Colruyt start opleidingsprogramma van 6,2 miljoen euro

Colruyt start opleidingsprogramma van 6,2 miljoen euro

De Colruyt Groep heeft een strategisch opleidingsplan opgesteld, waarmee de groep het groeiende tekort aan mensen met leiderschapskwaliteiten wil verhelpen. Dat plan moet 6,2 miljoen euro kosten, waarvan de gewestregering alvast 1 miljoen bijdraagt.

547 extra voltijdse jobs

"Als voor dit tekort geen oplossing zou gevonden worden, komt de duurzame groei van de onderneming onder druk te staan. Het opleidingsprogramma is gericht op de ondersteuning van een structurele reorganisatie van het bedrijf naar een veel meer horizontale organisatie. Het betreft in hoofdzaak opleiding in 'leiderschap', niet enkel voor management maar ook voor de vele kortgeschoolde medewerkers", voert de Vlaamse regering als reden voor de subsidie aan.

 

"Aan de steun is een toename van de tewerkstelling in Vlaanderen met 547 voltijdse equivalenten verbonden", gaat de redenering verder. Bij Colruyt Goep werken alles samen 14.173 voltijdse equivalenten: in tien jaar tijd kwamen er liefst 7.000 medewerkers bij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top