WE Fashion schrapt Belgische expansieplannen | RetailDetail

WE Fashion schrapt Belgische expansieplannen

WE Fashion schrapt Belgische expansieplannen

Modeketen WE Fashion schrapt zijn ambitieuze uitbreidingsplannen in Nederland en België. De onderneming gaat zelfs winkels samenvoegen, aldus afscheidnemend directeur Wouter Kolk.

Focus op webwinkel

Bij zijn aantreden in 2007 had Kolk nog vooropgesteld om het aantal winkels in Nederland en België binnen afzienbare tijd te verdubbelen. Nu hij zijn vertrek heeft aangekondigd, stelt de nieuwbakken Ahold-directeur dat uitbreiding op de thuisbasis weinig zinvol is.

 

"Ik zie geen reden om nieuwe winkels te openen. Ik heb dat idee laten varen en ben me vooral gaan richten op de webwinkel", aldus Kolk in de Nederlandse krant Het Parool. Die webwinkel is volgens Kolk intussen de vestiging met de hoogste omzet, met tussen de vijf en tien procent van de totale omzet.

 

WE is internationaal wel aan het groeien: zo werden de afgelopen jaren nieuwe winkels geopend in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Ook is de onderneming met twintig winkels actief in China. Belangrijke ontwikkeling de laatste jaren in Nederland is volgens Kolk de verjonging van het klantenbestand.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.