Wonderbra niet langer in etalage

Wonderbra niet langer in etalage

Het bedrijf achter de merken DIM en Wonderbra, DB Apparel, staat niet langer in de etalage. Het bedrijf stond een jaar te koop en aandeelhouder Sun Capital hoopte met een verkoop 600 miljoen euro te vangen, maar vond nooit een koper die een degelijk bod uitbracht.

Geen goed bod

Sun Capital nam DB Apparel in 2005 over van Sara Lee. De nieuwe eigenaar kon toen de winstcijfers verhogen door herstructureringen, winkelsluitingen en door een deel van de productie over te hevelen naar lageloonlanden, zoals Roemenië.

 

In juni van 2012 kreeg zakenbank Morgan Stanley het mandaat om op zoek te gaan naar een koper voor DB Apparel, maar na bijna een jaar komt nu een einde aan die zoektocht. Volgens Sun Capital kwam er nooit een bod dat de waarde van de lingerie- en ondergoedfabrikant weerspiegeld.

 

DB Apparel is met zijn merken aanwezig in twintig landen en heeft 7.500 werknemers, vooral in Europa. De omzet van het bedrijf bedraagt ongeveer 685 miljoen euro. DB Apparel werd beroemd dankzij de Wonderbra, die in reclamecampagnes aan de man (of liever vrouw) werd gebracht door een reeks topmodellen, zoals Eva Herzigova en Adriana Karembeu, vrouw van de Franse ex-voetballer Christian Karembeu. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top