Colruyt geeft nu ook 'laagsteprijsgarantie' op gsm-tarieven

Colruyt geeft nu ook 'laagsteprijsgarantie' op gsm-tarieven

Colruyt Mobile geeft zijn klanten voortaan een laagsteprijsgarantie: "Zou u elders minder betaald hebben dan bij ons, dan krijgt u automatisch het verschil terug in belkrediet!" Al zit er - uiteraard - een kleine adder onder het gras: niet alle aanbiedingen worden meegeteld.

800 tariefplannen vergeleken...

"Elke maand vergelijken we voor onze klanten hun reëel, nationaal verbruik van de voorbije maand met wat ze daarvoor betaald zouden hebben bij een andere operator", zegt Danny Jenquin van Colruyt Mobile. "Elke maand opnieuw maken we de vergelijking met de 800 andere tariefplannen op de markt. Als dat toch minder is dan bij Colruyt Mobile, geven we het verschil terug in belkrediet."

 

Dat gebeurt automatisch: de klant zelf moet hiervoor niets doen. "Elke maand krijgt elke klant een sms met het resultaat van de vergelijking. Ofwel is Colruyt Mobile de goedkoopste, ofwel blijkt een andere operator toch goedkoper. In dat geval ziet de klant in de sms hoeveel belkrediet hij terugkrijgt", klinkt het in Halle.

 

... weliswaar met beperkingen

Met deze nieuwe service trekt Colruyt zijn "laagsteprijsgarantie" nu ook door in zijn aanbod voor mobiele telefonie, al zijn er toch wel een aantal belangrijke beperkingen. Zo hanteert Colruyt Mobile een zogeheten "200-grens": "Tot 200 belminuten, 200 sms'jes en 200 MB per maand garandeert Colruyt Mobile de laagste prijs op de Belgische markt." Volgens Jenquin komt die grens overeen met "het verbruiksprofiel van het merendeel van de gsm- en smartphonegebruikers".

 

Voorts worden internationale gesprekken, roaming, premium-nummers en premium-sms'en niet opgenomen in de berekening. Colruyt Mobile vergelijkt evenmin met corporate tariefplannen, speciale promoties en aanbiedingen onder bepaalde voorwaarden "zoals combinaties met tv en internet". Ook bundels, zoals die van prijsbreker Mobile Vikings, worden niet in de vergelijking meegenomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zooplus groeit met vijfde in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet van huisdierenwebshop Zooplus met 22% gegroeid naar 277 miljoen euro. Daarmee zet het bedrijf de groei van de eerste kwartalen verder.

"Kringwinkels hebben nood aan meer werknemers"

20/10/2017

Morgen is het de Dag van de Kringwinkel en die wordt door De Kringwinkels aangegrepen om er op te wijzen dat er dringend extra werknemers moeten worden aangenomen, om zo de OVAM-doelen te halen.

Regering past akkoord nachtwerk e-commerce aan

20/10/2017

De regering gaat de regeling die het eerder sloot rond nachtwerk in e-commerce aanpassen. Daardoor wordt nachtwerk vanaf 20u al mogelijk van zodra er een akkoord is met slechts één vakbond.

Action opent duizendste winkel

20/10/2017

Morgen is een belangrijke dag voor discounter Action: dan opent de keten in Gorinchem zijn duizendste vestiging. Het neemt daarvoor zijn intrek in een pand waar voorheen Charles Vögele en Aldi te vinden waren.

Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Back to top