Al 9.600 winkels doen mee aan "Met Belgerinkel naar de Winkel" | RetailDetail

Al 9.600 winkels doen mee aan "Met Belgerinkel naar de Winkel"

Al 9.600 winkels doen mee aan "Met Belgerinkel naar de Winkel"

Dit weekend is het startschot gegeven voor de dertiende editie van "Met Belgerinkel naar de Winkel", de campagne die iedereen ertoe wil aanzetten om met de fiets of te voet te gaan shoppen. De actie is een groot succes: al 9.600 handelszaken zijn ingeschreven.

5,5 miljoen lotjes verdeeld

De actie loopt dit jaar van zaterdag 26 april tot zaterdag 31 mei in 176 deelnemende gemeenten, en dat onder het motto "Elke dag fietsen, elke dag winnen". Sinds dit jaar kunnen deelnemende klanten immers elke dag prijzen winnen via een Belgerinkel-lot met een unieke code.

 

"Vorig jaar haalden we naar schatting 60.000 deelnemers", zegt projectmanager Yanti Ehrentaut van Bond Beter Leefmilieu. "We verdeelden dit jaar al 5,5 miljoen lotjes bij de voorlopig 9.600 handelaars die zich al hebben ingeschreven voor de campagne". Volgens Ehrentaut wordt de kaap van de 10.000 deelnemende winkels zeker gehaald.

 

Met de campagne, die nu al voor de dertiende keer wordt georganiseerd, beogen de initiatiefnemers zowel een ecologisch als economisch doel: fietsende klanten zijn immers niet alleen goed voor het milieu, ze kiezen ook vaker voor de lokale handelaars.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.