JBC en Andres lanceren samen kindercollectie | RetailDetail

JBC en Andres lanceren samen kindercollectie

JBC en Andres lanceren samen kindercollectie

De Belgische modebedrijven JBC en Andres gaan samen een kindercollectie lanceren onder de naam Hampton Bays. Ze zijn daarvoor een partnerschap van minimum drie jaar aangegaan; dat voor beide partijen voordelig moet zijn. De eerste collectie ligt vanaf 21 augustus in alle winkels van JBC.

Verbreding van de markt

Onder de voorwaarden van het partnerschap geeft Andres een licentie aan JBC om een kindercollectie op de markt te brengen onder de naam van Hampton Bays. Eerder bewerkstelligde Andres een zelfde deal met onder andere Schoenen Torfs. Zo wil het merk het aanbod stelselmatig verbreden en wil het ook een betere marktpenetratie hebben.

 

Voor JBC is het voordeel dan weer dat zij een extra merk uit een hoger segment kunnen aanbieden. Ook voor hen betekent dit dus een uitbreiding van het aanbod, waarmee ze hun positie op de markt proberen te versterken.

 

“De vraag naar kinderkleding bestond al langer. Door ons lifestyleconcept naar kinderen uit te breiden via een samenwerking met een sterkhouder op gebied van kinderkleding; creëren we een belangrijk hefboomeffect”, aldus Isabelle Santens, directeur creatie bij Andres.

 

Typische stijl

In de nieuwe kindercollectie van Hampton Bays zullen de typische kenmerken van het merk behouden worden: in samenwerking met JBC werden de trends van de collectie voor volwassenen doorgetrokken naar de kinderkleding. Hampton Bay Kids zal beschikbaar zijn voor kinderen van vier tot tien jaar.

 

Hampton Bays wordt momenteel verkocht in een honderdtal winkels. Naast Hampton Bays beschikt Andres ook over de merken Xandres and Xandres xline. Het bedrijf heeft een omzet van 25 miljoen euro en telt momenteel 180 werknemers

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.