VF Corp. wil 60% groeien tegen 2017

VF Corp. wil 60% groeien tegen 2017

VF Corp. - dat kledingmerken als North Face, Kipling, Timberland, Vans en Wrangler overkoepelt – wil zijn omzet de komende vijf jaar met 60% opdrijven tot 17,3 miljard dollar, tegen de huidige wisselkoers zowat 13,4 miljard euro. Het bedrijf is daarmee één van de weinige dat zich nog aan prognoses waagt.

80% autonome groei

Met de doelstelling wil VF zijn expansie van de voorbije jaren bestendigen. Sinds 2008 is de verkoop van het concern immers al gestegen van 7,64 miljard dollar (5,76 miljard euro tegen de huidige wisselkoers) naar 10,9 miljard dollar (8,22 miljard euro), een toename met 42%.


De voorgenomen groei houdt overigens rekening met de omzet die kan worden behaald via acquisities van bijkomende merken. De gemiddelde gebudgetteerde groei zal voor 80% bestaan uit een autonome toename van de omzet en voor 20% uit externe toevoeging via acquisities.


Ook de voorbije jaren kocht VF al merken op om zijn groeiambitie te verwezenlijken. Zo kreeg het in 2000 de controle over North Face, toen dat bedrijf failliet ging. Vandaag is het uitgegroeid tot het uithangbord van de groep. VF Corp. verwacht dat het verkoopcijfer voor dit merk de komende vijf jaar zal klimmen van 1,9 miljard (1,4 miljard euro) naar 3,3 miljard dollar (2,5 miljard euro).


Focus op directe verkoop

“We willen een leider zijn in innovatie, geografisch uitbreiden en onze directe verkoop aan de consument verhogen. Als we dat kunnen, zijn we klaar voor het volgende hoofdstuk in onze lange en succesvolle geschiedenis”, liet topman Eric Wiseman optekenen bij de voorstelling van de groeiambities op een informatiemoment voor investeerders.


VF verwacht dat tegen het boekjaar 2017 een kwart van de omzet wordt gerealiseerd via directe verkoop. Vorig jaar stond de aanwijzer al op 21%. Voorts zal het eigen winkelnetwerk tegen dan stijgen tot 1.775 verkooppunten, 645 meer dan nu. VF verkoopt daarnaast ook via grootwarenhuizen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller wil Zwitserland veroveren

17/08/2017

Nadat het in september van vorig jaar al een webshop lanceerde in Zwitserland, is de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller nu ook van plan om er een reeks fysieke winkels te openen. De eerste moet al in oktober open gaan.

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Back to top