VF Corp. wil 60% groeien tegen 2017 | RetailDetail

VF Corp. wil 60% groeien tegen 2017

VF Corp. wil 60% groeien tegen 2017

VF Corp. - dat kledingmerken als North Face, Kipling, Timberland, Vans en Wrangler overkoepelt – wil zijn omzet de komende vijf jaar met 60% opdrijven tot 17,3 miljard dollar, tegen de huidige wisselkoers zowat 13,4 miljard euro. Het bedrijf is daarmee één van de weinige dat zich nog aan prognoses waagt.

80% autonome groei

Met de doelstelling wil VF zijn expansie van de voorbije jaren bestendigen. Sinds 2008 is de verkoop van het concern immers al gestegen van 7,64 miljard dollar (5,76 miljard euro tegen de huidige wisselkoers) naar 10,9 miljard dollar (8,22 miljard euro), een toename met 42%.


De voorgenomen groei houdt overigens rekening met de omzet die kan worden behaald via acquisities van bijkomende merken. De gemiddelde gebudgetteerde groei zal voor 80% bestaan uit een autonome toename van de omzet en voor 20% uit externe toevoeging via acquisities.


Ook de voorbije jaren kocht VF al merken op om zijn groeiambitie te verwezenlijken. Zo kreeg het in 2000 de controle over North Face, toen dat bedrijf failliet ging. Vandaag is het uitgegroeid tot het uithangbord van de groep. VF Corp. verwacht dat het verkoopcijfer voor dit merk de komende vijf jaar zal klimmen van 1,9 miljard (1,4 miljard euro) naar 3,3 miljard dollar (2,5 miljard euro).


Focus op directe verkoop

“We willen een leider zijn in innovatie, geografisch uitbreiden en onze directe verkoop aan de consument verhogen. Als we dat kunnen, zijn we klaar voor het volgende hoofdstuk in onze lange en succesvolle geschiedenis”, liet topman Eric Wiseman optekenen bij de voorstelling van de groeiambities op een informatiemoment voor investeerders.


VF verwacht dat tegen het boekjaar 2017 een kwart van de omzet wordt gerealiseerd via directe verkoop. Vorig jaar stond de aanwijzer al op 21%. Voorts zal het eigen winkelnetwerk tegen dan stijgen tot 1.775 verkooppunten, 645 meer dan nu. VF verkoopt daarnaast ook via grootwarenhuizen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.