In de voorbije tien jaar verdween één op de zes winkels in Vlaanderen. Ook in Nederland daalde het aandeel winkels naar minder dan de helft van de panden in de winkelstraten. Wat is er aan de hand?
Hoe winkels in de Benelux uit de straten verdwijnen
Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.
AbonnerenIn de voorbije tien jaar verdween één op de zes winkels in Vlaanderen. Ook in Nederland daalde het aandeel winkels naar minder dan de helft van de panden in de winkelstraten. Wat is er aan de hand?
-
6jun
-
11sep
-
19sep
-
21nov
-
Mode10 april, 2024
Nieuwe Galeria-eigenaars willen ruim 70 warenhuizen redden, Inno blijft verweesd achter
-
Doe-Het-Zelf/Tuin16 april, 2024
-
Food8 april, 2024
-
Wonen22 april, 2024
- Bedrijven Albert Heijn
- Onderwerpen E-commerce
- Geografie Nederland
Albert Heijn lanceert koopjeswebshop voor non-food
Een wereld vol deals, dat belooft AH Voordeelshop. Albert Heijn introduceert een webshop met non-foodaanbiedingen, van producten tot etentjes en attracties.
Deals van het seizoen
Volgende week lanceert Albert Heijn in Nederland AH Voordeelshop, een webwinkel waar klanten deals “van het seizoen” kunnen vinden. Het gaat om non-foodassortiment en “leuke uitjes”, zoals overnachtingen of tickets voor de zoo, die met kortingen worden aangeboden. De supermarktketen had al zo’n aanbod, maar online wordt dat nu verder uitgebreid.
De AH Voordeelshop biedt nog veel meer deals dan in de winkels en de webshop wordt het hele jaar door aangevuld met nieuwe items. Klanten kunnen ook Airmiles inwisselen in de AH Voordeelshop, meldt de supermarktketen. “We zien dat klanten onze aanbiedingen op non-food, restaurants, uitjes en tickets altijd erg waarderen”, zegt directeur merchandising en formats Constantijn Ninck Blok.
De webshop doet wat denken aan de non-foodwebshop van Lidl, maar ook aan het onlineplatform Deals! van Colruyt. Sinds 2021 verkoopt de Belgische branchegenoot daar near-foodaanbiedingen tegen hoge volumekortingen, om promojagers aan te trekken en als antwoord op de toenemende concurrentie van buitenlandse onlinespelers. Mogelijk kan Albert Heijn via de Voordeelshop ook meer gaan samenwerken met zusterformule Bol.
Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.
AbonnerenEen wereld vol deals, dat belooft AH Voordeelshop. Albert Heijn introduceert een webshop met non-foodaanbiedingen, van producten tot etentjes en attracties.
-
6jun
-
11sep
-
19sep
-
21nov
-
Mode10 april, 2024
Nieuwe Galeria-eigenaars willen ruim 70 warenhuizen redden, Inno blijft verweesd achter
-
Doe-Het-Zelf/Tuin16 april, 2024
-
Food8 april, 2024
-
Wonen22 april, 2024
[Filet Pur] Groenteoorlogje
Wie appelen met peren vergelijkt, krijgt zure citroenen naar het hoofd. Als het al geen rotte tomaten waren. Hartelijk sfeertje alweer, afgelopen week in de foodretail. Russen blijken intussen gewoonweg welkom in Antwerpen, ook al verkopen ze geen filet pur maar ordinaire worst.
Lucratief
Rare wezens, die consumenten. Ge kunt gij daar niet aan uit. Ze drinken bijvoorbeeld weer meer Heineken – waarom toch? Dat ze met koffers vol leeggoed de grens oversteken, dat is dan weer perfect verklaarbaar: statiegeldtoerisme is en blijft lucratief. Grenzen zijn relatief in het eengemaakte Europa, maar niet voor politici, die mogelijk nog jaren gaan bakkeleien over maatregelen tegen zwerfvuil. Het kleingeld kunnen shoppers intussen gebruiken om chocolade te kopen, die schier onbetaalbaar wordt, ook al kunnen cacaoboeren er niet van leven.
Geef jonge ouders een kans om hun rusteloze kinderen enkele uurtjes zoet te houden tijdens het weekend, en je scoort. Zeker als je er een educatieve strik rond knoopt. Dat bewees Delhaize: zo’n tienduizend mensen kwamen zich tegoed doen aan proevertjes in Paleis 3 op de Heizel. “Even veel als op de eerste editie van Tomorrowland”, hoorden we. Jaja. Het decor was bepaald niet zo verbluffend als in Boom, maar met een beetje geluk kon je er heuse celebrities tegen het lijf lopen: Average Rob, Pascale Naessens, Sofie Dumont, Sven Ornelis, Peter Goossens… zelfs ondergetekende liep er eventjes rond, weliswaar niét om er een workshop Koken met Belgische asperges te begeleiden, wat ergens een gemiste kans is, maar goed.
Tovergroentjes
Qua charmeoffensief naar de oh zo belangrijke doelgroep van gezinnen met jonge kids was dat Wonderfood Adventure Festival dus geen verkeerde zet. Anderzijds werd afgelopen week pijnlijk blootgelegd hoe Delhaize erin slaagt die Kleine Leeuwtjes en ontbijtproducten en dergelijke fors in prijs te verlagen: door extra marge te nemen op groenten en fruit, die met hun gezonde imago nochtans een cruciale rol spelen in de strategie van de keten. Meer dan 30% duurder dan Colruyt, bleek uit een prijsvergelijking. Ondanks die Nutri-Score korting van 10%. Asjemenou. Dàt moeten wel tovergroentjes zijn.
De aanstoker van het prijsgeweld in het groenten- en fruitrayon? Dat is Lidl. Al enkele weken publiceert de discounter een prijsvergelijking in z’n folder om te bewijzen dat ze de verse waar elke dag tegen de laagste marktprijs verkopen. Tot bijzonder grote ergernis van de concurrenten, die de vergelijking op z’n vriendelijkst “misleidend” noemen, wegens appelen met peren, tijdelijke verlagingen en heimelijke verhogingen, en geen enkel oog voor evidente kwaliteitsverschillen. Maar de media smulden ervan. Toch opmerkelijk: de marktleider stelde enkele weken geleden nog ferm dat ze nooit zouden stunten met landbouwproducten. In Merelbeke trekken ze zich daar niks van aan. En nu moet Halle wel volgen.
Armworstelen
Klanten van Jumbo die aan snelle suikers en vetten verslaafd zijn, kunnen tot hun grote opluchting opnieuw naar hartenlust spotgoedkope pizza’s van Dr.Oetker inslaan, of mierzoete Oreo’s en Milkarepen, maar voorlopig nog geen Pringles of Haribo-snoepjes. Het Gele Gevaar heeft prijsakkoorden bereikt met vier grote leveranciers (waaronder ook Danone en Douwe Egberts) maar nog niet met iedereen. Of dat armworstelen ook écht prijsvoordeel oplevert? Experts hebben zo hun twijfels: “Dè beste prijs bestaat niet”, aldus een inkoper van Ahold Delhaize. En boycots schaden beide partijen. Maar het kan wel interessante PR opleveren, soms.
En het hoeft niet altijd omzet te kosten: ondanks de boycot door Carrefour deed PepsiCo uitstekende zaken in Europa, vorig kwartaal. In tegenstelling tot Unilever, dat kampt met tegenvallende foodverkopen op het oude continent. Elders doen de “power brands” van de multinational wél wat er van hen verwacht wordt. Nestlé daarentegen moet het nog altijd hebben van prijsverhogingen.
Nachtmerries
Over Carrefour gesproken: niemand die erop gerekend had dat de retailer dit jaar de recordomzet van maart vorig jaar zou evenaren, toen ze hele horden hongerige Delhaize-klanten over de vloer kregen die niet in hun vertrouwde winkel terecht konden. Uiteindelijk wisten ze de schade nog te beperken. Benieuwd naar het vervolg.
Helemaal voorgoed voorbij evenwel: het tijdperk van de flitsbezorgers. Quick commerce is even snel gegaan als gekomen. Getir plooit zich nu noodgedwongen terug op Turkije, het enige land waar ze wat geld verdienen. De overname van Gorillas bleek niet de beste belegging. Flink heeft intussen ook Frankrijk verlaten. De opportuniteit die de pandemie bood, bleek van al te korte duur. Tja, de leveranciers van plexischermen en ontsmettingsgels hoor je ook niet meer, hé. En wie herinnert zich de Clipeez nog? Die zes miljoen sets herbruikbare handvaten van Colruyt duiken af en toe nog op in een nachtmerrie van Jef: ze liggen helaas op de plastic afvalberg.
Fluo-fris
En dan nog dit. Het is ze dan toch gelukt, met een goeie week vertraging. Maar de commotie bleef beperkt: een near non-event zou je de opening van die vierde Belgische MyPrice in Deurne kunnen noemen. Het nieuwe is er al een beetje af. Geen openingsceremonie met knallend vuurwerk, zo gek zijn ze nu ook weer niet. Evenmin een tierende burgemeester om de Russen tegen te houden – die had het te druk met de Antwerp 10 Miles. Prioriteiten.
Kort samengevat: hij is open, hij zit op een locatie waar eerder Carrefour Market en MyFood ten onder gingen, hij verkoopt stapels Litouwse worst en een boel andere dubieuze versnaperingen tegen bodemprijzen (die fluorescerende frisdranken, komen die uit de regio Tsjernobyl misschien?), keukentoestellen die mogelijk ergens van de camion zijn gevallen, en zowaar een Bordeauxwijn, die we niét voor u hebben gedegusteerd. Ook van de gratis proevertjes zijn we afgebleven. U doet wat u wil, natuurlijk. Dat ga ik ook doen, dit weekend. Maar niet in Deurne. Tot volgende week!
Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.
AbonnerenWie appelen met peren vergelijkt, krijgt zure citroenen naar het hoofd. Als het al geen rotte tomaten waren. Hartelijk sfeertje alweer, afgelopen week in de foodretail. Russen blijken intussen gewoonweg welkom in Antwerpen, ook al verkopen ze geen filet pur maar ordinaire worst.
-
6jun
-
11sep
-
19sep
-
21nov
-
Mode10 april, 2024
Nieuwe Galeria-eigenaars willen ruim 70 warenhuizen redden, Inno blijft verweesd achter
-
Doe-Het-Zelf/Tuin16 april, 2024
-
Food8 april, 2024
-
Wonen22 april, 2024
Jumbo opent “grootste gemechaniseerde fooddistributiecentrum van Europa”
Jumbo heeft een nieuw versmagazijn in gebruik genomen in Nieuwegein. Nog dit jaar komen alle versproducten in de Nederlandse en Belgische supermarkten uit dit “grootste gemechaniseerde foodretail-distributiecentrum van Europa”.
15.000 ritten per jaar minder
Supermarktgroep Jumbo centraliseert straks “langer houdbare” versproducten in een nieuw distributiecentrum. De komende maanden worden steeds meer producten toegevoegd, zodat tegen het vierde kwartaal alle versproducten met een houdbaarheid van minimaal acht dagen vanuit het magazijn worden geleverd. Het gaat dan om producten zoals zuivel, kaas en boter, vleeswaren en broodsalades. Ook de drie e-fulfilmentcenters worden vanaf deze zomer vanuit Nieuwegein beleverd.
Jumbo wil zo niet alleen 15.000 ritten per jaar besparen, het zou ook het grootste gemechaniseerde foodretail-distributiecentrum van Europa vormen. Althans, samengeteld met zijn buur: het versdc is namelijk 42.000 m² groot en ligt naast het centrale distributiecentrum van 43.000 m² voor lang houdbare producten. Dankzij de orderpickingmachine wordt zo’n 50% van alle versartikelen gemechaniseerd op de rolcontainer geplaatst. Grotere producten of grotere volumes moeten wel nog handmatig worden verwerkt, net als producten uit kratten halen.
“Het maakt ons flexibeler in het toevoegen van assortiment en maakt ons minder afhankelijk van de krapte op de arbeidsmarkt,” zegt directeur Supply Chain Karel de Jong, die ook de duurzaamheid benadrukt. Het gebouw hoopt BREAAM-certificering te krijgen en telt 8.000 zonnepanelen, al is dat nog niet voldoende om zelfvoorzienend te zijn in energieverbruik. Jumbo heeft in totaal zes distributiecentra in Nederland en drie e-fulfilmentcenters.
Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.
AbonnerenJumbo heeft een nieuw versmagazijn in gebruik genomen in Nieuwegein. Nog dit jaar komen alle versproducten in de Nederlandse en Belgische supermarkten uit dit “grootste gemechaniseerde foodretail-distributiecentrum van Europa”.
-
6jun
-
11sep
-
19sep
-
21nov
-
Mode10 april, 2024
Nieuwe Galeria-eigenaars willen ruim 70 warenhuizen redden, Inno blijft verweesd achter
-
Doe-Het-Zelf/Tuin16 april, 2024
-
Food8 april, 2024
-
Wonen22 april, 2024
- Bedrijven Bloemenhal
- Onderwerpen FaillissementOvername
- Geografie Oost-Vlaanderen
Bloemenhal maakt doorstart met Nederlandse investeerder
Een Nederlandse investeringsgroep neemt een twintigtal bloemenwinkels van de failliete Bloemenhal over. De naam en het personeel blijven zo behouden.
Investeringen nodig
Zonder een naam te noemen, meldt VRT Nws dat Bloemenhal een doorstart maakt in handen van een Nederlandse investeringsgroep. De overnemer zou alle gehuurde winkels en hun medewerkers overnemen, wat neerkomt op zo’n 20 van de 23 vestigingen.
De overnemer wil zoveel mogelijk van de 50 medewerkers meenemen en ook de naam behouden, zegt curator Joris De Smet. Ook voorziet de investeerder de nodige investeringen om de bloemen- en plantenwinkels weer aantrekkelijk te maken.
Bij het faillissement op 15 april was meteen duidelijk dat er veel gegadigden waren voor de Oost-Vlaamse formule. De curator rekende vrijwel meteen op een gehele of gedeeltelijke doorstart. Behalve losstaande winkels had Bloemenhal voor het faillissement ook stands bij Carrefour, maar of deze mee worden overgenomen is nog niet duidelijk.
Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.
AbonnerenEen Nederlandse investeringsgroep neemt een twintigtal bloemenwinkels van de failliete Bloemenhal over. De naam en het personeel blijven zo behouden.
-
6jun
-
11sep
-
19sep
-
21nov
-
Mode10 april, 2024
Nieuwe Galeria-eigenaars willen ruim 70 warenhuizen redden, Inno blijft verweesd achter
-
Doe-Het-Zelf/Tuin16 april, 2024
-
Food8 april, 2024
-
Wonen22 april, 2024
- Bedrijven Van Marcke
- Onderwerpen DigitaliseringE-commerceInnovatie
- Geografie België
Van Marcke Lab sluit de deuren: “Test geslaagd”
Van Marcke Lab, de baanbrekende digitale winkel van de sanitairspecialist, is gesloten. Na exact een jaar blijkt de “test geslaagd” en de toekomst vooral toch hybride te zijn.
Nood aan combinatie
In het voorjaar van 2023 opende Van Marcke een wel heel bijzondere showroom in Hopland, pal in het winkelhart van Antwerpen. De piepkleine winkel was de eerste digitale showroom van de badkamerbouwer, waar klanten op mensgrote schermen volledig virtueel hun badkamer konden samenstellen. Inmiddels is de vestiging echter al gesloten. Op het raam prijkt de boodschap “test geslaagd” en dat de technologie voortaan te vinden is in de showrooms in Kortrijk en Gent.
De zogeheten Van Marcke Lab opende met verschillende doelstellingen, legt bezieler Aldric d’Oultremont uit. Als belangrijkste opzet wilde Van Marcke testen of mensen een badkamer volledig online kunnen samenstellen. Wat bleek: er is toch nood aan een fysieke component. Voor zo’n belangrijke en emotionele aankoop willen klanten graag nog een aantal producten fysiek zien, bijvoorbeeld voor de afwerking.
Hybride showrooms
“Bezoekers kunnen de producten en hun badkamer via de schermen wel direct in de ruimte visualiseren, maar we merken dat de begeleiding en support van onze interieurspecialisten ook erg belangrijk blijft”, aldus d’Oultremont. Wel is de doorlooptijd veel sneller met de digitale tool en is het bijvoorbeeld mogelijk om een product in andere kleuren of andere variaties te zien.
Van Marcke wil daarom naar hybride showrooms evolueren, waar zowel de digitale ontwerptafel en de schermen als fysieke producten aanwezig zijn. Op termijn zullen alle showrooms op die manier digitaliseren, in een eerste fase zonder dat het fysieke assortiment in de vestigingen verkleint maar later moet de technologie het mogelijk maken om ook showrooms met minder vierkante meters te openen.
Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.
AbonnerenVan Marcke Lab, de baanbrekende digitale winkel van de sanitairspecialist, is gesloten. Na exact een jaar blijkt de “test geslaagd” en de toekomst vooral toch hybride te zijn.
-
6jun
-
11sep
-
19sep
-
21nov
-
Mode10 april, 2024
Nieuwe Galeria-eigenaars willen ruim 70 warenhuizen redden, Inno blijft verweesd achter
-
Doe-Het-Zelf/Tuin16 april, 2024
-
Food8 april, 2024
-
Wonen22 april, 2024
- Bedrijven Bol
- Onderwerpen Managementwissel
- Geografie Nederland
Bol slankt af: drie directiefuncties verdwijnen
Ahold Delhaize-dochter Bol schrapt drie directiefuncties: met Boukje Taphoorn verdwijnt de verantwoordelijke voor marketing & duurzaamheid, maar ook de COO en CTO verlaten het bedrijf.
Verder met zes
Het voormalige Bol.com noemt de stap nodig “om competitief, wendbaar en succesvol te blijven”. Marketing komt bij de portefeuille van e-commercebaas Oscar Hundman, terwijl duurzaamheid rechtstreeks naar CEO Margaret Versteden – van Duijn gaat. Chief Product Officer Maite Zubiaurre krijgt er Technologie bij, de verantwoordelijkheid voor nieuwe bedrijfsmodellen gaat naar Chief Advertising Officer Joris Scheepens.
“Namens de hele organisatie wens ik Boukje en Vincent alle succes en geluk in hun verdere carrière buiten bol”, zegt CEO Versteden – van Duijn in een persbericht over Taphoorn en COO Vincent Weijers. Naast de CEO, Hundman, Scheepens en Zubiaurre bestaat de directie vanaf juli enkel nog uit CFO Gert-Jan Janssen en HR-manager Ellen Coopmans.
Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.
AbonnerenAhold Delhaize-dochter Bol schrapt drie directiefuncties: met Boukje Taphoorn verdwijnt de verantwoordelijke voor marketing & duurzaamheid, maar ook de COO en CTO verlaten het bedrijf.
-
6jun
-
11sep
-
19sep
-
21nov
-
Mode10 april, 2024
Nieuwe Galeria-eigenaars willen ruim 70 warenhuizen redden, Inno blijft verweesd achter
-
Doe-Het-Zelf/Tuin16 april, 2024
-
Food8 april, 2024
-
Wonen22 april, 2024
- Bedrijven Hans AndersNexeye
- Onderwerpen Overname
Private-equityreus KKR neemt Hans Anders over
De Amerikaanse private-equityinvesteerder KKR heeft Hans Anders (en moedermaatschappij Nexeye) overgenomen van het Britse 3i. Dat moet verdere uitbreiding mogelijk maken.
Uitbreiding naar Spanje
Optiekgroep Nexeye is momenteel actief in vijf landen (naast België en Nederland ook nog Duitsland, Oostenrijk en Zweden), maar wil de overname gebruiken om ook naar Spanje en Portugal uit te breiden. Ook op de bestaande markten, met name Duitsland en Zweden, ziet de groep nog ruimte om verder uit te breiden, zo bericht het FD.
KKR is bij ons bekend als mede-eigenaar van Maxeda (Brico) en door de overname van fietsenreus Accell (Batavus, Sparta) in 2022 en van Unilevers botertak Upfield (Becel, Bertolli, Planta en Blue Band) in 2018. Het fonds kreeg binnen de retailwereld ook al bekendheid door de pogingen om de Britse keten Asda en het Franse Casino over te nemen.
Toch gelukt
Begin maart doken geruchten op dat 3i Nexeye te koop had aangeboden, maar dat de interesse beperkt zou zijn. De Britten schatten de waarde van Nexeye, met naast Hans Anders ook Eyes + More en de Zweedse keten Direkt Optik, toen op een half miljard euro.
Nexeye ontstond in 2022, toen 3i de toenmalige Hans Anders-groep een nieuwe naam gaf na een aantal overnames.
Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.
AbonnerenDe Amerikaanse private-equityinvesteerder KKR heeft Hans Anders (en moedermaatschappij Nexeye) overgenomen van het Britse 3i. Dat moet verdere uitbreiding mogelijk maken.
-
6jun
-
11sep
-
19sep
-
21nov
-
Mode10 april, 2024
Nieuwe Galeria-eigenaars willen ruim 70 warenhuizen redden, Inno blijft verweesd achter
-
Doe-Het-Zelf/Tuin16 april, 2024
-
Food8 april, 2024
-
Wonen22 april, 2024
- Bedrijven Unilever
- Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Unilever ziet volumes verder stijgen, maar niet in Europa
In Europa groeit Unilever enkel door prijsverhogingen, maar elders ziet de multinational de volumes wel verder stijgen. De groei wordt gedreven door de dertig “power brands” die 75% van de omzet vertegenwoordigen.
Europa hinkt achterop
In het eerste kwartaal van dit jaar steeg de omzet van Unilever met 4,4% naar 15 miljard euro. De verkochte volumes namen met 2,2% toe: die tweede volumegroei op rij is goed nieuws voor het bedrijf, dat de afgelopen jaren vooral de omzet opkrikte met stevige prijsverhogingen. In Europa blijven de volumes wél dalen, met name door zwakke prestaties van de voedingsdivisie in Duitsland en Nederland.
De dertig topmerken, waarop CEO Hein Schumacher sterker wil inzetten, kenden een omzetgroei van 6,1% – daarvan kwam 3,8% door volumegroei. Zoals bekend gaat de multinational zijn ijsjesdivisie afstoten, met bekende merken als Magnum en Ben & Jerry’s. Ook schroeft het bedrijf een aantal van zijn duurzaamheidsdoelstellingen terug.
Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.
AbonnerenIn Europa groeit Unilever enkel door prijsverhogingen, maar elders ziet de multinational de volumes wel verder stijgen. De groei wordt gedreven door de dertig topmerken die 75% van de omzet vertegenwoordigen.
-
6jun
-
11sep
-
19sep
-
21nov
-
Mode10 april, 2024
Nieuwe Galeria-eigenaars willen ruim 70 warenhuizen redden, Inno blijft verweesd achter
-
Doe-Het-Zelf/Tuin16 april, 2024
-
Food8 april, 2024
-
Wonen22 april, 2024
- Bedrijven Juttu
- Onderwerpen Winkelopeningen
- Geografie Luik
[In Beeld] Bekijk hier de Waalse primeur voor Juttu
Juttu opende vandaag zijn tiende Belgische winkel, in het Luikse winkelcenturm Belle-Île. Het is de eerste permanente winkel in Wallonië voor de multimerkenretailer.
“Perfecte match”
Juttu nummer tien opende vanochtend in Luik: “Trots om ons Juttu-verhaal verder te zetten over de taalgrens. Luik staat bekend om zijn diversiteit, levendigheid en unieke mix van geschiedenis én eigentijdsheid. We geloven dan ook 100% in de match tussen Juttu en Liège”, zegt Bea De Beuckelaer CEO van moederbedrijf Retail Concepts
Belle-Île is volgens de retailer met zijn breed en divers aanbod de perfecte one-stop-shopbestemming, op een praktische locatie. Net als in de andere Juttu-winkels vinden shoppers er een ruim aanbod mode, decoratie, schoonheidsproducten, food, boeken en cadeau-ideeën voor hem en haar.
Met deze tiende winkel zet het zusje van AS Adventure een definitieve stap naar Wallonië. In 2022 opende Juttu al wel een tijdelijke winkel in de Rue de Fer in Namen, bij wijze van test.
Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.
AbonnerenJuttu opende vandaag zijn tiende Belgische winkel, in het Luikse winkelcenturm Belle-Île. Het is de eerste permanente winkel in Wallonië voor de multimerkenretailer.
-
6jun
-
11sep
-
19sep
-
21nov
-
Mode10 april, 2024
Nieuwe Galeria-eigenaars willen ruim 70 warenhuizen redden, Inno blijft verweesd achter
-
Doe-Het-Zelf/Tuin16 april, 2024
-
Food8 april, 2024
-
Wonen22 april, 2024