30e Connections-winkelpunt opent in Lommel

30e Connections-winkelpunt opent in Lommel

Op 26 april opent reisorganisatie Connections haar 30e Belgische verkooppunt, meteen het eerste in het noorden van Limburg. De vestiging is de vierde "Travel Concept Store" die de 100% Belgische groep uitrolt.

Van reisbureau tot concept store

Amper een jaar en een maand na de inhuldiging van haar eerste Travel Concept Store in hartje Antwerpen opent Connections op 26 april in Lommel haar vierde reiswinkel volgens dit nieuwe concept.

 

Het verschil tussen een Travel Concept Store en een Travel Shop zit in het aanbod: "Naast vliegtickets en reizen kan je in een Travel Store ook een breed gamma van reisgerelateerde artikelen aanschaffen, zoals koffers, rugzakken, gidsen, kledij, gadgets en andere reisspullen", zegt salesmanager Johan Revets.

 

"Met deze innoverende ingrepen wensen wij de winkelervaring van de kandidaat-reiziger naar een hoger niveau te tillen. Dit concept werd reeds in Antwerpen, Gent en half december vorig jaar in Leuven met succes gelanceerd."

 

Tegen de trend in

Door het aantal en de oppervlakte van haar verkooppunten op te drijven, gaat Connections in tegen de algemene trend waarbij het aantal reiskantoren in België en in Europa wordt teruggeschroefd, onder meer als gevolg van de toenemende concurrentie van internetspelers.

 

De nieuwe, 160 m² grote winkel is centraal gelegen in de hoofdstraat van Lommel, een stad met meer dan 30.000 inwoners. De "Connections crew" bestaat uit Kristina, Sophie en Amber, die naar eigen zeggen zowat elk hoekje op aarde hebben bezocht en hun kennis en ervaring graag delen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top