Action mikt op groei in Duitsland en Frankrijk

Action mikt op groei in Duitsland en Frankrijk

Non-fooddiscounter Action wil zowel in Frankrijk als in Duitsland flink groeien. Daarbij zou het gaan om een groei van ettelijke honderden filialen, zei CEO Ronald van der Mark op een congres.

Ruimte voor discountwinkels

Van der Mark ziet in Duitsland ruimte voor duizend tot duizendvijfhonderd winkels, terwijl in Frankrijk volgens RetailNews duizend vestigingen mogelijk moeten zijn. De plannen van de CEO zijn erg ambitieus: in Duitsland telt Action slechts 23 winkels, in Frankrijk zijn dat er met zeventien winkels zelfs nog minder. Het overgrote deel van de 400 filialen bevindt zich dan ook in Nederland en België.

 

In Frankrijk ziet hij veel ruimte voor groei, omdat daar minder discountwinkels zijn. De huidige winkels van Action doen het daar nu al heel goed. In Duitsland doen de winkels het niet slecht, maar wel net onder het gemiddelde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top