Schoenen Torfs derde jaar op rij "beste werkgever" van het land

Schoenen Torfs derde jaar op rij "beste werkgever" van het land

Schoenen Torfs is nu al voor de vierde keer in vijf jaar tijd verkozen tot "beste werkgever van België" in de categorie bedrijven met meer dan 500 medewerkers. Het is bovendien de derde overwinning op rij voor de schoenenketen.

Trotse medewerkers

"De werknemers van Schoenen Torfs zijn trots te mogen werken voor deze organisatie", zegt professor Dirk Buyens, hoofd van het Competentiecentrum Mens & Organisatie aan de Vlerick Leuven Gent Management School. Hij voerde dit grootschalige onderzoek in ons land samen met het Great Place to Work Institute Europe.

 

"De HR-strategie van Schoenen Torfs vertrekt vanuit de traditie van een familiebedrijf waar mensen zorg dragen voor elkaar, maar met een vertaalslag naar de moderne visie op leven en werk. Het DNA van dit familiebedrijf is essentieel en wordt via verschillende initiatieven op de verschillende HR-domeinen streng bewaakt. De idee van partnerschap, waarbij medewerker en werkgever écht een meerwaarde voor elkaar kunnen betekenen, is en blijft essentieel", aldus nog professor Buyens.

 

Schoenen Torfs gaat in zijn categorie uitzendgroep Accent Jobs, schoonmaakbedrijf Care, fastfoodketen McDonald's Belgium en uitzendreus Randstad vooraf.

 

Hart onder de riem

Voor de schoenenkoning uit Sint-Niklaas zal deze uitverkiezing een hart onder de riem zijn. Begin februari kwam hij in een mediarel terecht door een volgens de enen ongelukkige, volgens hemzelf uit de context getrokken uitspraak over het al dan niet dragen van een hoofddoek in de verkooppunten.

 

Deze zoveelste uitverkiezing bewijst alvast dat de eigen medewerkers het bedrijf én hun baas een warm hart toedragen. In het hele onderzoek hebben de medewerkers namelijk de grootste stem: de werknemersenquête over hun ervaringen en betrokkenheid telt namelijk voor twee derden mee in de eindscore, de management & HR-survey slechts voor één derde.

 

Professor Buyens drukt het zo uit: "Op een consequente en duurzame manier omgaan met je mensen, blijkt zijn vruchten af te werpen. Het leidt niet alleen tot een grotere algemene tevredenheid van de medewerkers in het bedrijf. Deze medewerkers vertonen ook een grotere mate van fierheid voor het bedrijf en ervaren een grotere mate van 'camaraderie' onder elkaar. Tot slot leidt het ook tot een groter vertrouwen in 'de baas', een noodzakelijke voorwaarde om mensen in beweging te krijgen.”  Wouter Torfs zal het graag horen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller test eerste ‘HKMX Store’

30/03/2017

Hunkemöller opent in Berlijn een testwinkel onder HKMX-vlag en dus exclusief voor zijn gelijknamige sportcollectie. Als de resultaten positief zijn, wil de retailer de formule ook uitrollen in andere Europese landen.

Recordomzet voor vanHaren Schoenen

30/03/2017

vanHaren Schoenen heeft in 2016 een recordomzet gehaald. Het groeide het voorbije jaar met 11,7 procent, terwijl de volledige schoenenmarkt in Nederland er met slechts 2 procent op vooruit is gegaan.

H&M lanceert nieuwe keten ARKET “in lastige marktomstandigheden”

30/03/2017

Ondanks een omzetstijging met zo’n 7% heeft het Zweedse modeconcern Hennes & Mauritz zijn eigen prognoses over het eerste kwartaal niet kunnen waarmaken. Intussen nadert de lancering van een nieuwe keten, ARKET, met rasse schreden.

Diesel lanceert nieuw distributiesysteem in België

29/03/2017

De komende dagen lanceert het modemerk Diesel zijn nieuw distributiesysteem in België, nadat het eerder al datzelfde systeem opstartte in Frankrijk en Italië. In het nieuwe systeem werkt Diesel enkel nog samen met bepaalde multibrandretailers.

ZEB neemt PointCarré over

28/03/2017

De Vlaamse multimerkenretailer ZEB neemt PointCarré over, dat zich met 28 winkels de Waalse tegenhanger van de modeketen mag noemen. Beide ketens blijven apart functioneren, maar gaan voor een gezamenlijke groeistrategie.

 

Modemerk Stefanel opent eerste Belgische winkel

27/03/2017

Het modemerk Stefanel heeft in Antwerpen zijn eerste Belgische winkel geopend, in winkelstraat Hopland. Met de opening van de winkel zet het Italiaanse merk zijn expansie in Noord-Europa en de Benelux verder.

Back to top