Belgische speelgoedmarkt met 2% gegroeid | RetailDetail

Belgische speelgoedmarkt met 2% gegroeid

Belgische speelgoedmarkt met 2% gegroeid

De Belgische speelgoedmarkt heeft zijn omzet met 2% zien stijgen tussen januari en augustus van dit jaar, maakte de Speelgoedfederatie bekend in de marge van de 14de verkiezing van het Speelgoed van het Jaar.

Vooral Pasen groot succes

België houdt al bij al goed stand op de speelgoedmarkt: marktonderzoeksbureau NPD rekende voor dat de eerste acht maanden van dit jaar voor zo'n 156,1 miljoen euro aan speelgoed verkocht werd. Vooral de paasperiode was een topper, met een groei van 7% tot 48,3 miljoen euro. De federatie merkt op dat steeds meer consumenten hun speelgoed online kopen en dat de klanten ook steeds later gaan kerstshoppen.

 

Uit 45 speelgoedartikelen in negen categorieën bekroonde de jury de meest creatieve en innovatieve met een award. Grote winnaar is de "Dolfijn Cruiser" van Lego Friends (foto), die naast de drie consumentenlabels ook wint in de categorie "meisjeswereld en poppen". Andere winnaars zijn onder meer de sprekende knuffel "Furby" van Hasbro en de speelmat voor baby's van Yookidoo.

 

Alle laureaten mogen in de winkels een klever op de verpakking hangen. De bekroonde artikelen worden ook een jaar lang tentoongesteld in het Speelgoedmuseum van Mechelen. De verkiezing is een initiatief van de Belgische Speelgoedfederatie, die zo fabrikanten, invoerders of agenten wil belonen bij de zoektocht naar originele en creatieve speelgoedartikelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.