Sportketen Primo opent 25e winkel in Lier | RetailDetail

Sportketen Primo opent 25e winkel in Lier

Sportketen Primo opent 25e winkel in Lier

Sportketen Primo opent dit weekend twee nieuwe filialen: een in Lier en een in Zele. De nieuwe vestigingen worden respectievelijk de 25e en de 26e winkel in België en Luxemburg voor de keten, die ambitieuze expansieplannen koestert.

Primo wil bredere landelijke dekking

Beide nieuwe winkels openen op vrijdag 7 juni en zijn vroegere zelfstandige sportzaken die nu de overstap naar de Primo-keten maken. Zo is de nieuwe winkel in Lier het vroegere Profi-Sport, een bekende lokale voetbalspeciaalzaak, die naar een groter pand verhuist en een Primo-vestiging wordt.

 

In Zele gaat het dan weer om het voormalige Murphy Sport aan de Oudburgstraat, dat wordt omgebouwd tot een Primo City Store, het binnenstedelijke winkelconcept van de keten die zich anders meestal in de periferie vestigt.

 

De nieuwe winkelopeningen passen naar eigen zeggen in een langetermijnplanning om alle blinde vlekken weg te werken. “Door een betere landelijke dekking kunnen klanten meer en beter bereikt worden”, verklaart Peter Linskens, commercieel directeur van Primo.

 

De keten maakt deel uit van de Unlimited Sports Group (USG), eigenaar van de ketens Aktiesport, Perry Sport en Time Out in Nederland. De groep is ook licentiehouder voor merken als Le Coq Sportif, Pantofola d’Oro, Champion en Ellesse.

 

Expliciet gericht op sporters

Primo-winkels hebben typisch een verkoopoppervlakte tussen 600 en 1000m² en een concept waar het sporten centraal staat: de winkels zijn per sporttak ingedeeld, aangevuld met lifestylecollecties van merken als Adidas, O’Neill en Nike.

 

“Primo mikt op mensen die op een leuke manier aan sport willen doen. We willen van hun beweging een echte beleving maken,” aldus Peter Linskens. Tijdens het openingsweekend op 7 en 8 juni worden dan ook verschillende acties op poten gezet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top