2theloo met nieuwe investeerder naar 2.500 "toiletwinkels" | RetailDetail

2theloo met nieuwe investeerder naar 2.500 "toiletwinkels"

2theloo met nieuwe investeerder naar 2.500 "toiletwinkels"
Investeringsmaatschappij Avedon Capital Partners heeft een belang genomen in de eigenzinnige keten 2theloo. Met de nieuwe kapitaalinjectie (bedragen worden niet vrijgegeven) wil de Nederlandse keten van toiletwinkels internationaal volop doorbreken.

Van 100 naar 2.500 binnen 3 tot 5 jaar

Samen met de nieuwe grootaandeelhouder willen oprichters Eric Treurniet en Almar Holtz - die het grootste belang in de keten aanhouden - een internationale groeispurt inzetten.

 

2theloo opende zijn eerste toiletwinkel in 2011 in de Kalverstraat in Amsterdam. Inmiddels telt de keten al 100 vestigingen (al dan niet met koffiecorner) in winkelstraten, shoppingcentra alsook in trein- of tankstations.  De groep is actief in acht landen: Nederland, Spanje, Polen, Israël, Hongarije, Oostenrijk, Duitsland en België.

 

Met de steun van investeringsmaatschappij Avedon Capital Partners wil 2theloo doorgroeien naar 2.500 vestigingen binnen drie tot vijf jaar. Dit jaar opent de keten nog eigen "toiletwinkels" in Maleisië, Zuid-Afrika en Noord-Amerika.

 

Meer private label

Daarnaast voorziet 2theloo ook een uitbreiding van zijn assortiment "toiletgerelateerde producten" onder private label, dat gaat van toiletpapier over hygiëne- en schoonheidsproducten tot gifts en gadgets.

 

2theloo wil die producten bovendien ook via derden verkopen. Gedacht wordt onder meer aan de pompstations van Shell, met wie 2theloo al volop samenwerkt in Nederland, Polen, Hongarije, Oostenrijk en België.

 

De groep maakt er geen geheim van dat ze op termijn wil uitgroeien tot "wereldwijd marktleider rondom de toiletervaring" en de Duitse concurrent Sanifair van de troon wil stoten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.