(Hugo) Boss verlaat Zalando wegens 'te weinig klasse' | RetailDetail

(Hugo) Boss verlaat Zalando wegens 'te weinig klasse'

(Hugo) Boss verlaat Zalando wegens 'te weinig klasse'

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft besloten om een groot deel van de nieuwe collecties van het kledingmerk Boss niet meer aan te bieden via de online winkel Zalando. De webwinkel straalt te weinig klasse uit voor het merk, dat zich duidelijk wil profileren in het hogere segment van de markt. Vooral de slogan "Schreeuw van geluk" en de daarbij horende campagnes zouden voor Hugo Boss een doorn in het oog zijn.

Meer gericht op de luxe-klant

Vanaf het najaar zullen de collecties van Boss dus niet meer beschikbaar zijn in de webwinkel van Zalando. De campagnes van Zalando, vol met gillende vrouwen, staan dan ook in schril contrast met die van Boss, die het iets smaakvoller aanpakken.

 

Omdat Hugo Boss zich met het merk Boss volledig wil richten op het hogere segment van de markt, werd dan ook besloten om het kledingmerk terug te trekken uit Zalando. Andere merken van Hugo Boss – onder andere Hugo, Boss Orange en Boss Green – blijven voorlopig wel te koop bij Zalando.

 

"We moeten bij alle verkoopkanalen zeer goed letten op de juiste positionering. Ook in de online verkoop. Bij Zalando past zowel het klimaat, als de uitstraling van de luide slogan 'Schreeuw van geluk' niet bij de premium uitstraling van ons merk Boss", zegt Ingo Hesse, managing director voor Duitsland en Oostenrijk, aan het Duitse vakblad Textilwirtschaft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.