Onlineverkoop helpt New Look uit rode cijfers | RetailDetail

Onlineverkoop helpt New Look uit rode cijfers

Onlineverkoop helpt New Look uit rode cijfers

De Britse modeketen New Look maakt weer winst: over het boekjaar 2013, dat eind maart werd afgesloten, realiseerde New Look een brutowinst van 3,1 miljoen pond of omgerekend 3,6 miljoen euro. Vorig jaar noteerde de onderneming nog een verlies van 54,5 miljoen pond (64 miljoen euro).

Online groei compenseert offline terugval

De verbetering komt onder meer voort uit de stijging van de omzet, die het voorbije boekjaar 2,5% toenam tot 1,48 miljard pond (1,7 miljard euro). Dat kwam vooral door het fors aantrekken van de online verkopen, die er liefst 50,1% op vooruitgingen. Ze konden daarmee de lichte terugval in de fysieke winkels compenseren.

 

De sterke expansie van de online verkopen, die nu al goed zijn voor 95 miljoen pond (111 miljoen euro), was het gevolg van een nieuwe, gebruiksvriendelijkere webwinkel en een ruimer aanbod met enkele exclusieve producten.

 

Winkelsluitingen in thuismarkt, expansie daarbuiten

Voorts voerde New Look een kostenbewuste politiek en werden de bedrijfsprocessen tegen het licht gehouden om efficiëntieverbeteringen te bekomen. Zo sloot de keten 42 slechtdraaiende Britse winkels en werd een kwart van de resterende 589 vestigingen in het Verenigd Koninkrijk grondig onder handen genomen. De andere komen de volgende drie jaar aan bod.

 

Buiten de thuismarkt nam het aantal verkooppunten dan weer toe van 499 naar 549. In maart 2014 plant New Look trouwens zijn eerste zaak in China te openen. In totaal moeten er honderden nieuwe verkooppunten komen. Ook in Rusland, Polen en Zuid-Korea staat een uitbreiding op het programma.

 

New Look is in handen van stichter Rom Singh en de investeringsfondsen Apax en Permira. De keten telt meer dan 1.100 winkelpunten in 32 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.