H&M opent pop-upstore op Tomorrowland

H&M opent pop-upstore op Tomorrowland

Zomerfestivals worden meer en meer evenementen om te zien en op gezien te worden. Modeketen H&M speelt daar deze zomer handig op in door een modeblogster naar het internationaal vermaarde dancefestival Tomorrowland in Boom te sturen en er tegelijk een tijdelijke winkel op te trekken.

Polienne fotografeert hippe festivalgangers

Festivals en mode gaan steeds vaker hand in hand, en dat opent perspectieven voor marketeers. Ook modeketen H&M is het niet ontgaan: de keten sloot een deal met het razend populaire Tomorrowland, het dancefestival dat eind juli in Boom doorgaat (en al maanden uitverkocht is).

 

"Iedereen kijkt naar elkaar op de weide, dan wil je er goed uitzien", zegt Paulien Riemis van de modeblog Polienne in Het Laatste Nieuws. In opdracht van H&M gaat de blogster op zoek naar de mooiste outfits van festivalgangers, die ze zal fotograferen. Wie door de fashionista gespot wordt, kan een leuke prijs winnen.

 

Glazen winkel op Dreamville

Festivalgangers die zonder trendy kledij in hun rugzak aankomen, kunnen overigens terecht in een pop-upwinkel van twee verdiepingen, die H&M zal openen op de Dreamville-camping: "In een glazen huis zullen we allerlei festivalkledij verkopen", zegt Mathieu Colpaert van H&M. "Van topjes, shorts, petjes en armbanden tot poncho's tegen de regen. Ook mannen kunnen er terecht."

 

Ook kunnen consumenten er onder meer een oud T-shirt inruilen voor een exclusief shirt dat ze dan zelf kunnen customizen. "Het is de eerste keer dat we dit doen op een Belgisch festival. We kozen voor Tomorrowland omdat het zo'n populair en modebewust festival is", aldus nog Colpaert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top