Colruyt geeft nu ook 'laagsteprijsgarantie' op gsm-tarieven | RetailDetail

Colruyt geeft nu ook 'laagsteprijsgarantie' op gsm-tarieven

Colruyt geeft nu ook 'laagsteprijsgarantie' op gsm-tarieven

Colruyt Mobile geeft zijn klanten voortaan een laagsteprijsgarantie: "Zou u elders minder betaald hebben dan bij ons, dan krijgt u automatisch het verschil terug in belkrediet!" Al zit er - uiteraard - een kleine adder onder het gras: niet alle aanbiedingen worden meegeteld.

800 tariefplannen vergeleken...

"Elke maand vergelijken we voor onze klanten hun reëel, nationaal verbruik van de voorbije maand met wat ze daarvoor betaald zouden hebben bij een andere operator", zegt Danny Jenquin van Colruyt Mobile. "Elke maand opnieuw maken we de vergelijking met de 800 andere tariefplannen op de markt. Als dat toch minder is dan bij Colruyt Mobile, geven we het verschil terug in belkrediet."

 

Dat gebeurt automatisch: de klant zelf moet hiervoor niets doen. "Elke maand krijgt elke klant een sms met het resultaat van de vergelijking. Ofwel is Colruyt Mobile de goedkoopste, ofwel blijkt een andere operator toch goedkoper. In dat geval ziet de klant in de sms hoeveel belkrediet hij terugkrijgt", klinkt het in Halle.

 

... weliswaar met beperkingen

Met deze nieuwe service trekt Colruyt zijn "laagsteprijsgarantie" nu ook door in zijn aanbod voor mobiele telefonie, al zijn er toch wel een aantal belangrijke beperkingen. Zo hanteert Colruyt Mobile een zogeheten "200-grens": "Tot 200 belminuten, 200 sms'jes en 200 MB per maand garandeert Colruyt Mobile de laagste prijs op de Belgische markt." Volgens Jenquin komt die grens overeen met "het verbruiksprofiel van het merendeel van de gsm- en smartphonegebruikers".

 

Voorts worden internationale gesprekken, roaming, premium-nummers en premium-sms'en niet opgenomen in de berekening. Colruyt Mobile vergelijkt evenmin met corporate tariefplannen, speciale promoties en aanbiedingen onder bepaalde voorwaarden "zoals combinaties met tv en internet". Ook bundels, zoals die van prijsbreker Mobile Vikings, worden niet in de vergelijking meegenomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.