Pittige winst voor lingerie Van de Velde.

Pittige winst voor lingerie Van de Velde.

In 2010 steeg de nettowinst van lingeriefabrikant Van de Velde ruim 50%. Het totaal kwam uit op €40 miljoen. Qua omzet werd een groei van 7,3% gerealiseerd, ofte €150,4 miljoen. Van de Velde kijkt echter met gemengde gevoelens naar 2011.


Een belangrijke factor in die groei was de overname van de Amerikaanse lingerieretailer Intimacy. Zonder die acquisitie presteerde Van de Velde nog steeds een winsttoename van 36%. Dat zou de ondergoedproducent te danken hebben aan een stijging van de volumes in alle landen waar het actief is en hogere wisselkoersen.


Dit jaar verwacht Van de Velde tijdens de eerste helft van het jaar zijn groeitempo vol te kunnen houden met zijn voorjaarscollectie. Het bedrijf is echter minder optimistisch over de tweede helft van het jaar. Van de najaarscollectie verwacht de lingeriespecialist minder heil, waardoor de groei zou minderen.

In 2010 steeg de nettowinst van lingeriefabrikant Van de Velde ruim 50%. Het totaal kwam uit op €40 miljoen. Qua omzet werd een groei van 7,3% gerealiseerd, ofte €150,4 miljoen. Van de Velde kijkt echter met gemengde gevoelens naar 2011.


Een belangrijke factor in die groei was de overname van de Amerikaanse lingerieretailer Intimacy. Zonder die acquisitie presteerde Van de Velde nog steeds een winsttoename van 36%. Dat zou de ondergoedproducent te danken hebben aan een stijging van de volumes in alle landen waar het actief is en hogere wisselkoersen.


Dit jaar verwacht Van de Velde tijdens de eerste helft van het jaar zijn groeitempo vol te kunnen houden met zijn voorjaarscollectie. Het bedrijf is echter minder optimistisch over de tweede helft van het jaar. Van de najaarscollectie verwacht de lingeriespecialist minder heil, waardoor de groei zou minderen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller gaat sterk investeren in Spanje

23/06/2017

Lingerieketen Hunkemöller gaat de komende jaren sterk investeren in Spanje: ze wil er de komende jaren haar winkelnetwerk vervijfvoudigen. Tegen 2021 moeten er in het land meer dan 100 vestigingen van Hunkemöller zijn.

AO76 komt met flagshipstore naar Nederland

23/06/2017

Het Belgische modelabel American Outfitters gooit het over een volledig andere boeg. Sinds kort heet het label AO76 en verkoopt het enkel nog mode voor kinderen van 4 tot 16 jaar. In augustus opent het ook een eerste winkel in Nederland.

Louboutin in nauwe schoentjes in rechtszaak rond rode zool

22/06/2017

De advocaat-generaal van het Hof van Justitie van de Europese Unie heeft in een advies aan dat hof gesteld dat de rode schoenzool van het merk Louboutin volgens hem geen beschermd handelsmerk kan zijn.

Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden

22/06/2017

Costes, een dochterketen van The Sting, heeft besloten om niet langer verder te gaan met twee aparte formules voor mannen- en vrouwenmode. Voortaan zullen beide collecties altijd in dezelfde winkel te vinden zijn.

30 winkeleigenaars van Amazon geband tijdens rechtszaak rond namaak Louis Vuitton

22/06/2017

30 handelaars mogen hun winkel op Amazon niet uitbaten zolang de rechtszaak tussen hen en het modemerk Louis Vuitton loopt. Dat sleepte hen voor de rechter omdat ze namaakproducten van het merk verkochten.

Yoox Net-a-Porter stop nu ook met verkoop angorawol

22/06/2017

Online retailer Yoox Net-a-Porter heeft, na het bannen van producten met bont op de webshops, nu ook besloten om niet langer producten met angorawol aan te bieden. Dat heeft dierenrechtenorganisatie PETA laten weten.

Back to top