Binnenkort gesloten wegens oubollig? | RetailDetail

Binnenkort gesloten wegens oubollig?

Binnenkort gesloten wegens oubollig?

Handelaars worden tegenwoordig dagelijks geconfronteerd met nieuwigheden, ziet Bruno Hancké van ThisPlays2, dienstverlener in achtergrondmuziek en beeldschermcommunicatie: “De druk die vandaag op retailers ligt, is beduidend hoger dan vroeger.” Op de RetailDetail Night wordt daarom een workshop georganiseerd die winkeliers heel concreet wil leren omgaan met alle nieuwe ideeën die op hen af komen.

Door de bomen het bos zien

De vele nieuwigheden waar handelaars quasi voortdurend mee om de oren worden geslagen, zijn niet enkel technologisch van aard: uiteraard hebben de technologische evoluties en de digitalisering een enorme impact, maar ook op het vlak van human resources en logistiek verandert er van alles. “Op alle vlakken duiken vandaag constant nieuwe ideeën op. Het probleem is echter dat je als winkelier algauw door de bomen het bos niet meer ziet”, aldus Bruno Hancké.

 

“Hoe weet je welke ideeën interessant zijn voor je eigen bedrijf? Hoe kun je die vervolgens efficiënt gaan implementeren? En hoe kom je zelf tot nieuwe ideeën? Op die vragen willen we concrete antwoorden geven in de workshop ‘Gesloten wegens oubollig’”, vervolgt de specialist in winkelcommunicatie.

 

Wie is die 'een op drie die verdwijnt'?

Sara Pieters, creativiteits- en innovatiespecialiste bij Red Zezel, zal daartoe handvaten en praktische tools aanreiken, die retailers niet alleen inzichten geven in de methodologie om tot vernieuwende ideeën en inspiratie te komen, maar ook zullen leren hoe onderscheid te maken tussen relevante nieuwigheden en zaken die toch niet zo nieuw zijn, en tussen ideeën die bedrijven op korte termijn kunnen realiseren en plannen die best op langere termijn worden uitgevoerd.

 

Bruno Hancké: “De druk om te vernieuwen is erg hoog: specialisten voorspellen dat één op drie winkels binnen de vijf jaar zal verdwijnen. Geen enkele retailer wil toch de deuren sluiten omdat hij geen klanten meer weet te verleiden? Nochtans laat de Belgische retail in vergelijking met het buitenland nog nieuwe inzichten en concepten aan zich voorbijgaan.”

 

Geen innovatie om de innovatie

“Maar het mag geen innovatie om de innovatie zijn. Met de RetailDetail-workshop willen wij, vijf bedrijven die retailers helpen met vernieuwen, daarom een leuke, sprankelende workshop bieden over hoe om te gaan met al die nieuwe zaken die op retailers af komen en ook over hoe ze leiderschap binnen het bedrijf kunnen verkrijgen om die vernieuwing efficiënt uit te voeren.

 

Deelnemers krijgen op 28 november ook een handboek dat werd gemaakt in functie van het evenement, waarin volgens Bruno Hancké “hapklaar en gemakkelijk” wordt uitgelegd hoe dat concreet toe te passen.

 

 

Klik hier voor meer inlichtingen en om in te schrijven voor de RetailDetail Night.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?