Al 9.600 winkels doen mee aan "Met Belgerinkel naar de Winkel"

Al 9.600 winkels doen mee aan "Met Belgerinkel naar de Winkel"

Dit weekend is het startschot gegeven voor de dertiende editie van "Met Belgerinkel naar de Winkel", de campagne die iedereen ertoe wil aanzetten om met de fiets of te voet te gaan shoppen. De actie is een groot succes: al 9.600 handelszaken zijn ingeschreven.

5,5 miljoen lotjes verdeeld

De actie loopt dit jaar van zaterdag 26 april tot zaterdag 31 mei in 176 deelnemende gemeenten, en dat onder het motto "Elke dag fietsen, elke dag winnen". Sinds dit jaar kunnen deelnemende klanten immers elke dag prijzen winnen via een Belgerinkel-lot met een unieke code.

 

"Vorig jaar haalden we naar schatting 60.000 deelnemers", zegt projectmanager Yanti Ehrentaut van Bond Beter Leefmilieu. "We verdeelden dit jaar al 5,5 miljoen lotjes bij de voorlopig 9.600 handelaars die zich al hebben ingeschreven voor de campagne". Volgens Ehrentaut wordt de kaap van de 10.000 deelnemende winkels zeker gehaald.

 

Met de campagne, die nu al voor de dertiende keer wordt georganiseerd, beogen de initiatiefnemers zowel een ecologisch als economisch doel: fietsende klanten zijn immers niet alleen goed voor het milieu, ze kiezen ook vaker voor de lokale handelaars.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Back to top