2theloo met nieuwe investeerder naar 2.500 "toiletwinkels"

2theloo met nieuwe investeerder naar 2.500 "toiletwinkels"
Investeringsmaatschappij Avedon Capital Partners heeft een belang genomen in de eigenzinnige keten 2theloo. Met de nieuwe kapitaalinjectie (bedragen worden niet vrijgegeven) wil de Nederlandse keten van toiletwinkels internationaal volop doorbreken.

Van 100 naar 2.500 binnen 3 tot 5 jaar

Samen met de nieuwe grootaandeelhouder willen oprichters Eric Treurniet en Almar Holtz - die het grootste belang in de keten aanhouden - een internationale groeispurt inzetten.

 

2theloo opende zijn eerste toiletwinkel in 2011 in de Kalverstraat in Amsterdam. Inmiddels telt de keten al 100 vestigingen (al dan niet met koffiecorner) in winkelstraten, shoppingcentra alsook in trein- of tankstations.  De groep is actief in acht landen: Nederland, Spanje, Polen, Israël, Hongarije, Oostenrijk, Duitsland en België.

 

Met de steun van investeringsmaatschappij Avedon Capital Partners wil 2theloo doorgroeien naar 2.500 vestigingen binnen drie tot vijf jaar. Dit jaar opent de keten nog eigen "toiletwinkels" in Maleisië, Zuid-Afrika en Noord-Amerika.

 

Meer private label

Daarnaast voorziet 2theloo ook een uitbreiding van zijn assortiment "toiletgerelateerde producten" onder private label, dat gaat van toiletpapier over hygiëne- en schoonheidsproducten tot gifts en gadgets.

 

2theloo wil die producten bovendien ook via derden verkopen. Gedacht wordt onder meer aan de pompstations van Shell, met wie 2theloo al volop samenwerkt in Nederland, Polen, Hongarije, Oostenrijk en België.

 

De groep maakt er geen geheim van dat ze op termijn wil uitgroeien tot "wereldwijd marktleider rondom de toiletervaring" en de Duitse concurrent Sanifair van de troon wil stoten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britse supermarktketen Iceland gaat als eerste 100% plastiekvrij

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen. Tegen 2023 moeten alle huismerkproducten van de retailer verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top