Ahold richt "executive committee" op

Ahold richt "executive committee" op

De Nederlandse retailgroep Ahold richt een zogeheten 'executive committee' op om de bestuursstructuur en het besluitvormingsproces te vereenvoudigen. Dat moet onder meer de uitrol van de 'reshaping retail'-strategie versnellen.

Zes mannen, één (nieuwe) vrouw

Het executive committee, kortweg ExCo, gaat vanaf 1 september aan de slag en zal bestaan uit zeven mensen. Behalve bestuursvoorzitter Dick Boer gaat het om financieel directeur Jeff Carr, chief corporate governance council Lodewijk Hijmans van den Bergh, Ahold USA-topman James McCann, Ahold Europa-topman Sander van der Laan en (voorlopig) het hoofd personeelszaken Marten Booisma - al stapt die op 1 oktober wel over naar AkzoNobel.


Naast deze zes heren zal er ook één vrouw in het ExCo zetelen: chief commercial officier Hanneke Faber. Zij komt over van bij Procter & Gamble, waar ze meerdere management- en marketingfuncties bekleedde in de Verenigde Staten, Zwitserland, Griekenland en Nederland. In haar nieuwe functie zal Faber de online en customerloyaltyinitiatieven van Ahold aansturen. De CCO zal rechtstreeks rapporteren aan Dick Boer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top