Ahold plukt nieuwe Group CIO weg bij Morrisons

Ahold plukt nieuwe Group CIO weg bij Morrisons

Het Nederlandse supermarktconcern Ahold heeft Ben Wichart aangetrokken als Chief Information Officer. In die gloednieuwe functie moet hij het moederbedrijf van Albert Heijn bijstaan in het uitrollen van haar "Reshaping Retail"-strategie.

Retailveteraan met strepen

Ahold maakte vandaag bekend dat Ben Wishart is benoemd in de nieuwe rol van Group Chief Information Officer. De Brit start officieel op 17 juni in Nederland.

 

Wishart was sinds oktober 2011 CIO bij de Britse food retailer Morrisons. Diezelfde functie bekleedde hij eerder bij het Britse toonaangevende hospitality-concern Whitbread, waar hij aan de slag ging na diverse senior information management-functies bij Tesco.

 

"Retailveteraan" Wishart verdiende al flink wat strepen in het Britse technologiewereldje: in 2010 werd hij nog uitgeroepen tot de "derde meest invloedrijke CIO van Groot-Brittannië" in de CIO50-hitparade opgesteld door Silicon.com.

 

"Technologie steeds belangrijker"

Ben Wishart gaat rechtstreeks rapporteren aan CFO Jeff Carr, die voor de nieuwkomer een belangrijke strategische rol ziet weggelegd: "Technologie wordt steeds belangrijker voor het succes van onze Reshaping Retail-strategie. Het is goed dat Ben bij Ahold start om de onderneming door de volgende fase van de ontwikkeling te leiden, terwijl wij inspelen op een veranderende retailwereld, onze schaalgrootte optimaal benutten en technologie coördineren".

 

De CFO onderstreept vooral Wisharts kwaliteiten in "strategisch leiderschap, bedrijfstransformatie, teambuilding en technologisch leiderschap".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top