Pittige winst voor lingerie Van de Velde.

Pittige winst voor lingerie Van de Velde.

In 2010 steeg de nettowinst van lingeriefabrikant Van de Velde ruim 50%. Het totaal kwam uit op €40 miljoen. Qua omzet werd een groei van 7,3% gerealiseerd, ofte €150,4 miljoen. Van de Velde kijkt echter met gemengde gevoelens naar 2011.


Een belangrijke factor in die groei was de overname van de Amerikaanse lingerieretailer Intimacy. Zonder die acquisitie presteerde Van de Velde nog steeds een winsttoename van 36%. Dat zou de ondergoedproducent te danken hebben aan een stijging van de volumes in alle landen waar het actief is en hogere wisselkoersen.


Dit jaar verwacht Van de Velde tijdens de eerste helft van het jaar zijn groeitempo vol te kunnen houden met zijn voorjaarscollectie. Het bedrijf is echter minder optimistisch over de tweede helft van het jaar. Van de najaarscollectie verwacht de lingeriespecialist minder heil, waardoor de groei zou minderen.

In 2010 steeg de nettowinst van lingeriefabrikant Van de Velde ruim 50%. Het totaal kwam uit op €40 miljoen. Qua omzet werd een groei van 7,3% gerealiseerd, ofte €150,4 miljoen. Van de Velde kijkt echter met gemengde gevoelens naar 2011.


Een belangrijke factor in die groei was de overname van de Amerikaanse lingerieretailer Intimacy. Zonder die acquisitie presteerde Van de Velde nog steeds een winsttoename van 36%. Dat zou de ondergoedproducent te danken hebben aan een stijging van de volumes in alle landen waar het actief is en hogere wisselkoersen.


Dit jaar verwacht Van de Velde tijdens de eerste helft van het jaar zijn groeitempo vol te kunnen houden met zijn voorjaarscollectie. Het bedrijf is echter minder optimistisch over de tweede helft van het jaar. Van de najaarscollectie verwacht de lingeriespecialist minder heil, waardoor de groei zou minderen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

25/04/2017

E5 Mode gaat al zijn winkels in België voorzien van het nieuwe concept, waarbij er meer wordt ingezet op beleving en er personal shoppers aanwezig zijn. Dat doet de keten omdat het concept goed aansloeg bij de eerste testtwinkels.

LVMH neemt Dior over

25/04/2017

De Franse luxegroep LVMH heeft een overeenkomst gesloten met modemerk Christian Dior voor de overname van de 26% aandelen die nog niet in handen zijn van de groep. Het legt daarvoor 12,1 miljard euro neer.

Jimmy Choo op zoek naar nieuwe eigenaar

24/04/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft zichzelf in de etalage gezet en is op zoek naar een nieuwe eigenaar. Het heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met investeerder JAB, dat 70% van de aandelen in handen heeft.

H&M wil tegen 2030 alle kleding recycleerbaar maken

24/04/2017

Karl-Johan Persson, CEO van de Zweedse modegroep H&M, heeft te kennen gegeven dat alle kleding van de groep tegen 2030 recycleerbaar moet zijn. Dat zei hij op de Global Change Awards, die door de H&M Foundation worden georganiseerd.

FNG neemt Suitcase over

21/04/2017

Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.

Kledingketen Noba vernieuwt winkels

21/04/2017

Modeketen Noba is zijn winkels aan het vernieuwen: de vestiging in het Limburgse Bilzen werd al vernieuwd en dit jaar moet ook de winkel in Zandhoven aangepakt worden. Zo wil de keten een jonger publiek aantrekken.

Back to top