Onlineverkoop helpt New Look uit rode cijfers

Onlineverkoop helpt New Look uit rode cijfers

De Britse modeketen New Look maakt weer winst: over het boekjaar 2013, dat eind maart werd afgesloten, realiseerde New Look een brutowinst van 3,1 miljoen pond of omgerekend 3,6 miljoen euro. Vorig jaar noteerde de onderneming nog een verlies van 54,5 miljoen pond (64 miljoen euro).

Online groei compenseert offline terugval

De verbetering komt onder meer voort uit de stijging van de omzet, die het voorbije boekjaar 2,5% toenam tot 1,48 miljard pond (1,7 miljard euro). Dat kwam vooral door het fors aantrekken van de online verkopen, die er liefst 50,1% op vooruitgingen. Ze konden daarmee de lichte terugval in de fysieke winkels compenseren.

 

De sterke expansie van de online verkopen, die nu al goed zijn voor 95 miljoen pond (111 miljoen euro), was het gevolg van een nieuwe, gebruiksvriendelijkere webwinkel en een ruimer aanbod met enkele exclusieve producten.

 

Winkelsluitingen in thuismarkt, expansie daarbuiten

Voorts voerde New Look een kostenbewuste politiek en werden de bedrijfsprocessen tegen het licht gehouden om efficiëntieverbeteringen te bekomen. Zo sloot de keten 42 slechtdraaiende Britse winkels en werd een kwart van de resterende 589 vestigingen in het Verenigd Koninkrijk grondig onder handen genomen. De andere komen de volgende drie jaar aan bod.

 

Buiten de thuismarkt nam het aantal verkooppunten dan weer toe van 499 naar 549. In maart 2014 plant New Look trouwens zijn eerste zaak in China te openen. In totaal moeten er honderden nieuwe verkooppunten komen. Ook in Rusland, Polen en Zuid-Korea staat een uitbreiding op het programma.

 

New Look is in handen van stichter Rom Singh en de investeringsfondsen Apax en Permira. De keten telt meer dan 1.100 winkelpunten in 32 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode

26/09/2017

Een webshop met elf items, dat is het nieuwe digitale fashionconcept van Capara. Elke maand lanceren de zussen van de Antwerpse school een collectie van precies elf kledingstukken in beperkte oplage.

Veritas innoveert en verjongt

26/09/2017

In een modemarkt die sterk verandert, zet het jarige Veritas nog meer in op personaliseren en inspireren, zowel offline als online. Een nieuw winkelbeeld met een Scandinavische toets wil een jonger publiek verleiden.

“United Brands herstructureert en investeert”

26/09/2017

Sportketen United Brands staat niet op de rand van het faillissement, zegt oprichter en CEO Marc Piessens. Wel voert de retailer een financiële herstructurering door om met een schone lei door te starten. 

McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Back to top