JBC en Andres lanceren samen kindercollectie | RetailDetail

JBC en Andres lanceren samen kindercollectie

JBC en Andres lanceren samen kindercollectie

De Belgische modebedrijven JBC en Andres gaan samen een kindercollectie lanceren onder de naam Hampton Bays. Ze zijn daarvoor een partnerschap van minimum drie jaar aangegaan; dat voor beide partijen voordelig moet zijn. De eerste collectie ligt vanaf 21 augustus in alle winkels van JBC.

Verbreding van de markt

Onder de voorwaarden van het partnerschap geeft Andres een licentie aan JBC om een kindercollectie op de markt te brengen onder de naam van Hampton Bays. Eerder bewerkstelligde Andres een zelfde deal met onder andere Schoenen Torfs. Zo wil het merk het aanbod stelselmatig verbreden en wil het ook een betere marktpenetratie hebben.

 

Voor JBC is het voordeel dan weer dat zij een extra merk uit een hoger segment kunnen aanbieden. Ook voor hen betekent dit dus een uitbreiding van het aanbod, waarmee ze hun positie op de markt proberen te versterken.

 

“De vraag naar kinderkleding bestond al langer. Door ons lifestyleconcept naar kinderen uit te breiden via een samenwerking met een sterkhouder op gebied van kinderkleding; creëren we een belangrijk hefboomeffect”, aldus Isabelle Santens, directeur creatie bij Andres.

 

Typische stijl

In de nieuwe kindercollectie van Hampton Bays zullen de typische kenmerken van het merk behouden worden: in samenwerking met JBC werden de trends van de collectie voor volwassenen doorgetrokken naar de kinderkleding. Hampton Bay Kids zal beschikbaar zijn voor kinderen van vier tot tien jaar.

 

Hampton Bays wordt momenteel verkocht in een honderdtal winkels. Naast Hampton Bays beschikt Andres ook over de merken Xandres and Xandres xline. Het bedrijf heeft een omzet van 25 miljoen euro en telt momenteel 180 werknemers

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.