Colruyt geeft nu ook 'laagsteprijsgarantie' op gsm-tarieven | RetailDetail

Colruyt geeft nu ook 'laagsteprijsgarantie' op gsm-tarieven

Colruyt geeft nu ook 'laagsteprijsgarantie' op gsm-tarieven

Colruyt Mobile geeft zijn klanten voortaan een laagsteprijsgarantie: "Zou u elders minder betaald hebben dan bij ons, dan krijgt u automatisch het verschil terug in belkrediet!" Al zit er - uiteraard - een kleine adder onder het gras: niet alle aanbiedingen worden meegeteld.

800 tariefplannen vergeleken...

"Elke maand vergelijken we voor onze klanten hun reëel, nationaal verbruik van de voorbije maand met wat ze daarvoor betaald zouden hebben bij een andere operator", zegt Danny Jenquin van Colruyt Mobile. "Elke maand opnieuw maken we de vergelijking met de 800 andere tariefplannen op de markt. Als dat toch minder is dan bij Colruyt Mobile, geven we het verschil terug in belkrediet."

 

Dat gebeurt automatisch: de klant zelf moet hiervoor niets doen. "Elke maand krijgt elke klant een sms met het resultaat van de vergelijking. Ofwel is Colruyt Mobile de goedkoopste, ofwel blijkt een andere operator toch goedkoper. In dat geval ziet de klant in de sms hoeveel belkrediet hij terugkrijgt", klinkt het in Halle.

 

... weliswaar met beperkingen

Met deze nieuwe service trekt Colruyt zijn "laagsteprijsgarantie" nu ook door in zijn aanbod voor mobiele telefonie, al zijn er toch wel een aantal belangrijke beperkingen. Zo hanteert Colruyt Mobile een zogeheten "200-grens": "Tot 200 belminuten, 200 sms'jes en 200 MB per maand garandeert Colruyt Mobile de laagste prijs op de Belgische markt." Volgens Jenquin komt die grens overeen met "het verbruiksprofiel van het merendeel van de gsm- en smartphonegebruikers".

 

Voorts worden internationale gesprekken, roaming, premium-nummers en premium-sms'en niet opgenomen in de berekening. Colruyt Mobile vergelijkt evenmin met corporate tariefplannen, speciale promoties en aanbiedingen onder bepaalde voorwaarden "zoals combinaties met tv en internet". Ook bundels, zoals die van prijsbreker Mobile Vikings, worden niet in de vergelijking meegenomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top