s.Oliver boekt 5% meer omzet

s.Oliver boekt 5% meer omzet

Het Duitse kledingmerk s.Oliver heeft over 2012 een omzet geboekt van 1,265 miljard euro. Dat is 5,4% meer dan in 2011. Vooral in de winkels onder eigen merknaam verkocht het concern meer. Het zet daarmee de beweging van de voorbije jaren voort.

59 nieuwe winkels

Van het totale verkoopcijfer van 1,26 miljard euro werd vorig jaar 760,92 miljoen euro bijeengewerkt in de groothandel. Dat was, met een stijging van 2,2%, meer dan in 2011.


Het saldo van 504 miljoen euro kwam uit de winkels onder eigen merknaam. Dat was 10,5% meer dan het jaar voordien. Die vooruitgang was onder meer het gevolg van het openen van 10 eigen winkels in België, Kroatië, Tsjechië en Oostenrijk. Daarnaast werden 49 nieuwe verkooppunten geopend met partners.


Eigen retail grootste groeipool

Ook de voorbije jaren werd de sterkste groei van de verkopen uit het netwerk onder eigen naam gehaald. In 2009 was dit goed voor een derde van de totale omzet, nu al voor 40%.


In totaal bezit s.Oliver nu 205 eigen winkels en 351 verkooppunten met partners. Daarnaast is het merk aanwezig in 2.864 shop-in-shops en 3.883 andere verkooppunten.


Expansie buiten Europa

Geografisch haalt s.Oliver driekwart van zijn omzet uit thuisland Duitsland. De rest van de Europese Unie voegt daar 18% aan toe. Slechts een fractie komt van buiten Europa.


De komende periode wil het bedrijf echter ook sterker actief worden buiten Europa. Zo wil het dit jaar de vruchten plukken van een herpositionering van het merk in India. Ook Canada staat met stip genoteerd: s.Oliver heeft afgelopen april in zowel Toronto als Montreal showrooms geopend.


Binnen Europa krijgt Scandinavië dan weer meer aandacht: het bedrijf opende vorig jaar zijn eerste showroom in Helsinki om de lokale handel te ondersteunen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Back to top