De Nederlandse slaapwinkelketen Swiss Sense mikt op de internationale e-commercemarkt met het nieuwe merk Kameo Sleep. Na een veelbelovende start in Nederland wil de retailer snel uitbreiden naar andere Europese markten.
Antwoord op “pure players”
Na een “soft launch” in november heeft webwinkel KameoSleep.nl al honderden nieuwe klanten en een gemiddelde klantbeoordeling van een 9,4, meldt Swiss Sense in een persbericht. Kameo in de markt gezet als antwoord op de internationale “pure players” en combineert een data-gedreven “digital-first” aanpak met ruim 100 jaar productie-ervaring van het moederbedrijf. Het merk opereert zelfstandig als digitaal label, de producten zijn ook fysiek te ervaren en te bestellen in de Swiss Sense winkels. Zo verbindt Kameo de snelheid van online shoppen met het vertrouwen van offline advies.
Het nieuwe merk maakt het verschil met modulaire, technologisch hoogwaardige slaapoplossingen zoals het aanpasbare Kameo Flex matras en het Kameo Flex Pillow. “Kameo is ontstaan vanuit de overtuiging dat online gemak niet ten koste mag gaan van nachtrust,” zegt Steinar Breeschoten, oprichter van Kameo Sleep. “Wij combineren topkwaliteit materialen met maximale klantgerichtheid. Dankzij Swiss Sense bieden we servicelevels die voor start-ups lastig zijn: 10 jaar garantie en 100 dagen ‘niet goed, geld terug’.” Dankzij deze hybride strategie is Kameo klaar om na Nederland snel andere landen te veroveren, zegt Martin Diks, CEO van Swiss Sense. De retailer heeft meer 120 winkels in Nederland, België, Denemarken, Duitsland en Oostenrijk.


