Artis-Historia komt nog dit jaar terug | RetailDetail

Artis-Historia komt nog dit jaar terug

Artis-Historia komt nog dit jaar terug

Tien jaar nadat het bedrijf achter Artis-Historia failliet ging, verrijst het concept uit zijn as. Uitgeverij Concrea overlegt met supermarkten en merkproducenten.

"Klaar voor de feestdagen"

"Alles wat retro en nostalgisch is, doet het goed. Kijk maar naar de Panini-gekte", zegt Philip Gielkens van Concrea, de uitgeverij die eigenaar is van de merknaam en het concept achter Artis-Historia.

 

Gielkens maakt zich sterk dat het nieuwe Artis-Historia nog voor de feestdagen gelanceerd wordt. "We zijn nog volop aan het onderhandelen met grote Belgische bedrijven en winkelketens. We hebben er het volste vertrouwen in dat binnenkort kinderen, ouders en grootouders weer volop Artis-Historiapunten zullen verzamelen. In september beginnen we ermee om volledig klaar te zijn voor de feestdagen."

 

Net zoals Panini ook de nieuwe technologieën omarmt – het bedrijf achter de voetbalstickers bracht een app uit waarmee verzamelaars hun collectie vlot konden beheren – krijgt overigens ook Artis-Historia een digital luik, "maar daarover vertellen we binnen enkele maanden wel wat meer", houdt Gielkens de fans nog wat in spanning.

 

Terug van 10 jaar weggeweest

Miljoenen Belgen knipten van 1974 tot 2004 punten uit verpakkingen van spaghetti, koffie, wasmiddelen en meer, om die in te ruilen tegen prenten voor educatieve boeken over toerisme, kunst, geschiedenis en noem maar op. Begin deze eeuw was de rek er echter uit: toen het concept uiteindelijk niet langer rendabel bleek, verdwenen de punten, de boeken en de prenten in 2004 definitief van het toneel.

 

"Toen Artis-Historia stopte, had het nog steeds 1,25 miljoen gezinnen die actief spaarden. Dat is toch gigantisch? We willen die tijd graag terugbrengen", besluit Philippe Gielkens. Al wordt het afwachten of de gezinnen van toen 10 jaar later de draad opnieuw zullen oppikken...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.