Save nature, save money!

Save nature, save money!

altDat is de krachtige headline van de Expedition Memorex Campagne.  Memorex  vestigt de aandacht op zowel de ecologische aspecten als het prijsvoordeel van herlaadbare batterijen en schakelt daarvoor poolreiziger Dixie Dansercoer in. Via de wedstrijdsite www.expeditionmemorex.be wil Memorex vooral de jongeren en hun ouders sensibiliseren om over te stappen naar herlaadbare batterijen en zo hun ecologische voetafdrukken verder te verkleinen. De campagne loopt tot 15 december via de wedstrijdsite en een volledig gamma POS-materiaal in de supermarkten.

 

 

Herlaadbare Memorex NiMH (nikkelmetaalhydride)  batterijen hebben drie grote voordelen:  je kan ze tot 1000 maal herladen, ze bevatten geen giftig cadmium, kwik of lood en zijn 100% recycleerbaar. Om een klassieke wegwerpbatterij te produceren die wel giftige zware metalen bevat, heb je 40 tot 140 (!) keren meer energie nodig dan die batterij eenmalig zelf kan afleveren. En toch zijn de meeste van de 100 miljoen batterijen die er in België jaarlijks verbruikt worden nog steeds van het primaire wegwerptype. Enorm belastend voor het milieu. Daarom wil International Sales, de exclusieve verdeler van de Memorex herlaadbare batterijen, via deze grootschalige najaarscampagne ook  jonge gezinnen en hun kinderen motiveren om over te stappen naar herlaadbare batterijen.

“We mikken specifiek op de jongeren om twee redenen: met hun gameconsoles, MP3-spelers, enz. zijn zij vandaag de grootverbruikers van batterijen en tegelijkertijd zijn zij ook de consumenten van morgen”, aldus Daniel Vreven, commercial director van International Sales. “Het exclusieve gezicht van de campagne is Dixie Dansercoer, de bekende poolreiziger.  Door zijn spraakmakende expedities brengt hij voortdurend de kwetsbaarheid van de pool- en andere gebieden onder de aandacht. Hij weet beter dan wie ook realistisch in te schatten hoe belangrijk schone en duurzame technologie wel is en beschouwt de  samenwerking met Memorex als een doeltreffende en geloofwaardige manier om dit te promoten.

 

Hij is bovendien een van de zeer weinige Belgen die tegelijkertijd BV en WC is; ideaal om aan beide zijden van de taalgrens dezelfde campagne te voeren.De basis van de campagne is een internetwedstrijd op www.expeditionmemorex.be. De wedstrijd is opgevat als een expeditie met diverse etappes. Dixie Dansercoer is de betrouwbare gids. Tien winnaars die de expeditie tot een goed einde brengen, winnen 1 jaar gratis groene stroom van Electrabel.  Voor wie langs de hoofdprijs grijpt, liggen er nog  honderden andere prijzen klaar: 500 Memorex MRX400 batterijladers, 500 Dvd’s over de expeditie van de Belgica, 40 aankoopbonnen ter waarde van 25 euro in de Electrabel online shop en 10 toegangstickets voor 4 personen voor ‘Dit is onze aarde, 2’ in Tour & Taxis. De promotie voor de wedstrijdsite voeren we op het verkooppunt, in de supermarkt, met een heel gamma
POS-materiaal dat de consumenten naar www.expeditionmemorex.be moet leiden”, aldus nog Daniel Vreven.

 

“Maar herlaadbare batterijen zijn niet alleen schoner, ze zijn ook stukken goedkoper dan wegwerpbatterijen. Een herlaadbare batterij is in aankoop  gemiddeld 2 tot 3 keer duurder dan een wegwerp alkalinebatterij. Maar die herlaadbare batterij levert wel tot 1000 keer  (!) meer energie dan de wegwerpbatterij.   Eén herlaadbare batterij van 5 euro levert  evenveel energie dan 1000 alkalinebatterijen van 2 euro. Bereken uw winst maar eens,” besluit Daniel Vreven.

We lijsten de ecologische voordelen nog even op. Door het gebruik van één herlaadbare Memorex batterij produceert de consument tot 28 kg minder afval. Als basis voor de vergelijking nemen we 1000 alkaline batterijen AA en 1 Memorex Ready NiMH AA batterij van 28 gram.
Die NiMH batterij kan niet alleen telkens weer worden opgeladen, ze is bovendien volledig recycleerbaar.

Tot slot vermelden we nog dat de nieuwe generatie oplaadbare batterijen Memorex NiMH ‘Ready’ bijzonder geschikt zijn voor toestellen met een klein energieverbruik zoals klokken en afstandsbedieningen. De ‘ready’ batterijen zijn voorgeladen en vertonen een zeer lage zelfontlading.

 

 

alt

 

Over International Sales (I.S.) nv


International Sales werd opgestart in 1984 en opereert vandaag met 25 werknemers vanuit
Heist-op-den-Berg.

Met de  Memorex NiMH (nikkelmetaalhydride)  batterijen is I.S. Belgisch marktleider  in herlaadbare batterijen.

I.S. is ook verdeler van de innovatieve Memostar spaarlampen en LED-lampen.

Memorex en Memostar worden verdeeld door de supermarkten, elektroketens en DIY-ketens.
De belangrijkste klanten zijn Brico, Colruyt, Cora, Eldi, Hubo, Makro, Match, Mediamarkt, Mestdagh  en Traffic.


  

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Hans van Tellingen (Strabo): “Veel Nederlandse ketens hebben lopen suffen”

08/11/2016

“De claims dat 20% van de bestedingen al online gebeuren, zijn een bewuste rekenfout”, zegt de Nederlander Hans van Tellingen, directeur-eigenaar van Strabo. In zijn boek #WatNouEindeVanWinkels ontkracht hij de mythe over de dood van de fysieke winkels met een aantal krasse uitspraken.

Categorie lactosevrij kent aanhoudende groei

10/06/2016

De markt van lactosevrije producten blijft aanhoudend groeien. De consument ziet deze producten steeds vaker als bewuste keuze voor gezond leven. Hierdoor verschuift dit onderdeel van de categorie glutenvrij, suikervrij en healthfood van niche naar mainstream. 

Zo wordt Carrefour Belgium duurzamer

10/06/2016

Gezondere producten, aandacht voor het milieu en lokale verankering zijn drie speerpunten van het duurzaamheidsbeleid bij Carrefour Belgium. De retailer nodigt zijn leveranciers uit om deel te nemen aan een antiverspillingswedstrijd. 

Europese Commissie ruimt obstakels grensoverschrijdende webaankopen op

06/06/2016

De Europese Commissie heeft een aantal maatregelen uitgewerkt om consumenten een betere toegang tot buitenlandse webwinkels te geven. Zo zullen die niet zomaar klanten kunnen weigeren op basis van hun woonplaats.

Carrefour Koksijde is hyper-geconnecteerd

27/05/2016

Het was in Mons (Bergen – Les Grands Prés) al te beleven, maar in Vlaanderen nog niet: de hypermarkt voor de toekomst, zoals Carrefour die ziet. De nieuwe winkel in de West-Vlaamse kustgemeente Koksijde zet zwaar in op digitalisering en beleving.

Back to top