Wonderbra niet langer in etalage

Wonderbra niet langer in etalage

Het bedrijf achter de merken DIM en Wonderbra, DB Apparel, staat niet langer in de etalage. Het bedrijf stond een jaar te koop en aandeelhouder Sun Capital hoopte met een verkoop 600 miljoen euro te vangen, maar vond nooit een koper die een degelijk bod uitbracht.

Geen goed bod

Sun Capital nam DB Apparel in 2005 over van Sara Lee. De nieuwe eigenaar kon toen de winstcijfers verhogen door herstructureringen, winkelsluitingen en door een deel van de productie over te hevelen naar lageloonlanden, zoals Roemenië.

 

In juni van 2012 kreeg zakenbank Morgan Stanley het mandaat om op zoek te gaan naar een koper voor DB Apparel, maar na bijna een jaar komt nu een einde aan die zoektocht. Volgens Sun Capital kwam er nooit een bod dat de waarde van de lingerie- en ondergoedfabrikant weerspiegeld.

 

DB Apparel is met zijn merken aanwezig in twintig landen en heeft 7.500 werknemers, vooral in Europa. De omzet van het bedrijf bedraagt ongeveer 685 miljoen euro. DB Apparel werd beroemd dankzij de Wonderbra, die in reclamecampagnes aan de man (of liever vrouw) werd gebracht door een reeks topmodellen, zoals Eva Herzigova en Adriana Karembeu, vrouw van de Franse ex-voetballer Christian Karembeu. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top