RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Inno
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

INNO maakt dit jaar weer winst

icon
Mode1 augustus, 2022
Inno Liège
Inno

INNO schreeuwt het bijna van de daken: de ’turnaround’ is geslaagd. De warenhuisketen verwacht dit boekjaar, dat in september afloopt, te eindigen met positieve winstcijfers. En dat was al even geleden…

Na jaren in het rood

Tijdens de coronacrisis kleurden de winstcijfers bij INNO (toen nog Galeria Inno) bloedrood: het ‘ebitda’ dook in 2020 liefst tien miljoen euro onder nul. Niet dat het er voor corona zoveel rooskleuriger uitzag, want al in 2019 was CEO Armin Devender aangetrokken om de Belgische warenhuisketen uit het slop te halen.

De missie is geslaagd, kondigt de topman nu trots aan, net wanneer de keten haar 125e verjaardag viert. INNO verwacht het boekjaar in september af te sluiten met een ebitda van tien miljoen euro boven nul. Toch blijft de omzet nog achter op het pre-coronaniveau: Devender gaat uit van 295 miljoen euro omzet dit jaar, tegenover 326 miljoen euro in 2019.

Het was dit voorjaar even bijzonder kalm in de winkels, zo kalm zelfs dat een deel van het personeel een tijdje op non-actief is gezet. Toch is de evolutie positief, beklemtoont de topman tegenover Lebensmittel Zeitung: in 2021 bereikte de omzet nog een dieptepunt van slechts 235 miljoen euro. Dit jaar is dus beduidend beter.

Modern bedrijf met historisch imago

Twee jaar na de start van het herstelplan heeft INNO weer haar eigen identiteit, zegt Devender nog in een filmpje op LinkedIn. De strategische turnaround grijpt terug naar het historische imago van de ‘Innovation’ van weleer, met een nieuwe naam, nieuw getrouwheidsprogramma, vernieuwde winkels en een onlinemarktplaats. De webshop levert op dit moment nog geen 2% van de totale omzet op, geeft Devender toe, maar in 2025 moet dat omzetaandeel al 20% zijn.

Tegen 2025 moeten ook alle zestien warenhuizen gerenoveerd zijn. Dit najaar ligt de focus op Brussel: de vestiging van de Louizalaan ondergaat een grondige, integrale renovatie van elke verdieping. Ook de werken in de Brusselse Nieuwstraat zijn al bezig en zullen in het voorjaar van 2023 klaar zijn. Hier wordt het gelijkvloers en de eerste verdieping vernieuwd.

INNO werkt naar eigen zeggen tegelijkertijd aan een nieuwe cultuur, om een “modern bedrijf met platte hiërarchieën” te worden. Dat de keten haar bedrijfsresultaten zo publiekelijk aankondigt, is daar al een voorbeeld van. Het bedrijf probeert bovendien sneller te worden, met verbeterde processen en een nieuw IT-systeem.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode4 december, 2025
    Hugo Boss: eerst omzetverlies, dan nieuwe strategie

    Hugo Boss gaat zijn organisatie herschikken en zet een nieuw meerjarenplan in om vanaf 2027 weer te groeien. De maatregelen drukken de omzet in 2026, maar moeten daarna voor herstel zorgen.

  • icon
    Mode4 december, 2025
    Nieuwe structuur moet bestuur Nike slagvaardiger maken

    Sportmodemerk Nike gaat zijn managementstructuur herzien: de invoering van de functie operationeel directeur moet het dagelijks bestuur flexibeler maken. De functie van commercieel directeur verdwijnt: financieel directeur Matthew Friend krijgt daar nu de verantwoordelijkheid over.

  • icon
    Mode3 december, 2025
    H&M werkt opnieuw samen met Stella McCartney

    Twintig jaar na hun eerste samenwerking lanceren H&M en Stella McCartney een nieuwe collectie: de eerste tip van de sluier wordt volgende week opgelicht tijdens de Fashion Awards in Londen, in het voorjaar verschijnen de stukken ook in de winkels en webshop.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Food5 november, 2025
    Colruyt reageert fors op stunt Albert Heijn
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN