2theloo met nieuwe investeerder naar 2.500 "toiletwinkels"

2theloo met nieuwe investeerder naar 2.500 "toiletwinkels"
Investeringsmaatschappij Avedon Capital Partners heeft een belang genomen in de eigenzinnige keten 2theloo. Met de nieuwe kapitaalinjectie (bedragen worden niet vrijgegeven) wil de Nederlandse keten van toiletwinkels internationaal volop doorbreken.

Van 100 naar 2.500 binnen 3 tot 5 jaar

Samen met de nieuwe grootaandeelhouder willen oprichters Eric Treurniet en Almar Holtz - die het grootste belang in de keten aanhouden - een internationale groeispurt inzetten.

 

2theloo opende zijn eerste toiletwinkel in 2011 in de Kalverstraat in Amsterdam. Inmiddels telt de keten al 100 vestigingen (al dan niet met koffiecorner) in winkelstraten, shoppingcentra alsook in trein- of tankstations.  De groep is actief in acht landen: Nederland, Spanje, Polen, Israël, Hongarije, Oostenrijk, Duitsland en België.

 

Met de steun van investeringsmaatschappij Avedon Capital Partners wil 2theloo doorgroeien naar 2.500 vestigingen binnen drie tot vijf jaar. Dit jaar opent de keten nog eigen "toiletwinkels" in Maleisië, Zuid-Afrika en Noord-Amerika.

 

Meer private label

Daarnaast voorziet 2theloo ook een uitbreiding van zijn assortiment "toiletgerelateerde producten" onder private label, dat gaat van toiletpapier over hygiëne- en schoonheidsproducten tot gifts en gadgets.

 

2theloo wil die producten bovendien ook via derden verkopen. Gedacht wordt onder meer aan de pompstations van Shell, met wie 2theloo al volop samenwerkt in Nederland, Polen, Hongarije, Oostenrijk en België.

 

De groep maakt er geen geheim van dat ze op termijn wil uitgroeien tot "wereldwijd marktleider rondom de toiletervaring" en de Duitse concurrent Sanifair van de troon wil stoten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top