JBC en Andres lanceren samen kindercollectie

JBC en Andres lanceren samen kindercollectie

De Belgische modebedrijven JBC en Andres gaan samen een kindercollectie lanceren onder de naam Hampton Bays. Ze zijn daarvoor een partnerschap van minimum drie jaar aangegaan; dat voor beide partijen voordelig moet zijn. De eerste collectie ligt vanaf 21 augustus in alle winkels van JBC.

Verbreding van de markt

Onder de voorwaarden van het partnerschap geeft Andres een licentie aan JBC om een kindercollectie op de markt te brengen onder de naam van Hampton Bays. Eerder bewerkstelligde Andres een zelfde deal met onder andere Schoenen Torfs. Zo wil het merk het aanbod stelselmatig verbreden en wil het ook een betere marktpenetratie hebben.

 

Voor JBC is het voordeel dan weer dat zij een extra merk uit een hoger segment kunnen aanbieden. Ook voor hen betekent dit dus een uitbreiding van het aanbod, waarmee ze hun positie op de markt proberen te versterken.

 

“De vraag naar kinderkleding bestond al langer. Door ons lifestyleconcept naar kinderen uit te breiden via een samenwerking met een sterkhouder op gebied van kinderkleding; creëren we een belangrijk hefboomeffect”, aldus Isabelle Santens, directeur creatie bij Andres.

 

Typische stijl

In de nieuwe kindercollectie van Hampton Bays zullen de typische kenmerken van het merk behouden worden: in samenwerking met JBC werden de trends van de collectie voor volwassenen doorgetrokken naar de kinderkleding. Hampton Bay Kids zal beschikbaar zijn voor kinderen van vier tot tien jaar.

 

Hampton Bays wordt momenteel verkocht in een honderdtal winkels. Naast Hampton Bays beschikt Andres ook over de merken Xandres and Xandres xline. Het bedrijf heeft een omzet van 25 miljoen euro en telt momenteel 180 werknemers

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top