Schoenen Torfs derde jaar op rij "beste werkgever" van het land

Schoenen Torfs derde jaar op rij "beste werkgever" van het land

Schoenen Torfs is nu al voor de vierde keer in vijf jaar tijd verkozen tot "beste werkgever van België" in de categorie bedrijven met meer dan 500 medewerkers. Het is bovendien de derde overwinning op rij voor de schoenenketen.

Trotse medewerkers

"De werknemers van Schoenen Torfs zijn trots te mogen werken voor deze organisatie", zegt professor Dirk Buyens, hoofd van het Competentiecentrum Mens & Organisatie aan de Vlerick Leuven Gent Management School. Hij voerde dit grootschalige onderzoek in ons land samen met het Great Place to Work Institute Europe.

 

"De HR-strategie van Schoenen Torfs vertrekt vanuit de traditie van een familiebedrijf waar mensen zorg dragen voor elkaar, maar met een vertaalslag naar de moderne visie op leven en werk. Het DNA van dit familiebedrijf is essentieel en wordt via verschillende initiatieven op de verschillende HR-domeinen streng bewaakt. De idee van partnerschap, waarbij medewerker en werkgever écht een meerwaarde voor elkaar kunnen betekenen, is en blijft essentieel", aldus nog professor Buyens.

 

Schoenen Torfs gaat in zijn categorie uitzendgroep Accent Jobs, schoonmaakbedrijf Care, fastfoodketen McDonald's Belgium en uitzendreus Randstad vooraf.

 

Hart onder de riem

Voor de schoenenkoning uit Sint-Niklaas zal deze uitverkiezing een hart onder de riem zijn. Begin februari kwam hij in een mediarel terecht door een volgens de enen ongelukkige, volgens hemzelf uit de context getrokken uitspraak over het al dan niet dragen van een hoofddoek in de verkooppunten.

 

Deze zoveelste uitverkiezing bewijst alvast dat de eigen medewerkers het bedrijf én hun baas een warm hart toedragen. In het hele onderzoek hebben de medewerkers namelijk de grootste stem: de werknemersenquête over hun ervaringen en betrokkenheid telt namelijk voor twee derden mee in de eindscore, de management & HR-survey slechts voor één derde.

 

Professor Buyens drukt het zo uit: "Op een consequente en duurzame manier omgaan met je mensen, blijkt zijn vruchten af te werpen. Het leidt niet alleen tot een grotere algemene tevredenheid van de medewerkers in het bedrijf. Deze medewerkers vertonen ook een grotere mate van fierheid voor het bedrijf en ervaren een grotere mate van 'camaraderie' onder elkaar. Tot slot leidt het ook tot een groter vertrouwen in 'de baas', een noodzakelijke voorwaarde om mensen in beweging te krijgen.”  Wouter Torfs zal het graag horen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Moederhuis Zara beschuldigd van belastingontwijking

08/12/2016

Het Spaanse modeconcern Inditex ligt onder vuur van de Europese Groenen: die beschuldigden de eigenaar van onder meer Zara en Massimo Dutti van grootschalige ontwijking van vennootschapsbelasting.

Björn Borg koopt zijn Benelux-distributeur

08/12/2016

Björn Borg koopt de Baseline Group, de distributeur van zijn producten in Nederland en België. Daarmee willen de Zweden “de verticale integratie versnellen, in lijn met de strategie om dichter op consumenten en retailers te zitten”.

Mode Unie en Unizo vragen behoud sperperiode in 2017

08/12/2016

De sperperiode ligt onder vuur als gevolg van Europese rechtspraak die de geldigheid ervan in vraag stelt. Er gaan dan ook stemmen op om ze al in 2017 wettelijk af te schaffen, maar Mode Unie en UNIZO vragen de bevoegde ministers een jaar uitstel.

Asics opent eerste Belgische conceptwinkel

07/12/2016

Het Japanse sportmerk Asics heeft in België in wereldprimeur een nieuwe winkelconcept gelanceerd. Na de eerste winkel in Brussel zullen er ook vestigingen volgen in onder andere Berlijn, Brisbane, New York, Seoul en Tokio.

Bel&Bo hoopt kroon Qrf Beste Winkelketen van België te behouden

07/12/2016

Vorig jaar won Bel&Bo de titel Beste Winkelketen van België gewonnen en ook dit jaar zijn zij in de race voor de titel. Morgen, op 8 december, wordt tijdens de RetailDetail Night de winnaar van die prijs bekend gemaakt.

Outdoormerk Patagonia doneert alle inkomsten Black Friday aan het goede doel

06/12/2016

Het Amerikaanse outdoormerk Patagonia heeft al zijn omzet van Black Friday aan het goede doel geschonken. In totaal bracht de actie meer dan negen miljoen euro op, veel meer dan verwacht.

Back to top