Wissels aan de top bij Veritas

Wissels aan de top bij Veritas

Operationeel directeur Marthe Palmans is niet langer in dienst bij Veritas. Ondertussen zijn ook een nieuwe CCO en CFO aangesteld voor de Veritas-groep (Verigroup). Deze functies worden respectievelijk opgenomen door Ine Verhaert, die tot nu toe aankoopdirecteur was, en Ulrik Vercruysse.

Aankoopdirecteur wordt CCO

Marthe Palmans, die sinds 2006 diverse managementfuncties bekleedde bij Veritas en meest recent de functie van COO vervulde, verlaat de retailgroep "in onderling overleg", klinkt het.

 

Het vertrek van Palmans verloopt ongeveer gelijktijdig met het aantrekken van Ulrik Vercruysse als Chief Financial Officer en de aanstelling van Ine Verhaert, voormalig aankoopdirecteur bij Veritas, tot Chief Commercial Officer. Beiden worden, gezien hun nieuwe functie, ook lid van het executief comité van Verigroup.

 

Bewogen halfjaar achter de rug

De 47-jarige Vercruysse was tot september vorig jaar de CEO van touroperator Thomas Cook België, waar hij sinds 2001 aan de slag was. Bij Veritas zal hij nauw samenwerken met huidig CEO Marc Peeters, die overigens ook een "toeristisch" verleden heeft: in de jaren 1990 was hij vice-president voor de West-Europese markten bij Thomas Cook.

 

Veritas heeft er in elk geval een bewogen eerste halfjaar op zitten: eerder werd het bedrijf nog getroffen door een zware brand. Noch de brand, noch de veranderingen aan de top zullen echter enige invloed hebben op de expansiestrategie: de Veritas-groep verwacht dit jaar met 8% te groeien naar een totale omzet van 119 miljoen euro.

 

“We plannen in 2013 dertien nieuwe winkels te openen, wat ons bij een totaal van 118 winkels brengt. De bedoeling is om tegen 2015 aan 130 winkels te komen. Ook wordt begin november de Veritas e-shop gelanceerd”, legt topman Marc Peeters de ambities uit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top