s.Oliver boekt 5% meer omzet

s.Oliver boekt 5% meer omzet

Het Duitse kledingmerk s.Oliver heeft over 2012 een omzet geboekt van 1,265 miljard euro. Dat is 5,4% meer dan in 2011. Vooral in de winkels onder eigen merknaam verkocht het concern meer. Het zet daarmee de beweging van de voorbije jaren voort.

59 nieuwe winkels

Van het totale verkoopcijfer van 1,26 miljard euro werd vorig jaar 760,92 miljoen euro bijeengewerkt in de groothandel. Dat was, met een stijging van 2,2%, meer dan in 2011.


Het saldo van 504 miljoen euro kwam uit de winkels onder eigen merknaam. Dat was 10,5% meer dan het jaar voordien. Die vooruitgang was onder meer het gevolg van het openen van 10 eigen winkels in België, Kroatië, Tsjechië en Oostenrijk. Daarnaast werden 49 nieuwe verkooppunten geopend met partners.


Eigen retail grootste groeipool

Ook de voorbije jaren werd de sterkste groei van de verkopen uit het netwerk onder eigen naam gehaald. In 2009 was dit goed voor een derde van de totale omzet, nu al voor 40%.


In totaal bezit s.Oliver nu 205 eigen winkels en 351 verkooppunten met partners. Daarnaast is het merk aanwezig in 2.864 shop-in-shops en 3.883 andere verkooppunten.


Expansie buiten Europa

Geografisch haalt s.Oliver driekwart van zijn omzet uit thuisland Duitsland. De rest van de Europese Unie voegt daar 18% aan toe. Slechts een fractie komt van buiten Europa.


De komende periode wil het bedrijf echter ook sterker actief worden buiten Europa. Zo wil het dit jaar de vruchten plukken van een herpositionering van het merk in India. Ook Canada staat met stip genoteerd: s.Oliver heeft afgelopen april in zowel Toronto als Montreal showrooms geopend.


Binnen Europa krijgt Scandinavië dan weer meer aandacht: het bedrijf opende vorig jaar zijn eerste showroom in Helsinki om de lokale handel te ondersteunen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top