s.Oliver boekt 5% meer omzet | RetailDetail

s.Oliver boekt 5% meer omzet

s.Oliver boekt 5% meer omzet

Het Duitse kledingmerk s.Oliver heeft over 2012 een omzet geboekt van 1,265 miljard euro. Dat is 5,4% meer dan in 2011. Vooral in de winkels onder eigen merknaam verkocht het concern meer. Het zet daarmee de beweging van de voorbije jaren voort.

59 nieuwe winkels

Van het totale verkoopcijfer van 1,26 miljard euro werd vorig jaar 760,92 miljoen euro bijeengewerkt in de groothandel. Dat was, met een stijging van 2,2%, meer dan in 2011.


Het saldo van 504 miljoen euro kwam uit de winkels onder eigen merknaam. Dat was 10,5% meer dan het jaar voordien. Die vooruitgang was onder meer het gevolg van het openen van 10 eigen winkels in België, Kroatië, Tsjechië en Oostenrijk. Daarnaast werden 49 nieuwe verkooppunten geopend met partners.


Eigen retail grootste groeipool

Ook de voorbije jaren werd de sterkste groei van de verkopen uit het netwerk onder eigen naam gehaald. In 2009 was dit goed voor een derde van de totale omzet, nu al voor 40%.


In totaal bezit s.Oliver nu 205 eigen winkels en 351 verkooppunten met partners. Daarnaast is het merk aanwezig in 2.864 shop-in-shops en 3.883 andere verkooppunten.


Expansie buiten Europa

Geografisch haalt s.Oliver driekwart van zijn omzet uit thuisland Duitsland. De rest van de Europese Unie voegt daar 18% aan toe. Slechts een fractie komt van buiten Europa.


De komende periode wil het bedrijf echter ook sterker actief worden buiten Europa. Zo wil het dit jaar de vruchten plukken van een herpositionering van het merk in India. Ook Canada staat met stip genoteerd: s.Oliver heeft afgelopen april in zowel Toronto als Montreal showrooms geopend.


Binnen Europa krijgt Scandinavië dan weer meer aandacht: het bedrijf opende vorig jaar zijn eerste showroom in Helsinki om de lokale handel te ondersteunen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.