Tweede Hollister in ons land geopend | RetailDetail

Tweede Hollister in ons land geopend

Tweede Hollister in ons land geopend

Vandaag heeft Hollister - de razend populaire modeformule van Abercrombie & Fitch - de deuren van zijn tweede winkel in ons land geopend. Het Waasland Shopping Center van Sint-Niklaas is de nieuwe hotspot. Nauwelijks een kleine maand geleden ging de eerste Hollister in ons land onder grote belangstelling open in het Wijnegem Shopping Center. 

 


 

De vestiging in Sint-Niklaas zou meteen de grootste van de Benelux moeten zijn. "We zijn alvast erg tevreden met de komst van Hollister", zegt Katrien Giebens, manager van het Waasland Shopping Center. "Bij Abercrombie & Fitch zijn ze zeer kieskeurig wanneer ze op zoek zijn naar geschikte winkellocaties."

Europese webshop voor A&F-merken

Intussen zit Abercrombie & Fitch ook op het internet niet stil. Onlangs lanceerde de groep voor zijn vier merken - naast Hollister en vrijetijdslabel Abercrombie & Fitch zijn dat nog Abercrombie Kids en Gilly Hicks - een Europese webshop. Die richt zich tot de fans in 29 Europese landen - inclusief België en Nederland - en levert binnen de 5 tot 7 werkdagen (10 euro verzendingskosten). Elk van de vier webshops is gebouwd op hetzelfde stramien en geeft met één muisklik meteen ook toegang tot de onlineshop van het zustermerk naar keuze. Goed bekeken van de Amerikanen!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.