Belgische speelgoedmarkt met 2% gegroeid

Belgische speelgoedmarkt met 2% gegroeid

De Belgische speelgoedmarkt heeft zijn omzet met 2% zien stijgen tussen januari en augustus van dit jaar, maakte de Speelgoedfederatie bekend in de marge van de 14de verkiezing van het Speelgoed van het Jaar.

Vooral Pasen groot succes

België houdt al bij al goed stand op de speelgoedmarkt: marktonderzoeksbureau NPD rekende voor dat de eerste acht maanden van dit jaar voor zo'n 156,1 miljoen euro aan speelgoed verkocht werd. Vooral de paasperiode was een topper, met een groei van 7% tot 48,3 miljoen euro. De federatie merkt op dat steeds meer consumenten hun speelgoed online kopen en dat de klanten ook steeds later gaan kerstshoppen.

 

Uit 45 speelgoedartikelen in negen categorieën bekroonde de jury de meest creatieve en innovatieve met een award. Grote winnaar is de "Dolfijn Cruiser" van Lego Friends (foto), die naast de drie consumentenlabels ook wint in de categorie "meisjeswereld en poppen". Andere winnaars zijn onder meer de sprekende knuffel "Furby" van Hasbro en de speelmat voor baby's van Yookidoo.

 

Alle laureaten mogen in de winkels een klever op de verpakking hangen. De bekroonde artikelen worden ook een jaar lang tentoongesteld in het Speelgoedmuseum van Mechelen. De verkiezing is een initiatief van de Belgische Speelgoedfederatie, die zo fabrikanten, invoerders of agenten wil belonen bij de zoektocht naar originele en creatieve speelgoedartikelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Back to top