Comeos kiest 5 november beste winkelconcept

Comeos kiest 5 november beste winkelconcept

Comeos kiest ook dit jaar weer het beste winkelconcept van het jaar, waarvan de winnaar zal bekend worden gemaakt op 5 november. De inschrijvingen voor de prijs zijn echter nu al begonnen.

Beleving centraal

Tot 6 juni mogen handelaars zich inschrijven voor de Mercuriusprijs, de prijs voor het beste winkelconcept van Comeos. Uit alle inzendingen zal de handelsfederatie dan tien genomineerden kiezen, waarna enkele mystery shoppers naar de winkels worden gestuurd. Zo wil Comeos de ingezonden dossiers toetsen aan de werkelijkheid.

 

Om de tien genomineerden uit te kiezen, doet Comeos beroep op een zevenkoppige jury met retailexperts, zoals Gino Van Ossel van de Vlerick Business School, trendwatcher Nathalie Bekx van Trendhuis en economisch journalist Jean-François Sacré van L'Echo. Juryvoorzitter is dit jaar marketingconsulente en -docente Aline Julià.

 

"De jury is op zoek naar winkels waarin beleving centraal staat, die clicks in hun winkelconcept integreren of met een aanbod of prijs zo uniek dat ze de uitstraling van de winkel(s) bepalen. Ook handelaars die duurzaamheid relevant maken voor hun klanten, opvallen door het enthousiasme en de vakkennis van hun personeel of waarbij het gebouw en de inrichting van de winkels op zich al voor differentiatie zorgen, maken kans op de prijs", stelt Comeos.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Back to top