Wonderbra niet langer in etalage

Wonderbra niet langer in etalage

Het bedrijf achter de merken DIM en Wonderbra, DB Apparel, staat niet langer in de etalage. Het bedrijf stond een jaar te koop en aandeelhouder Sun Capital hoopte met een verkoop 600 miljoen euro te vangen, maar vond nooit een koper die een degelijk bod uitbracht.

Geen goed bod

Sun Capital nam DB Apparel in 2005 over van Sara Lee. De nieuwe eigenaar kon toen de winstcijfers verhogen door herstructureringen, winkelsluitingen en door een deel van de productie over te hevelen naar lageloonlanden, zoals Roemenië.

 

In juni van 2012 kreeg zakenbank Morgan Stanley het mandaat om op zoek te gaan naar een koper voor DB Apparel, maar na bijna een jaar komt nu een einde aan die zoektocht. Volgens Sun Capital kwam er nooit een bod dat de waarde van de lingerie- en ondergoedfabrikant weerspiegeld.

 

DB Apparel is met zijn merken aanwezig in twintig landen en heeft 7.500 werknemers, vooral in Europa. De omzet van het bedrijf bedraagt ongeveer 685 miljoen euro. DB Apparel werd beroemd dankzij de Wonderbra, die in reclamecampagnes aan de man (of liever vrouw) werd gebracht door een reeks topmodellen, zoals Eva Herzigova en Adriana Karembeu, vrouw van de Franse ex-voetballer Christian Karembeu. 

Tags: