LVMH-topman Arnault benoemt dochter tot nr.2 bij Louis Vuitton

LVMH-topman Arnault benoemt dochter tot nr.2 bij Louis Vuitton

Het Franse luxeconcern LVMH heeft Delphine Arnault benoemd tot adjunct-algemeen directrice van lederwarenfabrikant Louis Vuitton. De oudste dochter van eigenaar Bernard Arnault was de voorbije 5 jaar aan de slag bij Dior en stapt op een cruciaal moment over naar het Franse lederwarenicoon.

Louis Vuitton nóg exclusiever maken

Als feitelijke nummer 2 van Louis Vuitton zal Delphine Arnault (38) nauw samenwerken met huidig algemeen directeur Michael Burke, die ze trouwens nog kent van bij Dior, dat andere prestigemerk van het luxeconcern. Bij Dior was Delphine Arnault de voorbije vijf jaar verantwoordelijk voor de creatie en de uitrol van de accessoire- en lederwarenlijn.

 

De dochter van Bernard Arnault krijgt de expliciete opdracht het imago van Louis Vuitton nóg te upgraden door nóg exclusievere en duurdere producten te ontwikkelen en op de markt te brengen.

 

Delphine komt naar Louis Vuitton op een sleutelmoment voor de groep: Louis Vuitton, dat een omzet van ruim 7 miljard euro draait en de grootste winstmaker van de hele luxegroep is, ziet zijn verkoop in China vertragen en wil dat tij zo snel mogelijk keren door volop de kaart van de exclusieve luxe te trekken. Daartoe creëerde het merk eerder al een nieuwe lederlijn in het absolute topsegment.

 

Fan van Raf Simons (en vice versa)

Arnaults oudste dochter heeft onder meer een diploma van de London School of Economics. Ze ging in 2000 aan de slag bij LVMH en zetelt sinds 2003 in de raad van bestuur (waar ook haar jongste broer Antoine, baas van luxeschoenenmerk Berluti, een zitje heeft). Delphine staat erom bekend dat ze altijd zeer nauwe banden onderhoudt met de creatievelingen van de groep: zij was onder meer de drijvende kracht achter het aantrekken van onze landgenoot Raf Simons een dik jaar geleden als nieuwe creatief directeur van Dior.

 

Naast haar almaar belangrijker wordende rol binnen het grote LVMH-concern is de oudste dochter van Bernard Arnault ook nog bestuurder bij de Franse reclamegroep Havas en bij 21st Century Fox, het tv- en filmimperium van Rupert Murdoch.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Back to top