Sportketen Primo opent 25e winkel in Lier | RetailDetail

Sportketen Primo opent 25e winkel in Lier

Sportketen Primo opent 25e winkel in Lier

Sportketen Primo opent dit weekend twee nieuwe filialen: een in Lier en een in Zele. De nieuwe vestigingen worden respectievelijk de 25e en de 26e winkel in België en Luxemburg voor de keten, die ambitieuze expansieplannen koestert.

Primo wil bredere landelijke dekking

Beide nieuwe winkels openen op vrijdag 7 juni en zijn vroegere zelfstandige sportzaken die nu de overstap naar de Primo-keten maken. Zo is de nieuwe winkel in Lier het vroegere Profi-Sport, een bekende lokale voetbalspeciaalzaak, die naar een groter pand verhuist en een Primo-vestiging wordt.

 

In Zele gaat het dan weer om het voormalige Murphy Sport aan de Oudburgstraat, dat wordt omgebouwd tot een Primo City Store, het binnenstedelijke winkelconcept van de keten die zich anders meestal in de periferie vestigt.

 

De nieuwe winkelopeningen passen naar eigen zeggen in een langetermijnplanning om alle blinde vlekken weg te werken. “Door een betere landelijke dekking kunnen klanten meer en beter bereikt worden”, verklaart Peter Linskens, commercieel directeur van Primo.

 

De keten maakt deel uit van de Unlimited Sports Group (USG), eigenaar van de ketens Aktiesport, Perry Sport en Time Out in Nederland. De groep is ook licentiehouder voor merken als Le Coq Sportif, Pantofola d’Oro, Champion en Ellesse.

 

Expliciet gericht op sporters

Primo-winkels hebben typisch een verkoopoppervlakte tussen 600 en 1000m² en een concept waar het sporten centraal staat: de winkels zijn per sporttak ingedeeld, aangevuld met lifestylecollecties van merken als Adidas, O’Neill en Nike.

 

“Primo mikt op mensen die op een leuke manier aan sport willen doen. We willen van hun beweging een echte beleving maken,” aldus Peter Linskens. Tijdens het openingsweekend op 7 en 8 juni worden dan ook verschillende acties op poten gezet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.