VF Corp. wil 60% groeien tegen 2017 | RetailDetail

VF Corp. wil 60% groeien tegen 2017

VF Corp. wil 60% groeien tegen 2017

VF Corp. - dat kledingmerken als North Face, Kipling, Timberland, Vans en Wrangler overkoepelt – wil zijn omzet de komende vijf jaar met 60% opdrijven tot 17,3 miljard dollar, tegen de huidige wisselkoers zowat 13,4 miljard euro. Het bedrijf is daarmee één van de weinige dat zich nog aan prognoses waagt.

80% autonome groei

Met de doelstelling wil VF zijn expansie van de voorbije jaren bestendigen. Sinds 2008 is de verkoop van het concern immers al gestegen van 7,64 miljard dollar (5,76 miljard euro tegen de huidige wisselkoers) naar 10,9 miljard dollar (8,22 miljard euro), een toename met 42%.


De voorgenomen groei houdt overigens rekening met de omzet die kan worden behaald via acquisities van bijkomende merken. De gemiddelde gebudgetteerde groei zal voor 80% bestaan uit een autonome toename van de omzet en voor 20% uit externe toevoeging via acquisities.


Ook de voorbije jaren kocht VF al merken op om zijn groeiambitie te verwezenlijken. Zo kreeg het in 2000 de controle over North Face, toen dat bedrijf failliet ging. Vandaag is het uitgegroeid tot het uithangbord van de groep. VF Corp. verwacht dat het verkoopcijfer voor dit merk de komende vijf jaar zal klimmen van 1,9 miljard (1,4 miljard euro) naar 3,3 miljard dollar (2,5 miljard euro).


Focus op directe verkoop

“We willen een leider zijn in innovatie, geografisch uitbreiden en onze directe verkoop aan de consument verhogen. Als we dat kunnen, zijn we klaar voor het volgende hoofdstuk in onze lange en succesvolle geschiedenis”, liet topman Eric Wiseman optekenen bij de voorstelling van de groeiambities op een informatiemoment voor investeerders.


VF verwacht dat tegen het boekjaar 2017 een kwart van de omzet wordt gerealiseerd via directe verkoop. Vorig jaar stond de aanwijzer al op 21%. Voorts zal het eigen winkelnetwerk tegen dan stijgen tot 1.775 verkooppunten, 645 meer dan nu. VF verkoopt daarnaast ook via grootwarenhuizen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Lingerieketen Etam heropent vernieuwde winkels in Doornik en Woluwé

11/04/2018

De Franse lingerieketen Etam heropent deze maand twee winkels die het heeft vernieuwd. De winkels, in de winkelcentra van Woluwé en Doornik, openen op 14 en op 21 april de deuren.