Onlineverkoop helpt New Look uit rode cijfers

Onlineverkoop helpt New Look uit rode cijfers

De Britse modeketen New Look maakt weer winst: over het boekjaar 2013, dat eind maart werd afgesloten, realiseerde New Look een brutowinst van 3,1 miljoen pond of omgerekend 3,6 miljoen euro. Vorig jaar noteerde de onderneming nog een verlies van 54,5 miljoen pond (64 miljoen euro).

Online groei compenseert offline terugval

De verbetering komt onder meer voort uit de stijging van de omzet, die het voorbije boekjaar 2,5% toenam tot 1,48 miljard pond (1,7 miljard euro). Dat kwam vooral door het fors aantrekken van de online verkopen, die er liefst 50,1% op vooruitgingen. Ze konden daarmee de lichte terugval in de fysieke winkels compenseren.

 

De sterke expansie van de online verkopen, die nu al goed zijn voor 95 miljoen pond (111 miljoen euro), was het gevolg van een nieuwe, gebruiksvriendelijkere webwinkel en een ruimer aanbod met enkele exclusieve producten.

 

Winkelsluitingen in thuismarkt, expansie daarbuiten

Voorts voerde New Look een kostenbewuste politiek en werden de bedrijfsprocessen tegen het licht gehouden om efficiëntieverbeteringen te bekomen. Zo sloot de keten 42 slechtdraaiende Britse winkels en werd een kwart van de resterende 589 vestigingen in het Verenigd Koninkrijk grondig onder handen genomen. De andere komen de volgende drie jaar aan bod.

 

Buiten de thuismarkt nam het aantal verkooppunten dan weer toe van 499 naar 549. In maart 2014 plant New Look trouwens zijn eerste zaak in China te openen. In totaal moeten er honderden nieuwe verkooppunten komen. Ook in Rusland, Polen en Zuid-Korea staat een uitbreiding op het programma.

 

New Look is in handen van stichter Rom Singh en de investeringsfondsen Apax en Permira. De keten telt meer dan 1.100 winkelpunten in 32 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top