Artis-Historia komt nog dit jaar terug

Artis-Historia komt nog dit jaar terug

Tien jaar nadat het bedrijf achter Artis-Historia failliet ging, verrijst het concept uit zijn as. Uitgeverij Concrea overlegt met supermarkten en merkproducenten.

"Klaar voor de feestdagen"

"Alles wat retro en nostalgisch is, doet het goed. Kijk maar naar de Panini-gekte", zegt Philip Gielkens van Concrea, de uitgeverij die eigenaar is van de merknaam en het concept achter Artis-Historia.

 

Gielkens maakt zich sterk dat het nieuwe Artis-Historia nog voor de feestdagen gelanceerd wordt. "We zijn nog volop aan het onderhandelen met grote Belgische bedrijven en winkelketens. We hebben er het volste vertrouwen in dat binnenkort kinderen, ouders en grootouders weer volop Artis-Historiapunten zullen verzamelen. In september beginnen we ermee om volledig klaar te zijn voor de feestdagen."

 

Net zoals Panini ook de nieuwe technologieën omarmt – het bedrijf achter de voetbalstickers bracht een app uit waarmee verzamelaars hun collectie vlot konden beheren – krijgt overigens ook Artis-Historia een digital luik, "maar daarover vertellen we binnen enkele maanden wel wat meer", houdt Gielkens de fans nog wat in spanning.

 

Terug van 10 jaar weggeweest

Miljoenen Belgen knipten van 1974 tot 2004 punten uit verpakkingen van spaghetti, koffie, wasmiddelen en meer, om die in te ruilen tegen prenten voor educatieve boeken over toerisme, kunst, geschiedenis en noem maar op. Begin deze eeuw was de rek er echter uit: toen het concept uiteindelijk niet langer rendabel bleek, verdwenen de punten, de boeken en de prenten in 2004 definitief van het toneel.

 

"Toen Artis-Historia stopte, had het nog steeds 1,25 miljoen gezinnen die actief spaarden. Dat is toch gigantisch? We willen die tijd graag terugbrengen", besluit Philippe Gielkens. Al wordt het afwachten of de gezinnen van toen 10 jaar later de draad opnieuw zullen oppikken...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top