Onlineverkoop helpt New Look uit rode cijfers

Onlineverkoop helpt New Look uit rode cijfers

De Britse modeketen New Look maakt weer winst: over het boekjaar 2013, dat eind maart werd afgesloten, realiseerde New Look een brutowinst van 3,1 miljoen pond of omgerekend 3,6 miljoen euro. Vorig jaar noteerde de onderneming nog een verlies van 54,5 miljoen pond (64 miljoen euro).

Online groei compenseert offline terugval

De verbetering komt onder meer voort uit de stijging van de omzet, die het voorbije boekjaar 2,5% toenam tot 1,48 miljard pond (1,7 miljard euro). Dat kwam vooral door het fors aantrekken van de online verkopen, die er liefst 50,1% op vooruitgingen. Ze konden daarmee de lichte terugval in de fysieke winkels compenseren.

 

De sterke expansie van de online verkopen, die nu al goed zijn voor 95 miljoen pond (111 miljoen euro), was het gevolg van een nieuwe, gebruiksvriendelijkere webwinkel en een ruimer aanbod met enkele exclusieve producten.

 

Winkelsluitingen in thuismarkt, expansie daarbuiten

Voorts voerde New Look een kostenbewuste politiek en werden de bedrijfsprocessen tegen het licht gehouden om efficiëntieverbeteringen te bekomen. Zo sloot de keten 42 slechtdraaiende Britse winkels en werd een kwart van de resterende 589 vestigingen in het Verenigd Koninkrijk grondig onder handen genomen. De andere komen de volgende drie jaar aan bod.

 

Buiten de thuismarkt nam het aantal verkooppunten dan weer toe van 499 naar 549. In maart 2014 plant New Look trouwens zijn eerste zaak in China te openen. In totaal moeten er honderden nieuwe verkooppunten komen. Ook in Rusland, Polen en Zuid-Korea staat een uitbreiding op het programma.

 

New Look is in handen van stichter Rom Singh en de investeringsfondsen Apax en Permira. De keten telt meer dan 1.100 winkelpunten in 32 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller wil Zwitserland veroveren

17/08/2017

Nadat het in september van vorig jaar al een webshop lanceerde in Zwitserland, is de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller nu ook van plan om er een reeks fysieke winkels te openen. De eerste moet al in oktober open gaan.

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Back to top