Binnenkort gesloten wegens oubollig?

Binnenkort gesloten wegens oubollig?

Handelaars worden tegenwoordig dagelijks geconfronteerd met nieuwigheden, ziet Bruno Hancké van ThisPlays2, dienstverlener in achtergrondmuziek en beeldschermcommunicatie: “De druk die vandaag op retailers ligt, is beduidend hoger dan vroeger.” Op de RetailDetail Night wordt daarom een workshop georganiseerd die winkeliers heel concreet wil leren omgaan met alle nieuwe ideeën die op hen af komen.

Door de bomen het bos zien

De vele nieuwigheden waar handelaars quasi voortdurend mee om de oren worden geslagen, zijn niet enkel technologisch van aard: uiteraard hebben de technologische evoluties en de digitalisering een enorme impact, maar ook op het vlak van human resources en logistiek verandert er van alles. “Op alle vlakken duiken vandaag constant nieuwe ideeën op. Het probleem is echter dat je als winkelier algauw door de bomen het bos niet meer ziet”, aldus Bruno Hancké.

 

“Hoe weet je welke ideeën interessant zijn voor je eigen bedrijf? Hoe kun je die vervolgens efficiënt gaan implementeren? En hoe kom je zelf tot nieuwe ideeën? Op die vragen willen we concrete antwoorden geven in de workshop ‘Gesloten wegens oubollig’”, vervolgt de specialist in winkelcommunicatie.

 

Wie is die 'een op drie die verdwijnt'?

Sara Pieters, creativiteits- en innovatiespecialiste bij Red Zezel, zal daartoe handvaten en praktische tools aanreiken, die retailers niet alleen inzichten geven in de methodologie om tot vernieuwende ideeën en inspiratie te komen, maar ook zullen leren hoe onderscheid te maken tussen relevante nieuwigheden en zaken die toch niet zo nieuw zijn, en tussen ideeën die bedrijven op korte termijn kunnen realiseren en plannen die best op langere termijn worden uitgevoerd.

 

Bruno Hancké: “De druk om te vernieuwen is erg hoog: specialisten voorspellen dat één op drie winkels binnen de vijf jaar zal verdwijnen. Geen enkele retailer wil toch de deuren sluiten omdat hij geen klanten meer weet te verleiden? Nochtans laat de Belgische retail in vergelijking met het buitenland nog nieuwe inzichten en concepten aan zich voorbijgaan.”

 

Geen innovatie om de innovatie

“Maar het mag geen innovatie om de innovatie zijn. Met de RetailDetail-workshop willen wij, vijf bedrijven die retailers helpen met vernieuwen, daarom een leuke, sprankelende workshop bieden over hoe om te gaan met al die nieuwe zaken die op retailers af komen en ook over hoe ze leiderschap binnen het bedrijf kunnen verkrijgen om die vernieuwing efficiënt uit te voeren.

 

Deelnemers krijgen op 28 november ook een handboek dat werd gemaakt in functie van het evenement, waarin volgens Bruno Hancké “hapklaar en gemakkelijk” wordt uitgelegd hoe dat concreet toe te passen.

 

 

Klik hier voor meer inlichtingen en om in te schrijven voor de RetailDetail Night.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top