JBC en Andres lanceren samen kindercollectie

JBC en Andres lanceren samen kindercollectie

De Belgische modebedrijven JBC en Andres gaan samen een kindercollectie lanceren onder de naam Hampton Bays. Ze zijn daarvoor een partnerschap van minimum drie jaar aangegaan; dat voor beide partijen voordelig moet zijn. De eerste collectie ligt vanaf 21 augustus in alle winkels van JBC.

Verbreding van de markt

Onder de voorwaarden van het partnerschap geeft Andres een licentie aan JBC om een kindercollectie op de markt te brengen onder de naam van Hampton Bays. Eerder bewerkstelligde Andres een zelfde deal met onder andere Schoenen Torfs. Zo wil het merk het aanbod stelselmatig verbreden en wil het ook een betere marktpenetratie hebben.

 

Voor JBC is het voordeel dan weer dat zij een extra merk uit een hoger segment kunnen aanbieden. Ook voor hen betekent dit dus een uitbreiding van het aanbod, waarmee ze hun positie op de markt proberen te versterken.

 

“De vraag naar kinderkleding bestond al langer. Door ons lifestyleconcept naar kinderen uit te breiden via een samenwerking met een sterkhouder op gebied van kinderkleding; creëren we een belangrijk hefboomeffect”, aldus Isabelle Santens, directeur creatie bij Andres.

 

Typische stijl

In de nieuwe kindercollectie van Hampton Bays zullen de typische kenmerken van het merk behouden worden: in samenwerking met JBC werden de trends van de collectie voor volwassenen doorgetrokken naar de kinderkleding. Hampton Bay Kids zal beschikbaar zijn voor kinderen van vier tot tien jaar.

 

Hampton Bays wordt momenteel verkocht in een honderdtal winkels. Naast Hampton Bays beschikt Andres ook over de merken Xandres and Xandres xline. Het bedrijf heeft een omzet van 25 miljoen euro en telt momenteel 180 werknemers

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Lichte omzetgroei voor Marie Jo & Co

11/01/2018

De Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde heeft in 2017 een lichte omzetgroei geboekt tot 208,7 miljoen euro. De retailtak scoorde daarbij een stuk beter deed dan de groothandelsactiviteiten.

Back to top