Wissels aan de top bij Veritas

Wissels aan de top bij Veritas

Operationeel directeur Marthe Palmans is niet langer in dienst bij Veritas. Ondertussen zijn ook een nieuwe CCO en CFO aangesteld voor de Veritas-groep (Verigroup). Deze functies worden respectievelijk opgenomen door Ine Verhaert, die tot nu toe aankoopdirecteur was, en Ulrik Vercruysse.

Aankoopdirecteur wordt CCO

Marthe Palmans, die sinds 2006 diverse managementfuncties bekleedde bij Veritas en meest recent de functie van COO vervulde, verlaat de retailgroep "in onderling overleg", klinkt het.

 

Het vertrek van Palmans verloopt ongeveer gelijktijdig met het aantrekken van Ulrik Vercruysse als Chief Financial Officer en de aanstelling van Ine Verhaert, voormalig aankoopdirecteur bij Veritas, tot Chief Commercial Officer. Beiden worden, gezien hun nieuwe functie, ook lid van het executief comité van Verigroup.

 

Bewogen halfjaar achter de rug

De 47-jarige Vercruysse was tot september vorig jaar de CEO van touroperator Thomas Cook België, waar hij sinds 2001 aan de slag was. Bij Veritas zal hij nauw samenwerken met huidig CEO Marc Peeters, die overigens ook een "toeristisch" verleden heeft: in de jaren 1990 was hij vice-president voor de West-Europese markten bij Thomas Cook.

 

Veritas heeft er in elk geval een bewogen eerste halfjaar op zitten: eerder werd het bedrijf nog getroffen door een zware brand. Noch de brand, noch de veranderingen aan de top zullen echter enige invloed hebben op de expansiestrategie: de Veritas-groep verwacht dit jaar met 8% te groeien naar een totale omzet van 119 miljoen euro.

 

“We plannen in 2013 dertien nieuwe winkels te openen, wat ons bij een totaal van 118 winkels brengt. De bedoeling is om tegen 2015 aan 130 winkels te komen. Ook wordt begin november de Veritas e-shop gelanceerd”, legt topman Marc Peeters de ambities uit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode

26/09/2017

Een webshop met elf items, dat is het nieuwe digitale concept van Capara. Elke maand lanceren de zussen van de Antwerpse school een collectie van precies elf kledingstukken in beperkte oplage.

Veritas innoveert en verjongt

26/09/2017

In een modemarkt die sterk verandert, zet het jarige Veritas nog meer in op personaliseren en inspireren, zowel offline als online. Een nieuw winkelbeeld met een Scandinavische toets wil een jonger publiek verleiden.

“United Brands herstructureert en investeert”

26/09/2017

Sportketen United Brands staat niet op de rand van het faillissement, zegt oprichter en CEO Marc Piessens. Wel voert de retailer een financiële herstructurering door om met een schone lei door te starten. 

McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Back to top