Xandres start met eigen webverkoop

Xandres start met eigen webverkoop

Het Belgische modehuis Andres is nu ook gestart met een eigen webverkoop voor zijn hoofdcollecties Xandres en Xandres xline. Het wil daarmee nieuwe doelgroepen en markten aanboren en zijn positie bij het bestaande cliënteel versterken.

Levering aan huis in bijna hele EU

In België worden de bestellingen gratis geleverd via een eigen winkel naar keuze. De klant kan ze ook aan huis laten afleveren, maar dat kost dan wel 6,9 euro. De aflevering aan huis mag op 2 à 3 werkdagen worden gerekend.

 

Diezelfde kost wordt aangerekend in het buitenland, waar geen leveringen via een verkooppunt voorzien zijn. De website maakt immers verkopen mogelijk in 23 landen van de Europese Unie. Alleen in Zweden, Griekenland, Kroatië, Cyprus en Malta wordt niet geleverd.

 

De webwinkel biedt echter ook enkele extra mogelijkheden: zo kan de klant online te weten komen of een artikel nog in voorraad is online of in zijn favoriete winkel. Daarnaast geeft Andres op de website ook heel wat lifestyle-informatie en advies.

 

Bovenop multimerkenwinkels en eigen boetieks

De nieuwe webshop komt als extra verkoopkanaal bovenop de vele multimerken-webwinkels en 150 fysieke multimerkenwinkels waar beide lijnen al te koop waren. Daarnaast heeft Xandres al tien eigen winkels, het zusje voor het maatje meer heeft er voorlopig zes.

 

Naast Xandres en Xandres xline commercialiseert Andres ook het merk Hampton Bays. Die zit echter niet in de nieuwe webshop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Nordstrom lanceert winkel zonder stock

13/09/2017

Modeketen Nordstrom opent volgende maand in Los Angeles een nieuw concept, waar klanten enkel terecht kunnen voor advies en het passen van kleding. Aankopen kunnen dan later worden opgehaald bij de winkel.

Back to top