LVMH-topman Arnault benoemt dochter tot nr.2 bij Louis Vuitton

LVMH-topman Arnault benoemt dochter tot nr.2 bij Louis Vuitton

Het Franse luxeconcern LVMH heeft Delphine Arnault benoemd tot adjunct-algemeen directrice van lederwarenfabrikant Louis Vuitton. De oudste dochter van eigenaar Bernard Arnault was de voorbije 5 jaar aan de slag bij Dior en stapt op een cruciaal moment over naar het Franse lederwarenicoon.

Louis Vuitton nóg exclusiever maken

Als feitelijke nummer 2 van Louis Vuitton zal Delphine Arnault (38) nauw samenwerken met huidig algemeen directeur Michael Burke, die ze trouwens nog kent van bij Dior, dat andere prestigemerk van het luxeconcern. Bij Dior was Delphine Arnault de voorbije vijf jaar verantwoordelijk voor de creatie en de uitrol van de accessoire- en lederwarenlijn.

 

De dochter van Bernard Arnault krijgt de expliciete opdracht het imago van Louis Vuitton nóg te upgraden door nóg exclusievere en duurdere producten te ontwikkelen en op de markt te brengen.

 

Delphine komt naar Louis Vuitton op een sleutelmoment voor de groep: Louis Vuitton, dat een omzet van ruim 7 miljard euro draait en de grootste winstmaker van de hele luxegroep is, ziet zijn verkoop in China vertragen en wil dat tij zo snel mogelijk keren door volop de kaart van de exclusieve luxe te trekken. Daartoe creëerde het merk eerder al een nieuwe lederlijn in het absolute topsegment.

 

Fan van Raf Simons (en vice versa)

Arnaults oudste dochter heeft onder meer een diploma van de London School of Economics. Ze ging in 2000 aan de slag bij LVMH en zetelt sinds 2003 in de raad van bestuur (waar ook haar jongste broer Antoine, baas van luxeschoenenmerk Berluti, een zitje heeft). Delphine staat erom bekend dat ze altijd zeer nauwe banden onderhoudt met de creatievelingen van de groep: zij was onder meer de drijvende kracht achter het aantrekken van onze landgenoot Raf Simons een dik jaar geleden als nieuwe creatief directeur van Dior.

 

Naast haar almaar belangrijker wordende rol binnen het grote LVMH-concern is de oudste dochter van Bernard Arnault ook nog bestuurder bij de Franse reclamegroep Havas en bij 21st Century Fox, het tv- en filmimperium van Rupert Murdoch.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top