Topshop krijgt vaste stek in Galeries Lafayette | RetailDetail

Topshop krijgt vaste stek in Galeries Lafayette

Topshop krijgt vaste stek in Galeries Lafayette

De Britse modeketen Topshop krijgt in oktober een definitieve shop-in-shop in de Galeries Lafayette in Parijs. In februari had de fast-fashionretailer er al een winkel voor drie weken.

Vijf keer groter

De nieuwe shop-in-shop zal wel een pak groter zijn dan de tijdelijke winkel: Topshop krijgt op de tweede verdieping van Lafayette een oppervlakte van 175 m², vijf keer meer dan voorheen. Zowel de kleding, de accessoires als de parfums van het merk zullen er worden aangeboden.

 

Aanvankelijk was de opening voor september gepland, maar die wordt vertraagd door verbouwingswerken.

 

Wereldwijde expansie

Eerder kreeg Topshop ook al ruimte in het Franse warenhuis Printemps Hausmann en in de boetiek French Californians. Daarmee zijn de internationale plannen van Topshop nog lang niet af: het bedrijf keert ook terug naar de Nederlandse markt, waar het een stek krijgt bij De Bijenkorf, en naar Duitsland, waar wordt samengewerkt met Karstadt.

 

In de Verenigde Staten staan bovendien nog zowat dertig pop-upwinkels op de planning. Eerder dit jaar opende Topshop nog zijn eerste winkel in Hongkong en werd de eerste Amerikaanse flagshipstore opgestart in Los Angeles. De expansie buiten Engeland komt er na de instap van de Amerikaanse investeerder Leonard Green & Partners in de keten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.