirt dat ze dan zelf kunnen customizen. "Het is de eerste keer dat we dit doen op een Belgisch festival. We kozen voor Tomorrowland omdat het zo'n populair en modebewust festival is", aldus nog Colpaert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.