Karl Lagerfeld komt met conceptwinkel naar Antwerpen

Karl Lagerfeld komt met conceptwinkel naar Antwerpen

Modepaus Karl Lagerfeld heeft een Belgische dochterfirma opgericht, die het modemerk van de topontwerper zal verdelen in België en Luxemburg. Eind oktober krijgt Antwerpen een heuse conceptwinkel rond de Karl Lagerfeld-kledinglijn.

Deal met kledingdistributiegroep GAB

Alain Broekaert, de directeur van de kledingsdistributiegroep GAB, wordt de beheerder van Karl Lagerfeld Belgium. GAB heeft onder meer modemerken als Tommy Hilfiger, Pepe Jeans en Scotch & Soda in portefeuille, maar ook luxemerken als Lancel en Agent Provocateur.

 

Volgens L'Echo willen GAB en Lagerfeld zeer selectief bepalen wie de kledij mag verkopen. "De strategie is afkomstig van de zetel van Karl Lagerfeld Retail", zegt marketingverantwoordelijke Aurélie de Burbure. Het is in elk geval de bedoeling dat het merk Karl Lagerfeld groeit in het hogere marktsegment in zowel België als Luxemburg.

 

Antwerpen, modestad

Speerpunt van die groei moet een heuse conceptwinkel in Antwerpen worden. Op welke locatie die precies de deuren opent, is echter nog een goed bewaard geheim. "De concept store moet het merkimago van de Karl Lagerfeld-kledinglijn bewaken", zegt Aurélie de Burbure. "Bovendien zwengelt een eigen verkooppunt op een goede locatie meestal ook de verkoop in multimerkenwinkels aan."

 

Dat de keuze op Antwerpen is gevallen, heeft meerdere redenen: "Antwerpen is dé modestad van België. Je hebt er het Flanders Fashion Institute, er zijn 'De zes van Antwerpen" en hier heeft GAB ook het grootste aantal boetieks in portefeuille."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top