Algemeen directeur Blokker stapt op | RetailDetail

Algemeen directeur Blokker stapt op

Algemeen directeur Blokker stapt op

Jack Peters, sinds 2009 algemeen directeur van het Nederlandse Blokker, heeft besloten om het bedrijf te verlaten. Zijn vertrek volgt kort nadat ook Tony Mettens opstapte bij de Belgische speelgoedketen en Blokker-dochter Maxi Toys.

Verschil van inzicht

Volgens Blokker Holding verlaat de topman het bedrijf omdat er een 'verschil van inzicht' is. Peters was een stuwende factor bij de vernieuwing van de winkels van Blokker: onder zijn bewind werd een nieuw concept gelanceerd in een aantal winkels, in een poging om de omzet van de filialen op te krikken.

 

Peeters' functie zal tijdelijk worden ingevuld door Theo de Kool, die zelf ook al topman ad interim is van Blokker Holding. Hij combineert die functie ook al met die van bestuursvoorzitter.

 

De Blokker Holding bevindt zich al een tijdje in woelig water: in juni raakte al bekend dat het bedrijf voor de eerste keer in zijn geschiedenis verlies heeft geleden. De netto-omzet daalde vorig jaar dan ook van 2,5 miljard euro naar 2,1 miljard euro. Er heerst daarnaast ook grote onduidelijkheid over de positie van de woonwinkelketen Casa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.