Topshop krijgt vaste stek in Galeries Lafayette

Topshop krijgt vaste stek in Galeries Lafayette

De Britse modeketen Topshop krijgt in oktober een definitieve shop-in-shop in de Galeries Lafayette in Parijs. In februari had de fast-fashionretailer er al een winkel voor drie weken.

Vijf keer groter

De nieuwe shop-in-shop zal wel een pak groter zijn dan de tijdelijke winkel: Topshop krijgt op de tweede verdieping van Lafayette een oppervlakte van 175 m², vijf keer meer dan voorheen. Zowel de kleding, de accessoires als de parfums van het merk zullen er worden aangeboden.

 

Aanvankelijk was de opening voor september gepland, maar die wordt vertraagd door verbouwingswerken.

 

Wereldwijde expansie

Eerder kreeg Topshop ook al ruimte in het Franse warenhuis Printemps Hausmann en in de boetiek French Californians. Daarmee zijn de internationale plannen van Topshop nog lang niet af: het bedrijf keert ook terug naar de Nederlandse markt, waar het een stek krijgt bij De Bijenkorf, en naar Duitsland, waar wordt samengewerkt met Karstadt.

 

In de Verenigde Staten staan bovendien nog zowat dertig pop-upwinkels op de planning. Eerder dit jaar opende Topshop nog zijn eerste winkel in Hongkong en werd de eerste Amerikaanse flagshipstore opgestart in Los Angeles. De expansie buiten Engeland komt er na de instap van de Amerikaanse investeerder Leonard Green & Partners in de keten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top