Belgische speelgoedmarkt met 2% gegroeid

Belgische speelgoedmarkt met 2% gegroeid

De Belgische speelgoedmarkt heeft zijn omzet met 2% zien stijgen tussen januari en augustus van dit jaar, maakte de Speelgoedfederatie bekend in de marge van de 14de verkiezing van het Speelgoed van het Jaar.

Vooral Pasen groot succes

België houdt al bij al goed stand op de speelgoedmarkt: marktonderzoeksbureau NPD rekende voor dat de eerste acht maanden van dit jaar voor zo'n 156,1 miljoen euro aan speelgoed verkocht werd. Vooral de paasperiode was een topper, met een groei van 7% tot 48,3 miljoen euro. De federatie merkt op dat steeds meer consumenten hun speelgoed online kopen en dat de klanten ook steeds later gaan kerstshoppen.

 

Uit 45 speelgoedartikelen in negen categorieën bekroonde de jury de meest creatieve en innovatieve met een award. Grote winnaar is de "Dolfijn Cruiser" van Lego Friends (foto), die naast de drie consumentenlabels ook wint in de categorie "meisjeswereld en poppen". Andere winnaars zijn onder meer de sprekende knuffel "Furby" van Hasbro en de speelmat voor baby's van Yookidoo.

 

Alle laureaten mogen in de winkels een klever op de verpakking hangen. De bekroonde artikelen worden ook een jaar lang tentoongesteld in het Speelgoedmuseum van Mechelen. De verkiezing is een initiatief van de Belgische Speelgoedfederatie, die zo fabrikanten, invoerders of agenten wil belonen bij de zoektocht naar originele en creatieve speelgoedartikelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stakingen bij SportsDirect na aankondiging sluiting winkels

25/09/2017

Dit weekend zijn er bij 21 vestigingen van sportketen SportsDirect stakingen geweest. Die zijn het gevolg van de moeilijke onderhandelingen rond de sluiting van enkele winkels in België. Eerder was er ook al protest bij de Belgische hoofdzetel.

United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in slechte papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog acht vestigingen in België.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Back to top