Belg zal gemiddeld 503 euro spenderen aan kerstcadeaus | RetailDetail

Belg zal gemiddeld 503 euro spenderen aan kerstcadeaus

Belg zal gemiddeld 503 euro spenderen aan kerstcadeaus

Het mag dan wel crisis zijn, maar dat laat de gemiddelde Belg tijdens de kerstperiode duidelijk niet aan zijn hart komen. Onderzoeksbureau Deloitte berekende dat de Belg dit jaar gemiddeld 503 euro zal uitgeven aan kerstcadeaus.

Eerste stijging sinds crisis

Dat is een stijging van 0,6 procent ten opzichte van vorig jaar. Deloitte zegt dat het de eerste keer is sinds 2008, toen de crisis begon, dat de Belg terug meer zal uitgeven aan Kerstmis - al gaat het dan maar over een lichte stijging.

 

Daarmee doet België het beter dan het Europese gemiddelde, dat op 450 euro komt.  Europeanen zouden daarvoor wel op andere zaken hebben moeten besparen, zoals vakantie, kledij en impulsieve aankopen. Verder zouden ze ook iets meer op koopjes jagen, om zo voor een betere prijs toch nog de gewenste aankopen te doen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.