Al 9.600 winkels doen mee aan "Met Belgerinkel naar de Winkel"

Al 9.600 winkels doen mee aan "Met Belgerinkel naar de Winkel"

Dit weekend is het startschot gegeven voor de dertiende editie van "Met Belgerinkel naar de Winkel", de campagne die iedereen ertoe wil aanzetten om met de fiets of te voet te gaan shoppen. De actie is een groot succes: al 9.600 handelszaken zijn ingeschreven.

5,5 miljoen lotjes verdeeld

De actie loopt dit jaar van zaterdag 26 april tot zaterdag 31 mei in 176 deelnemende gemeenten, en dat onder het motto "Elke dag fietsen, elke dag winnen". Sinds dit jaar kunnen deelnemende klanten immers elke dag prijzen winnen via een Belgerinkel-lot met een unieke code.

 

"Vorig jaar haalden we naar schatting 60.000 deelnemers", zegt projectmanager Yanti Ehrentaut van Bond Beter Leefmilieu. "We verdeelden dit jaar al 5,5 miljoen lotjes bij de voorlopig 9.600 handelaars die zich al hebben ingeschreven voor de campagne". Volgens Ehrentaut wordt de kaap van de 10.000 deelnemende winkels zeker gehaald.

 

Met de campagne, die nu al voor de dertiende keer wordt georganiseerd, beogen de initiatiefnemers zowel een ecologisch als economisch doel: fietsende klanten zijn immers niet alleen goed voor het milieu, ze kiezen ook vaker voor de lokale handelaars.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Growth marketing is gewoon slimme marketing”

26/09/2017

(publireportage) Recycleert uw bedrijf ook het marketingplan van vorig jaar? Dan wordt het tijd om kennis te maken met ‘growth marketing’, op basis van data en slimme technologie, zegt Tom De Moor van Trigger.

Stakingen bij SportsDirect na aankondiging sluiting winkels

25/09/2017

Dit weekend zijn er bij 21 vestigingen van sportketen SportsDirect stakingen geweest. Die zijn het gevolg van de moeilijke onderhandelingen rond de sluiting van enkele winkels in België. Eerder was er ook al protest bij de Belgische hoofdzetel.

United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in slechte papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog acht vestigingen in België.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Back to top