Pittige winst voor lingerie Van de Velde.

Pittige winst voor lingerie Van de Velde.

In 2010 steeg de nettowinst van lingeriefabrikant Van de Velde ruim 50%. Het totaal kwam uit op €40 miljoen. Qua omzet werd een groei van 7,3% gerealiseerd, ofte €150,4 miljoen. Van de Velde kijkt echter met gemengde gevoelens naar 2011.


Een belangrijke factor in die groei was de overname van de Amerikaanse lingerieretailer Intimacy. Zonder die acquisitie presteerde Van de Velde nog steeds een winsttoename van 36%. Dat zou de ondergoedproducent te danken hebben aan een stijging van de volumes in alle landen waar het actief is en hogere wisselkoersen.


Dit jaar verwacht Van de Velde tijdens de eerste helft van het jaar zijn groeitempo vol te kunnen houden met zijn voorjaarscollectie. Het bedrijf is echter minder optimistisch over de tweede helft van het jaar. Van de najaarscollectie verwacht de lingeriespecialist minder heil, waardoor de groei zou minderen.

In 2010 steeg de nettowinst van lingeriefabrikant Van de Velde ruim 50%. Het totaal kwam uit op €40 miljoen. Qua omzet werd een groei van 7,3% gerealiseerd, ofte €150,4 miljoen. Van de Velde kijkt echter met gemengde gevoelens naar 2011.


Een belangrijke factor in die groei was de overname van de Amerikaanse lingerieretailer Intimacy. Zonder die acquisitie presteerde Van de Velde nog steeds een winsttoename van 36%. Dat zou de ondergoedproducent te danken hebben aan een stijging van de volumes in alle landen waar het actief is en hogere wisselkoersen.


Dit jaar verwacht Van de Velde tijdens de eerste helft van het jaar zijn groeitempo vol te kunnen houden met zijn voorjaarscollectie. Het bedrijf is echter minder optimistisch over de tweede helft van het jaar. Van de najaarscollectie verwacht de lingeriespecialist minder heil, waardoor de groei zou minderen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top