Belg zal gemiddeld 503 euro spenderen aan kerstcadeaus

Belg zal gemiddeld 503 euro spenderen aan kerstcadeaus

Het mag dan wel crisis zijn, maar dat laat de gemiddelde Belg tijdens de kerstperiode duidelijk niet aan zijn hart komen. Onderzoeksbureau Deloitte berekende dat de Belg dit jaar gemiddeld 503 euro zal uitgeven aan kerstcadeaus.

Eerste stijging sinds crisis

Dat is een stijging van 0,6 procent ten opzichte van vorig jaar. Deloitte zegt dat het de eerste keer is sinds 2008, toen de crisis begon, dat de Belg terug meer zal uitgeven aan Kerstmis - al gaat het dan maar over een lichte stijging.

 

Daarmee doet België het beter dan het Europese gemiddelde, dat op 450 euro komt.  Europeanen zouden daarvoor wel op andere zaken hebben moeten besparen, zoals vakantie, kledij en impulsieve aankopen. Verder zouden ze ook iets meer op koopjes jagen, om zo voor een betere prijs toch nog de gewenste aankopen te doen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top