eCommerce eXchange 2012: Internationaal en online verzoenen

eCommerce eXchange 2012: Internationaal en online verzoenen

Op eCommerce eXchange nodigt Katoen Natie zes internationale leiders op het gebied van online en multichannelretail uit in San Marco Village om te vertellen over hun ervaringen in de e-tailwereld. Voorafgaand aan het RetailDetail Congres, zullen deze toonaangevende ondernemers hun verhaal brengen over crossborderhandel in het Europese e-commercelandschap. 

Online retail kent zijn grenzen

Internationalisering vergt altijd een zeer bewuste en doordachte strategische aanpak. Het aantal retailers dat in het buitenland roemloos ten onder is gegaan, omdat ze te snel voorbijgingen aan de eigenheden van de buitenlandse markt (vaak zelfs buurlanden), is groot.


Op het internet lijkt de wereld uniformer en per definitie grenzeloos. Toch mogen ook online spelers zich hier niet in vergissen. Grenzen en cultuurverschillen blijven er wel degelijk, al zijn ze op het wereldwijde web dikwijls onzichtbaar. Ook de praktische uitdagingen van internationale internethandel zijn zeker niet van de minste.

 

11 C’s voor internationalisatie

Over die uitdagingen en ervaringen zullen online retailers en e-commercedeskundigen het tijdens eCommerce eXchange hebben. Martin Newman, een ware veteraan in de Britse én internationale e-commerce als voormalig e-tailverantwoordelijke bij onder meer Burberry, Ted Baker en Harrods, heeft zelfs een heus model uitgewerkt om de belangrijkste elementen van online internationalisering stap voor stap te kunnen overlopen: het 11 C-model.

 

Vooraleer die uit de doeken te doen, bijt de Brit Hash Ladha op 26 april echter de spits af. Hij zal het als directeur multichannel bij de groep Aurora Fashion (o.a. Karen Millen en Oasis) – en vanuit zijn eerdere ervaringen bij Asos en New Look – hebben over multi-channel retailing als dusdanig, terwijl José Cledera (COO Quiksilver) zich vervolgens zal toespitsen op branding in een multichannelomgeving.


Thierry Geerts legt als CEO van Google België bovendien de rol uit die de zoekmachine kan spelen bij het uitrollen van een multichannelzaak. Verder wordt het opkomende belang van het mobiele kanaal onder de aandacht gebracht door Peter Grypdonck, topman van Vente-Exclusive.com. De logistieke uitdagingen worden tot slot aangepakt door Dries De Love, hoofd van de afdeling e-commerce van Katoen Natie.

 

 

Uw inschrijving geeft recht op toegang tot het aansluitende RetailDetail Congres om 16u.

 

 

Klik hier voor registratie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Hans van Tellingen (Strabo): “Veel Nederlandse ketens hebben lopen suffen”

08/11/2016

“De claims dat 20% van de bestedingen al online gebeuren, zijn een bewuste rekenfout”, zegt de Nederlander Hans van Tellingen, directeur-eigenaar van Strabo. In zijn boek #WatNouEindeVanWinkels ontkracht hij de mythe over de dood van de fysieke winkels met een aantal krasse uitspraken.

Categorie lactosevrij kent aanhoudende groei

10/06/2016

De markt van lactosevrije producten blijft aanhoudend groeien. De consument ziet deze producten steeds vaker als bewuste keuze voor gezond leven. Hierdoor verschuift dit onderdeel van de categorie glutenvrij, suikervrij en healthfood van niche naar mainstream. 

Zo wordt Carrefour Belgium duurzamer

10/06/2016

Gezondere producten, aandacht voor het milieu en lokale verankering zijn drie speerpunten van het duurzaamheidsbeleid bij Carrefour Belgium. De retailer nodigt zijn leveranciers uit om deel te nemen aan een antiverspillingswedstrijd. 

Europese Commissie ruimt obstakels grensoverschrijdende webaankopen op

06/06/2016

De Europese Commissie heeft een aantal maatregelen uitgewerkt om consumenten een betere toegang tot buitenlandse webwinkels te geven. Zo zullen die niet zomaar klanten kunnen weigeren op basis van hun woonplaats.

Carrefour Koksijde is hyper-geconnecteerd

27/05/2016

Het was in Mons (Bergen – Les Grands Prés) al te beleven, maar in Vlaanderen nog niet: de hypermarkt voor de toekomst, zoals Carrefour die ziet. De nieuwe winkel in de West-Vlaamse kustgemeente Koksijde zet zwaar in op digitalisering en beleving.

Back to top