Action mikt op groei in Duitsland en Frankrijk | RetailDetail

Action mikt op groei in Duitsland en Frankrijk

Action mikt op groei in Duitsland en Frankrijk

Non-fooddiscounter Action wil zowel in Frankrijk als in Duitsland flink groeien. Daarbij zou het gaan om een groei van ettelijke honderden filialen, zei CEO Ronald van der Mark op een congres.

Ruimte voor discountwinkels

Van der Mark ziet in Duitsland ruimte voor duizend tot duizendvijfhonderd winkels, terwijl in Frankrijk volgens RetailNews duizend vestigingen mogelijk moeten zijn. De plannen van de CEO zijn erg ambitieus: in Duitsland telt Action slechts 23 winkels, in Frankrijk zijn dat er met zeventien winkels zelfs nog minder. Het overgrote deel van de 400 filialen bevindt zich dan ook in Nederland en België.

 

In Frankrijk ziet hij veel ruimte voor groei, omdat daar minder discountwinkels zijn. De huidige winkels van Action doen het daar nu al heel goed. In Duitsland doen de winkels het niet slecht, maar wel net onder het gemiddelde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.