RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

RetailDetail wenst u een inspiratievol en daadkrachtig 2014

icon
RetailDossier26 december, 2013

‘Kritische massa’ bereikt

Wat brengt ons 2014? Het consumentenvertrouwen herneemt en de economie leeft langzaam maar zeker op. De consument blijft erg prijsbewust, maar is het wachten nu wel beu en heeft zin om zijn zuurverdiende centjes slim te gaan besteden. Dat betekent goed nieuws voor onder meer de woon-, doe-het-zelf- en elektronicahandelaars, zoals ook professor Gino Van Ossel aangeeft in zijn trendforecast in het januarinummer van RetailDetail Magazine.

 

2014 zal ook het jaar zijn waarin de laatsten zonder webshop overstag gaan en zich online wagen. Meer dan terecht, want consumentenpsycholoog Herman Konings wijst erop dat dit jaar de ‘kritische massa’ van 50% mobiele gebruikers bereikt wordt: meer dan de helft van de volwassen Belgen zal in 2014 mobiel surfen.

 

Geen woorden maar daden

Omnichannel is dus geen vage toekomstbelofte meer, maar absolute, dagelijkse realiteit. De tijd van loze woorden is voorbij, en  “Geen woorden maar daden” is dan ook de slogan van het RetailDetail Omnichannel Congres op 6 februari.

 

Tal van retailers, zoals Geert Schotte (Standaard boekhandel), Joeri De Waele (Fun/Fundoo), Luc Van Mol (ZEB) en Manu Bracke (FNG Group), zullen er hun praktijkervaringen brengen, zowel uit de back- als front-office en gaande van logistiek over ‘big data’ tot betalingen en winkelbeleving.

 

RetailDetail wil dit jaar – en alle volgende jaren – immers dé plek zijn om de retailer in zijn bestaansrecht te ondersteunen. Dat is zelfs letterlijk het geval met THE LOOP, het ‘retail experience center’ waar handelaars de nieuwste snufjes voor hun sector kunnen leren kennen en steeds up-to-date zullen worden gehouden over het winkelen van de toekomst. Vanaf februari kunt u er dagelijks terecht, en dat in The Retail House in hartje Antwerpen.

 

Save the dates

Ook wat evenementen betreft, staat er bij RetailDetail in 2014 nog heel wat op til. Op 24 april wordt de toekomst van de retail voor u blootgelegd op het jaarlijkse RetailDetail Congres, met internationale topsprekers Gunter Pauli (auteur van The Blue Economy en oprichter van Ecover) en Nils Müller (CEO Trendone) die voor het eerst in België hun visie komen delen.

 

Voor de tweede maal is er op 12 juni 2014 eveneens het Belgian Fashion Congress, met topsprekers uit de moderetail en de uitreiking van de award voor ‘Belgian Fashion Personality of the Year’, en rol de mouwen ook maar al op voor de sportieve retailchallenge RetailDetail Hercules Trophy op 15 juni. In deze sfeervolle krachtmeting komen we te weten wie het beste retailteam van het land heeft!

 

We hopen u in 2014 dus allen te mogen verwelkomen, om samen een geïnspireerde, creatieve en winstrijke retailtoekomst tegemoet te gaan.

21091bdDe allerbeste wensen – zowel professioneel als privé – voor het komende jaar vanwege het RetailDetail-team,

 
Jorg Snoeck

Meer over... RetailDossier
Zie meer
  • icon
    Algemeen20 maart, 2017
    “Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

    De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april. Ben je ermee akkoord dat winkels vandaag eerder marketingtools zijn dan...

  • icon
    Algemeen8 november, 2016
    Hans van Tellingen (Strabo): “Veel Nederlandse ketens hebben lopen suffen”

    “De claims dat 20% van de bestedingen al online gebeuren, zijn een bewuste rekenfout”, zegt de Nederlander Hans van Tellingen, directeur-eigenaar van Strabo. In zijn boek #WatNouEindeVanWinkels ontkracht hij de mythe over de dood van de fysieke winkels met een aantal krasse uitspraken. Het ligt niet aan het internet Er is behoorlijk...

  • icon
    Food10 juni, 2016
    Categorie lactosevrij kent aanhoudende groei

    De markt van lactosevrije producten blijft aanhoudend groeien. De consument ziet deze producten steeds vaker als bewuste keuze voor gezond leven. Hierdoor verschuift dit onderdeel van de categorie glutenvrij, suikervrij en healthfood van niche naar mainstream.  Consument kiest vanuit gezondheid Lactosevrij ontwikkelt zich in hoog tempo tot een keuze voor de...

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Food7 november, 2025
    Tabaksverbod voor grote winkels vernietigd
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN