s.Oliver boekt 5% meer omzet

s.Oliver boekt 5% meer omzet

Het Duitse kledingmerk s.Oliver heeft over 2012 een omzet geboekt van 1,265 miljard euro. Dat is 5,4% meer dan in 2011. Vooral in de winkels onder eigen merknaam verkocht het concern meer. Het zet daarmee de beweging van de voorbije jaren voort.

59 nieuwe winkels

Van het totale verkoopcijfer van 1,26 miljard euro werd vorig jaar 760,92 miljoen euro bijeengewerkt in de groothandel. Dat was, met een stijging van 2,2%, meer dan in 2011.


Het saldo van 504 miljoen euro kwam uit de winkels onder eigen merknaam. Dat was 10,5% meer dan het jaar voordien. Die vooruitgang was onder meer het gevolg van het openen van 10 eigen winkels in België, Kroatië, Tsjechië en Oostenrijk. Daarnaast werden 49 nieuwe verkooppunten geopend met partners.


Eigen retail grootste groeipool

Ook de voorbije jaren werd de sterkste groei van de verkopen uit het netwerk onder eigen naam gehaald. In 2009 was dit goed voor een derde van de totale omzet, nu al voor 40%.


In totaal bezit s.Oliver nu 205 eigen winkels en 351 verkooppunten met partners. Daarnaast is het merk aanwezig in 2.864 shop-in-shops en 3.883 andere verkooppunten.


Expansie buiten Europa

Geografisch haalt s.Oliver driekwart van zijn omzet uit thuisland Duitsland. De rest van de Europese Unie voegt daar 18% aan toe. Slechts een fractie komt van buiten Europa.


De komende periode wil het bedrijf echter ook sterker actief worden buiten Europa. Zo wil het dit jaar de vruchten plukken van een herpositionering van het merk in India. Ook Canada staat met stip genoteerd: s.Oliver heeft afgelopen april in zowel Toronto als Montreal showrooms geopend.


Binnen Europa krijgt Scandinavië dan weer meer aandacht: het bedrijf opende vorig jaar zijn eerste showroom in Helsinki om de lokale handel te ondersteunen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top