Sportketen Primo opent 25e winkel in Lier | RetailDetail

Sportketen Primo opent 25e winkel in Lier

Sportketen Primo opent 25e winkel in Lier

Sportketen Primo opent dit weekend twee nieuwe filialen: een in Lier en een in Zele. De nieuwe vestigingen worden respectievelijk de 25e en de 26e winkel in België en Luxemburg voor de keten, die ambitieuze expansieplannen koestert.

Primo wil bredere landelijke dekking

Beide nieuwe winkels openen op vrijdag 7 juni en zijn vroegere zelfstandige sportzaken die nu de overstap naar de Primo-keten maken. Zo is de nieuwe winkel in Lier het vroegere Profi-Sport, een bekende lokale voetbalspeciaalzaak, die naar een groter pand verhuist en een Primo-vestiging wordt.

 

In Zele gaat het dan weer om het voormalige Murphy Sport aan de Oudburgstraat, dat wordt omgebouwd tot een Primo City Store, het binnenstedelijke winkelconcept van de keten die zich anders meestal in de periferie vestigt.

 

De nieuwe winkelopeningen passen naar eigen zeggen in een langetermijnplanning om alle blinde vlekken weg te werken. “Door een betere landelijke dekking kunnen klanten meer en beter bereikt worden”, verklaart Peter Linskens, commercieel directeur van Primo.

 

De keten maakt deel uit van de Unlimited Sports Group (USG), eigenaar van de ketens Aktiesport, Perry Sport en Time Out in Nederland. De groep is ook licentiehouder voor merken als Le Coq Sportif, Pantofola d’Oro, Champion en Ellesse.

 

Expliciet gericht op sporters

Primo-winkels hebben typisch een verkoopoppervlakte tussen 600 en 1000m² en een concept waar het sporten centraal staat: de winkels zijn per sporttak ingedeeld, aangevuld met lifestylecollecties van merken als Adidas, O’Neill en Nike.

 

“Primo mikt op mensen die op een leuke manier aan sport willen doen. We willen van hun beweging een echte beleving maken,” aldus Peter Linskens. Tijdens het openingsweekend op 7 en 8 juni worden dan ook verschillende acties op poten gezet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.