Artis-Historia komt nog dit jaar terug

Artis-Historia komt nog dit jaar terug

Tien jaar nadat het bedrijf achter Artis-Historia failliet ging, verrijst het concept uit zijn as. Uitgeverij Concrea overlegt met supermarkten en merkproducenten.

"Klaar voor de feestdagen"

"Alles wat retro en nostalgisch is, doet het goed. Kijk maar naar de Panini-gekte", zegt Philip Gielkens van Concrea, de uitgeverij die eigenaar is van de merknaam en het concept achter Artis-Historia.

 

Gielkens maakt zich sterk dat het nieuwe Artis-Historia nog voor de feestdagen gelanceerd wordt. "We zijn nog volop aan het onderhandelen met grote Belgische bedrijven en winkelketens. We hebben er het volste vertrouwen in dat binnenkort kinderen, ouders en grootouders weer volop Artis-Historiapunten zullen verzamelen. In september beginnen we ermee om volledig klaar te zijn voor de feestdagen."

 

Net zoals Panini ook de nieuwe technologieën omarmt – het bedrijf achter de voetbalstickers bracht een app uit waarmee verzamelaars hun collectie vlot konden beheren – krijgt overigens ook Artis-Historia een digital luik, "maar daarover vertellen we binnen enkele maanden wel wat meer", houdt Gielkens de fans nog wat in spanning.

 

Terug van 10 jaar weggeweest

Miljoenen Belgen knipten van 1974 tot 2004 punten uit verpakkingen van spaghetti, koffie, wasmiddelen en meer, om die in te ruilen tegen prenten voor educatieve boeken over toerisme, kunst, geschiedenis en noem maar op. Begin deze eeuw was de rek er echter uit: toen het concept uiteindelijk niet langer rendabel bleek, verdwenen de punten, de boeken en de prenten in 2004 definitief van het toneel.

 

"Toen Artis-Historia stopte, had het nog steeds 1,25 miljoen gezinnen die actief spaarden. Dat is toch gigantisch? We willen die tijd graag terugbrengen", besluit Philippe Gielkens. Al wordt het afwachten of de gezinnen van toen 10 jaar later de draad opnieuw zullen oppikken...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

Back to top