Binnenkort gesloten wegens oubollig?

Binnenkort gesloten wegens oubollig?

Handelaars worden tegenwoordig dagelijks geconfronteerd met nieuwigheden, ziet Bruno Hancké van ThisPlays2, dienstverlener in achtergrondmuziek en beeldschermcommunicatie: “De druk die vandaag op retailers ligt, is beduidend hoger dan vroeger.” Op de RetailDetail Night wordt daarom een workshop georganiseerd die winkeliers heel concreet wil leren omgaan met alle nieuwe ideeën die op hen af komen.

Door de bomen het bos zien

De vele nieuwigheden waar handelaars quasi voortdurend mee om de oren worden geslagen, zijn niet enkel technologisch van aard: uiteraard hebben de technologische evoluties en de digitalisering een enorme impact, maar ook op het vlak van human resources en logistiek verandert er van alles. “Op alle vlakken duiken vandaag constant nieuwe ideeën op. Het probleem is echter dat je als winkelier algauw door de bomen het bos niet meer ziet”, aldus Bruno Hancké.

 

“Hoe weet je welke ideeën interessant zijn voor je eigen bedrijf? Hoe kun je die vervolgens efficiënt gaan implementeren? En hoe kom je zelf tot nieuwe ideeën? Op die vragen willen we concrete antwoorden geven in de workshop ‘Gesloten wegens oubollig’”, vervolgt de specialist in winkelcommunicatie.

 

Wie is die 'een op drie die verdwijnt'?

Sara Pieters, creativiteits- en innovatiespecialiste bij Red Zezel, zal daartoe handvaten en praktische tools aanreiken, die retailers niet alleen inzichten geven in de methodologie om tot vernieuwende ideeën en inspiratie te komen, maar ook zullen leren hoe onderscheid te maken tussen relevante nieuwigheden en zaken die toch niet zo nieuw zijn, en tussen ideeën die bedrijven op korte termijn kunnen realiseren en plannen die best op langere termijn worden uitgevoerd.

 

Bruno Hancké: “De druk om te vernieuwen is erg hoog: specialisten voorspellen dat één op drie winkels binnen de vijf jaar zal verdwijnen. Geen enkele retailer wil toch de deuren sluiten omdat hij geen klanten meer weet te verleiden? Nochtans laat de Belgische retail in vergelijking met het buitenland nog nieuwe inzichten en concepten aan zich voorbijgaan.”

 

Geen innovatie om de innovatie

“Maar het mag geen innovatie om de innovatie zijn. Met de RetailDetail-workshop willen wij, vijf bedrijven die retailers helpen met vernieuwen, daarom een leuke, sprankelende workshop bieden over hoe om te gaan met al die nieuwe zaken die op retailers af komen en ook over hoe ze leiderschap binnen het bedrijf kunnen verkrijgen om die vernieuwing efficiënt uit te voeren.

 

Deelnemers krijgen op 28 november ook een handboek dat werd gemaakt in functie van het evenement, waarin volgens Bruno Hancké “hapklaar en gemakkelijk” wordt uitgelegd hoe dat concreet toe te passen.

 

 

Klik hier voor meer inlichtingen en om in te schrijven voor de RetailDetail Night.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blind naar de supermarkt: AH en Carrefour werken aan toegankelijkheid

23/01/2018

Een supermarkt is een doolhof als je slecht ziet. Albert Heijn neemt daarom deel aan een ‘hackathon’ om boodschappen doen voor blinde of slechtziende shoppers toegankelijker te maken, terwijl bij Carrefour in Mons medewerkers zijn opgeleid om te helpen.

Analyse: Bompard maakt slechts een beetje komaf met taboes bij Carrefour

23/01/2018

Carrefour-CEO Alexandre Bompard wond er geen doekjes om tijdens de presentatie van zijn transformatieplan: de groep staat voor een culturele omwenteling. Daarbij moeten alle taboes van tafel. Echte verrassingen blijven echter uit en over België is er voorlopig geen nieuws…

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

Back to top