Pittige winst voor lingerie Van de Velde.

Pittige winst voor lingerie Van de Velde.

In 2010 steeg de nettowinst van lingeriefabrikant Van de Velde ruim 50%. Het totaal kwam uit op €40 miljoen. Qua omzet werd een groei van 7,3% gerealiseerd, ofte €150,4 miljoen. Van de Velde kijkt echter met gemengde gevoelens naar 2011.


Een belangrijke factor in die groei was de overname van de Amerikaanse lingerieretailer Intimacy. Zonder die acquisitie presteerde Van de Velde nog steeds een winsttoename van 36%. Dat zou de ondergoedproducent te danken hebben aan een stijging van de volumes in alle landen waar het actief is en hogere wisselkoersen.


Dit jaar verwacht Van de Velde tijdens de eerste helft van het jaar zijn groeitempo vol te kunnen houden met zijn voorjaarscollectie. Het bedrijf is echter minder optimistisch over de tweede helft van het jaar. Van de najaarscollectie verwacht de lingeriespecialist minder heil, waardoor de groei zou minderen.

In 2010 steeg de nettowinst van lingeriefabrikant Van de Velde ruim 50%. Het totaal kwam uit op €40 miljoen. Qua omzet werd een groei van 7,3% gerealiseerd, ofte €150,4 miljoen. Van de Velde kijkt echter met gemengde gevoelens naar 2011.


Een belangrijke factor in die groei was de overname van de Amerikaanse lingerieretailer Intimacy. Zonder die acquisitie presteerde Van de Velde nog steeds een winsttoename van 36%. Dat zou de ondergoedproducent te danken hebben aan een stijging van de volumes in alle landen waar het actief is en hogere wisselkoersen.


Dit jaar verwacht Van de Velde tijdens de eerste helft van het jaar zijn groeitempo vol te kunnen houden met zijn voorjaarscollectie. Het bedrijf is echter minder optimistisch over de tweede helft van het jaar. Van de najaarscollectie verwacht de lingeriespecialist minder heil, waardoor de groei zou minderen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top