Belgische speelgoedmarkt met 2% gegroeid

Belgische speelgoedmarkt met 2% gegroeid

De Belgische speelgoedmarkt heeft zijn omzet met 2% zien stijgen tussen januari en augustus van dit jaar, maakte de Speelgoedfederatie bekend in de marge van de 14de verkiezing van het Speelgoed van het Jaar.

Vooral Pasen groot succes

België houdt al bij al goed stand op de speelgoedmarkt: marktonderzoeksbureau NPD rekende voor dat de eerste acht maanden van dit jaar voor zo'n 156,1 miljoen euro aan speelgoed verkocht werd. Vooral de paasperiode was een topper, met een groei van 7% tot 48,3 miljoen euro. De federatie merkt op dat steeds meer consumenten hun speelgoed online kopen en dat de klanten ook steeds later gaan kerstshoppen.

 

Uit 45 speelgoedartikelen in negen categorieën bekroonde de jury de meest creatieve en innovatieve met een award. Grote winnaar is de "Dolfijn Cruiser" van Lego Friends (foto), die naast de drie consumentenlabels ook wint in de categorie "meisjeswereld en poppen". Andere winnaars zijn onder meer de sprekende knuffel "Furby" van Hasbro en de speelmat voor baby's van Yookidoo.

 

Alle laureaten mogen in de winkels een klever op de verpakking hangen. De bekroonde artikelen worden ook een jaar lang tentoongesteld in het Speelgoedmuseum van Mechelen. De verkiezing is een initiatief van de Belgische Speelgoedfederatie, die zo fabrikanten, invoerders of agenten wil belonen bij de zoektocht naar originele en creatieve speelgoedartikelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AS Adventure krijgt het Duitse McTrek in handen

14/08/2017

Het Belgische AS Adventure heeft zijn Duitse sectorgenoot McTrek overgenomen. Dankzij de overname van die 39 winkels en de webshop van de keten, krijgt het een voet in de deur in de grootste outdoormarkt van Europa.

"Ook in Vlaanderen plastic zakjes verbieden!"

14/08/2017

Uit een onderzoek van Groen blijkt dat er in België jaarlijks maar liefst 1,1 miljard plastic zakjes worden gebruikt, wat neerkomt op bijna 100 zakjes per persoon. Bovendien brengt het een grote extra kost met zich mee, waar de partij van af wil.

Amerikaanse warenhuisketens blijven het moeilijk hebben

11/08/2017

Heel wat Amerikaanse warenhuisketens blijven zwak presteren. Zo zagen zowel Macy’s als Kohl’s hun omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder, al was dat minder dan gevreesd werd door analisten.

Amazon wil concurreren met Ticketmaster

11/08/2017

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Fietsherstellers weigeren fietsen van mindere kwaliteit

11/08/2017

Steeds meer fietsherstellers weigeren om fietsen te herstellen die online of in de supermarkt werden gekocht. Ze geven daarbij liever voorrang aan de eigen klanten of fietsen van de topmerken.

Recordomzet voor Henkel

10/08/2017

Henkel zag in het tweede kwartaal zijn omzet afklokken op een record van net geen 5,1 miljard euro, met dank aan de overname van wasmiddelconcern Sun. Voor het eerst in zijn geschiedenis klimt de halfjaaromzet meteen boven de tien miljard euro.

Back to top