Ahold richt "executive committee" op

Ahold richt "executive committee" op

De Nederlandse retailgroep Ahold richt een zogeheten 'executive committee' op om de bestuursstructuur en het besluitvormingsproces te vereenvoudigen. Dat moet onder meer de uitrol van de 'reshaping retail'-strategie versnellen.

Zes mannen, één (nieuwe) vrouw

Het executive committee, kortweg ExCo, gaat vanaf 1 september aan de slag en zal bestaan uit zeven mensen. Behalve bestuursvoorzitter Dick Boer gaat het om financieel directeur Jeff Carr, chief corporate governance council Lodewijk Hijmans van den Bergh, Ahold USA-topman James McCann, Ahold Europa-topman Sander van der Laan en (voorlopig) het hoofd personeelszaken Marten Booisma - al stapt die op 1 oktober wel over naar AkzoNobel.


Naast deze zes heren zal er ook één vrouw in het ExCo zetelen: chief commercial officier Hanneke Faber. Zij komt over van bij Procter & Gamble, waar ze meerdere management- en marketingfuncties bekleedde in de Verenigde Staten, Zwitserland, Griekenland en Nederland. In haar nieuwe functie zal Faber de online en customerloyaltyinitiatieven van Ahold aansturen. De CCO zal rechtstreeks rapporteren aan Dick Boer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Niet alle retailers zijn fan van Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk zijn er een aantal retailers die bewust Black Friday vermijden. Sommige onder hen gaan zelfs nog een stapje verder en maken van Black Friday gebruik om een andere boodschap over consumeren te sturen.

Akkoord over zondagsopening bij Franse hypermarkten Carrefour

23/11/2017

(Update) Vier maanden na zijn aantreden heeft Carrefour-CEO Alexandre Bompard een eerste trofee beet: een akkoord met de belangrijkste vakbonden om in een eerste fase een 30-tal hypermarkten op zondag te openen.

Gimv ziet brood in huisdierartikelen

23/11/2017

Investeringsmaatschappij Gimv heeft een meerderheidsbelang verworven in AgroBiothers, een Franse groep die hygiëne- en verzorgingsartikelen en accessoires voor huisdieren produceert.

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

Back to top